Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. 

Tror min toåring har hull i tanna si

Noen som har vært borti ette? Borrer tannleger på så små barn, og om de gjør det, brukes det narkose? 

Endret av Iknut
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest det. Men sto lite om tannlege og gjennomføring av borring der.. 

AnonymBruker
Skrevet

Er det snakk om et begynnende hull, kan det repareres av seg selv. Bruk gjerne fluortabletter.

Anonymkode: c3dd8...6da

AnonymBruker
Skrevet

De borrer ikke i så små barn. Er det ikke vondt lar de det være. Blir det vondt er det narkose.

Anonymkode: bdace...45c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Er det snakk om et begynnende hull, kan det repareres av seg selv. Bruk gjerne fluortabletter.

Må presisere at mitt barn hadde et lite hull på den alderen. Ved neste kontroll hadde det reparert seg selv. 

Skrevet

Fikk bekreftet av tannpleier i dag at det ER hull... Men blir stressa av narkose og behandling. Så vidt han ville åpne munnen så tannpleier fikk se på tenna 😳

Skrevet

Borrer ikke på så små barn,nei. Men om barnet får vondt (pga at hullet blir veldig dypt) så trekkes tanna. Barnet får da en medisin før det gjøres sånn at det ikke skal huske noe av det etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Stakkars! Slutt å amme på natten. 

Anonymkode: 326f4...fa7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars! Slutt å amme på natten. 

Enig. Dette burde gå under omsorgssvikt og bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymkode: cc1ae...4e2

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Null mat og amming etter tannpuss. Et så stort barn skal få i seg nok fast føde til å ikke trenge melk som et måltid. 

Endret av WhisperingWind
AnonymBruker
Skrevet
WhisperingWind skrev (1 time siden):

Null mat og amming etter tannpuss. Et så stort barn skal få i seg nok fast føde til å ikke trenge melk som et måltid. 

Når bør man slutte å amme på natt med tanke på hull i tenna?

Min er et år og blir virkelig hysterisk om han ikke får pupp. Har eller ikke kaldt å avvenne samsoving. Har foreløpig bare to tenner oppe og to ned. 

Anonymkode: e1628...01a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig. Dette burde gå under omsorgssvikt og bekymringsmelding til barnevernet.

Anonymkode: cc1ae...4e2

Omsorgssvikt og bekymringsmelding til barnevernet pga en toåring ikke er ferdig med puppen? Altså jeg får innimellom sjokk av denne siden. 

Anonymkode: 34747...e2d

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har barnet ditt blitt sjekket for cøliaki? Selv om barnet ikke har symptomer så er det litt å sjekke! 

Anonymkode: 696c8...e2f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Min er et år og blir virkelig hysterisk om han ikke får pupp. Har eller ikke kaldt å avvenne samsoving. Har foreløpig bare to tenner oppe og to ned. 

Mellom 6 og 9 måneder skal det ikke være nødvendig med mat på natten. De skal få nok næring i løpet av dagen. Gi vann på flaske om ungen er tørst på natta.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mellom 6 og 9 måneder skal det ikke være nødvendig med mat på natten. De skal få nok næring i løpet av dagen. Gi vann på flaske om ungen er tørst på natta.

Vil pupp er mer enn mat Oh næring så da utgår det. Nytter ikke med flaske da 

Anonymkode: f4074...778

AnonymBruker
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke noe problem å amme om natten hvis man børster tennene etterpå. Men morsmelk inneholder veldig mye sukker, og det er ikke godt for tenner å ligge i «sukkerbad» i timevis. 

Anonymkode: 5c632...9e4

Skrevet

If breastmilk caused decay– evolution would have selected against it. It would be evolutionary suicide for breastmilk to cause decay.

– Brian Palmer, tannlege.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 20.23):

Du må ta en kur. Jeg reiste bort et par dager som var planlagt. Far var hjemme med barnet. Etter jeg kom hjem, så sa jeg at puppen er tom til barnet på natten. Barnet aksepterte det greit. 

TS: tannleger reparerer ikke melketenner om det ikke gir barnet smerter. Da trekker de.

Anonymkode: 4bf6e...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...