Gå til innhold

Hvordan bli bedre på å gi F, ignorere kommentarer og å ikke overtenke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har oppdaget at nå som jeg går igjennom en tøffere periode så er selvfølelsen lavere og enkelte kommentarer kan treffe meg hardere enn de vanligvis ville gjort. Før var det kun under PMS at jeg kunne overreagere eller analysere betydninger i ting som blir sagt, nå kan det dukke opp når tid som helst.

Hvordan kan jeg bli bedre på å gi F, ignorere kommentarer og å gå videre raskt etter episoder der noen kan ha sagt noe eller gjort noe som jeg tolker som negativt i min retning? Jeg vet jeg er mer nærtagende fordi hvis jeg feiler på noe så tar jeg det personlig, før prellet det av og jeg tok ikke meg selv så selvhøytidelig.

Skulle gjerne gått til psykolog men dette er ikke henvisningsgrunnlag dessverre :)

Anonymkode: 52d56...2cf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg hjalp det å lese om ACT og øve meg på slike strategier daglig. Starter også hver dag med en mindfulnessøvelse. Dette føler jeg hjelper meg ved at jeg legger merke til tankene og greier å velge å la være. 

Helt uvurderlig hjelp i livet mitt i alle fall. Krever litt trening, men forskjellen er enorm. Hadde virkning etter første måned ca. Men nå etter et år med å gjøre mindfulness hver dag og å ha lest en del bøker om ACT og gjort øvelsene regelmessig så er jeg overveldet over hvor bra livet kan bli. 

Ville også undersøkt i meg selv om det er noen bestemte følelser du kanskje undertrykker. ❤️

Lykke til! 

Anonymkode: b734f...8be

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke kommentarer er det snakk om? 
Hvis du våger kan du kanskje si til vedkommende at du har det litt tøft for tiden, og at den kommentaren stakk litt? 
jeg går nå gjennom ei krise, og fikk en sms fra ei venninne.. det var godt ment men den traff feil. Jeg sa fra at jeg skjønner det er godt ment, men akkurat dette trenger jeg ikke nå. 
hun forsto

Anonymkode: 5b9a3...709

AnonymBruker
Skrevet

Synes dette er ekstremt vanskelig selv. For jeg er vokst opp med å la meg overkjøre, når jeg var yngre godtok jeg alt for mye og stikk/slemme kommentarer lot jeg bare prelle av meg. .

Mens de siste årene har jeg blitt helt omvendt, tar meg nær av alt og er veldig sensitiv. 

Er vel den gylne halvvei jeg leter etter men jeg får det ikke til

Anonymkode: 90579...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes masse bøker og podcaster om slike ting. Mange på instagram som snakker om slike ting. Det er veldig lærerikt. 

Anonymkode: 7cfb4...28e

AnonymBruker
Skrevet

Få deg en skikkelig god selvtilitt🫶🏼

Anonymkode: 48688...128

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...