Mezzosoprena Skrevet 24. mars 2023 #41 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg ringte banken, de stilte en hel haug med kontrollspørsmål (sikkert minst 20 spørsmål) som jeg svarte ut på strak arm, og da åpnet de den opp igjen. Anonymkode: 26db0...3f2 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Eg berre ringte til banken. Så måtte eg svare på ein del kontrollspørsmål (som adresse osv + kva som var det siste kjøpet eg hadde gjort med masterkortet). VIPS var det ordna. Anonymkode: 8fbe0...f97 Men du snakker om din egen konto, og det er en helt annen situasjon enn det TS AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tror ikke at dette er lovlig, TS. KONTAKT MEDIA. Anonymkode: 5d062...51c Du har helt rett, dette er ikke lovlig - det TS har gjort altså, å logge seg inn med en annens Bank-ID. Så kanskje ikke så lurt om TS kontakter media 🤣 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #42 Skrevet 24. mars 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Tror ikke at dette er lovlig, TS. KONTAKT MEDIA. Anonymkode: 5d062...51c Det er TS som har gjort noe ulovlig og ikke banken Anonymkode: 1cee5...0cd 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #43 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg har to gamle foreldre som til stadighet roter med alt som krever passord. Den ene har DNB og den andre har Sparebank1, og det er ikke tvil om hvem som er mest forståelsesfulle for slike ting. DNB er skikkelig nazi, mens Sparebank1 strekker seg langt for å hjelpe til. Nylig nektet den ene å svare på de obligatoriske spørsmålene i forbindelse med hvitvaskingsloven, og kontoen ble stengt. Da kunne jeg ringe Sparebank1 og si at beklager, min forelder er veldig paranoid og har bestemt seg for at dette er sopionasje, og så tok vi det bare på telefon i stedet. Det hadde ikke fungert i DNB, tror jeg. Jeg har konto i begge banker, slik at jeg har tilgang til foreldrenes kontoer. Det fikses ved at de sender melding om at de ønsker dette på bankens egen meldingstjeneste (da er de logget inn og det regnes som legitimasjon, man trenger dermed ikke å møte opp eller ordne med fullmakt osv). Anonymkode: 33e29...5d5 Jeg jobber med anti-hvitvasking i DnB og vi har MANGE av de samtalene på telefon for de som ikke forstår eller kommer seg inn på det digitale skjemaet. Så det kan du absolutt der også! Anonymkode: e68dc...d29 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #44 Skrevet 24. mars 2023 Er fornøyd med Nordea ,alltid god service hos dem. Fikk god hjelp der når jeg hjalp min mor å sette opp sin Nordea id (app på mobil). Det var nok at hun var der sammen med meg og bekreftet sitt pers.nr og noen andre sikkerhetsspørsmål Anonymkode: 54685...e9f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #45 Skrevet 24. mars 2023 Har hun pass? Det må hun ha for å få ny BankID. Anonymkode: b94aa...32e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå