AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Jeg er veldig historieinteressert. Jeg kunne tenke meg å se dokumentarer o.l. sammen med barna, f.eks. eldste sønn som nå er 8. Problemet med slike programmer er jo at det ofte blir veldig snevert og går litt for mye i dybden for et barn. Altså ikke særlig interessant for en 8-åring. Derfor må det nok være noe som er litt enkelt og som ser mer på de store linjene. Noen som har tips? Anonymkode: d2e7f...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Det var en gang et menneske. Den er gammel, men sønnen her slukte den og vi hadde det gøy da vi så den sammen. Han var riktignok rundt seks år, men uansett en fin serie. Anonymkode: 48090...e3d 7 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det var en gang et menneske. Den er gammel, men sønnen her slukte den og vi hadde det gøy da vi så den sammen. Han var riktignok rundt seks år, men uansett en fin serie. Anonymkode: 48090...e3d Takk for tips! Husker den fra barndommen. Den ligger dessverre ikke tilgjengelig på nett lenger, og dvd-ene har gått ut av sortiment. Men jeg skal følge med og se om den dukker opp på nett igjen 🙂 Ts Anonymkode: d2e7f...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for tips! Husker den fra barndommen. Den ligger dessverre ikke tilgjengelig på nett lenger, og dvd-ene har gått ut av sortiment. Men jeg skal følge med og se om den dukker opp på nett igjen 🙂 Ts Anonymkode: d2e7f...43a Ikke tilgjengelig på nett ...? Det finnes en verden også utenfor Netflix, der biblioteket har det meste av klassiske DVD-er som er gitt ut i Norge: https://bibsok.no/?mode=vt&hpid=3185792&pubsok_txt_0=Det+var+en+gang+et+menneske&sortering=&pubsok_kval_0=&avgr_bn=&avgr_medier=ff%3Dee&avgr_spraak=&aarfra=&aartil=&antall=81 Anonymkode: b8ef2...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Takk for tips! Husker den fra barndommen. Den ligger dessverre ikke tilgjengelig på nett lenger, og dvd-ene har gått ut av sortiment. Men jeg skal følge med og se om den dukker opp på nett igjen 🙂 Ts Anonymkode: d2e7f...43a Det går an å låne som dvd på biblioteket. Anonymkode: 48090...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det går an å låne som dvd på biblioteket. Anonymkode: 48090...e3d Så ser jeg at episodene ligger på YouTube, hvis det er et alternativ å se dem på engelsk 😊 Anonymkode: 48090...e3d 1
trøndermann38 Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Takk for tips! Husker den fra barndommen. Den ligger dessverre ikke tilgjengelig på nett lenger, og dvd-ene har gått ut av sortiment. Men jeg skal følge med og se om den dukker opp på nett igjen 🙂 Ts Anonymkode: d2e7f...43a Ligger på dailymotion og flere andre apper helt gratis
Bacteria Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så ser jeg at episodene ligger på YouTube, hvis det er et alternativ å se dem på engelsk 😊 Anonymkode: 48090...e3d Hva heter de på engelsk?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Vi må nok ha det på norsk, og biblioteket her har den ikke. Men nå har jeg funnet en dokumentar på NRK som heter Sivilisasjonar, kanskje den kan være spennende. Ts Anonymkode: d2e7f...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Bacteria skrev (2 minutter siden): Hva heter de på engelsk? Once upon a time… Anonymkode: aed5b...237 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 «Tusen år till julafton»! Egentlig en adventskalender men følger to voksene og flere barn fra vikingtiden og fram til nåtid gjennom 24 episoder. De får prøve autentisk mat, får lære om barndomen i det tiåret. Veldig fin og godt forklart. Finnes på daily motion, men lett å søke opp alle episodene https://www.dailymotion.com/video/x3s3b5a Anonymkode: 90bff...cce 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi må nok ha det på norsk, og biblioteket her har den ikke. Men nå har jeg funnet en dokumentar på NRK som heter Sivilisasjonar, kanskje den kan være spennende. Ts Anonymkode: d2e7f...43a Du er klar over at du kan få tilsendt alt tilgjengelig materiale fra hele landet til det lokale biblioteket ditt ...? Bare å bestille fra bibsok.no som jeg lenket til tidligere, og DVD-ene kan hentes om noen få dager. Anonymkode: b8ef2...ffb 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi må nok ha det på norsk, og biblioteket her har den ikke. Men nå har jeg funnet en dokumentar på NRK som heter Sivilisasjonar, kanskje den kan være spennende. Ts Anonymkode: d2e7f...43a Alle bibliotek kan bestille inn ting du ønsker fra andre bibliotek - kalles Norgeslån veldig kjekk ordning Anonymkode: 22608...5e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er klar over at du kan få tilsendt alt tilgjengelig materiale fra hele landet til det lokale biblioteket ditt ...? Bare å bestille fra bibsok.no som jeg lenket til tidligere, og DVD-ene kan hentes om noen få dager. Anonymkode: b8ef2...ffb Må vel ha nasjonalt lånekort for å fikse det selv? Men det ordner en også enkelt hos biblioteket Anonymkode: 22608...5e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 Biblioteket har strømmetjeneste, dere logger på og "låner" hjemme", bare å streame. Gratis, trenger bare lpnekort.https://filmoteket.no/ Anonymkode: 83248...99e 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vi må nok ha det på norsk, og biblioteket her har den ikke. Men nå har jeg funnet en dokumentar på NRK som heter Sivilisasjonar, kanskje den kan være spennende. Ts Anonymkode: d2e7f...43a Du kan be ditt lokale bibliotek bestille den. Sivilisasjonar har vi ikke sett, håper den slår an! Kjøpte for øvrig Sapiens-boka i barne-versjon, den har vært populær hos begge kidsa her. Anonymkode: 48090...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må vel ha nasjonalt lånekort for å fikse det selv? Men det ordner en også enkelt hos biblioteket Anonymkode: 22608...5e1 Hos meg er lokalt lånekort på Deichman synonymt med nasjonalt, så dette gjelder vel over alt nå ...? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): «Tusen år till julafton»! Egentlig en adventskalender men følger to voksene og flere barn fra vikingtiden og fram til nåtid gjennom 24 episoder. De får prøve autentisk mat, får lære om barndomen i det tiåret. Veldig fin og godt forklart. Finnes på daily motion, men lett å søke opp alle episodene https://www.dailymotion.com/video/x3s3b5a Anonymkode: 90bff...cce Verden er sannelig et sykt sted. Sitat ”Tusen år till julafton”, som följer en familj genom historien, blev den mest sedda julkalendern genom tiderna när den sändes förra året. Og den mest sette julekalenderen kommer aldri mer til å vises på svensk TV: Bekräftat: Julkalendern kommer aldrig mer visas På torsdagen dementerade SVT uppgifterna om att julkalendern ”Tusen år till julafton” aldrig mer kommer kunna visas på grund av en rättighetstvist. Nu backar man, och bekräftar Kulturnyheternas avslöjande: Den mest sedda julkalendern genom tiderna kommer sannolikt begravas för gott. https://www.svt.se/kultur/svt-erkanner-julkalendern-kommer-aldrig-mer-visas Anonymkode: b8ef2...ffb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Biblioteket har strømmetjeneste, dere logger på og "låner" hjemme", bare å streame. Gratis, trenger bare lpnekort.https://filmoteket.no/ Anonymkode: 83248...99e Så genialt! Dette var jeg ikke klar over. Vet du om alt skal ligge der? Jeg klarte ikke å finne "Det var en gang et menneske", men søkefunksjonen var ikke helt topp. Hvis ikke skal jeg sjekke muligheten for å bestille til biblioteket som dere andre har nevnt, men hadde vært mye kjekkere å kunne begynne å se allerede i dag 🙂 Ts Anonymkode: d2e7f...43a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Biblioteket har strømmetjeneste, dere logger på og "låner" hjemme", bare å streame. Gratis, trenger bare lpnekort.https://filmoteket.no/ Anonymkode: 83248...99e Filmoteket har der jeg bor en begrensing på fire filmer (eller avsnitt av serier) i måneden; dette gjør tjenesten håpløs upraktisk hvis man faktisk har lyst til å se noe; om de har "Det var en gang et menneske", kommer man med fire avsnitt i måneden kanskje til å bli ferdig med å se serien til høsten ... Anonymkode: b8ef2...ffb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Filmoteket har der jeg bor en begrensing på fire filmer (eller avsnitt av serier) i måneden; dette gjør tjenesten håpløs upraktisk hvis man faktisk har lyst til å se noe; om de har "Det var en gang et menneske", kommer man med fire avsnitt i måneden kanskje til å bli ferdig med å se serien til høsten ... Anonymkode: b8ef2...ffb Det samme har jeg tenkt når det gjelder å låne på biblioteket. Man låner vel bare for én måned? Kan kanskje forlenges? Det beste ville være å få tak i DVD for kjøp, eller enda bedre, finne den på nett siden vi ikke har DVD-spiller og måtte kjøpt det, og. Jeg kunne godt betalt for streamen, men det ser bare ikke ut som den er tilgjengelig noe sted. Ts Anonymkode: d2e7f...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå