Gå til innhold

Er det virkelig kjipt av meg å beholde billetten min selv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For noen dager siden hadde jeg denne tråden og fikk gode svar som fikk meg til å kjenne at "Joda, jeg skal på konsert og gleder meg"

I går fikk jeg melding med spørsmål fra to ulike som har hørt at jeg har billett men at venninnene mine ikke skal og lurte på om de kunne kjøpe billetten min. Jeg svarte at jeg ikke vil selge den da jeg selv ønsker å dra på konserten. Jeg sa ikke noe mer om at jeg skulle alene eller noe, bare at jeg skal på konserten. 

Hun ene svarte OK og ønsket meg en fin kveld, mens jeg ble litt satt ut av svaret til den andre, som lød slik: "Så dårlig gjort av deg å ikke selge, da får ikke jeg dratt på konsert med *konasnavn*, vi har elska *artistnavnet* siden vi var tenåringer også får jeg ikke dratt :( "

Det var altså ledige billetter senest forrige fredag, skal jeg virkelig da ha dårlig samvittighet for at andre ikke kjøpte da? Jeg har også vært fan i over tyve år av denne gruppa så jeg ble litt satt ut av at det skulle være et argument. 

Jeg svarte at dessverre, jeg skal selv. Da spure han om jeg virkelig skulle alene, siden han hadde hørt at venninnene mine ikke skulle. Jeg har ikke orket å svare da jeg kjenner det begynner å bli smålig, men er det innafor å mase sånn når folk sier de skal ha ting de selv har kjøpt og betalt ? 

Anonymkode: e08cb...579

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet. Det er han som har dummet seg ut. Jeg synes faktisk ofte at konserter blir enda bedre når jeg kan reise alene, uten å ta hensyn til andres ønsker og behov. 

Edit: Dummet seg ut OG er skikkelig frekk. 

Endret av Ananas.
  • Liker 17
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Helt seriøst? Det er DIN billett, og du skal ikke måtte selge den til noen som ikke har klart å skaffe seg denne selv.... Hadde svart at "Jeg skal gå selv om jeg må gå alene, for jeg har gledet meg sinnsykt til denne konserten"

Anonymkode: 5a064...706

• Liker 12
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Denne personen må være litt kort. Ikke normalt å si sånt. Ikke ta det inn over deg du.

Anonymkode: 26269...19d

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skal absolutt ikke ha dårlig samvittighet. Gå på konserten, og kos deg!

Maser de igjen, så bare svar at det er ikke ditt problem at de ikke har kjøpt billetter. 

Anonymkode: 655bc...9d4

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er fullstendig bak mål. :) Kos deg på konsert!

Men du har bare en billett. Har han kjøpt til kona og ikke seg selv? Og det er din feil??

Anonymkode: cd464...2f8

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Karma at han fyren ikke har billett. 

Anonymkode: 1b443...4a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig frekt av han.. du skal ikke ha dårlig samvittighet. Dra på konsert og kos deg 🤩

Anonymkode: 4f180...bd1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Nei, det er ikke kjipt av deg å beholde billetten selv.

Dra på den konserten og kos deg.

Det er ikke ditt ansvar at andre ikke får kjøpt billett tidsnok.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var en ekstremt frekk og smålig person som skrev det han skrev for én grunn: Du skulle føle deg dårlig og få dårlig samvittighet. Det er IKKE ditt problem at han ikke fikk tak i billett. Det er helt irrelevant om han har vært fan av artisten i en måned eller et tiår. Du har billett og du vil gå på konserten, det gjør du akkurat som du vil med!

Anonymkode: 017fa...fad

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det der er verken kompis eller venn. Snylter passer bedre. Selvsagt kan du nyte en konsert alene i ditt eget selskap. Noen av mine aller beste konserter har jeg dratt på alene. Jeg tror jeg hadde redusert kontakten til et minimum om det var noen som prøvde å bruke situasjonen til egen fordel og gi meg dårlig samvittighet og magefølelse over en situasjon hvor det er åpenbart at du blir forsøk utnyttet 

Endret av Laraa
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Svar: «Du likte de tydeligvis ikke nok til å kjøpe billett mens de fortsatt var i salg, og så forventer du at jeg som har vært fan i 20 år skal synes synd på deg og la deg overta min? Er ikke alt i orden med deg? Om jeg går alene eller ikke er da virkelig ikke din sak!»

Endret av Juniper
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Juniper skrev (3 minutter siden):

Svar: «Du likte de tydeligvis ikke nok til å kjøpe billett mens de fortsatt var i salg, og så forventer du at jeg som har vært fan i 20 år skal synes synd på deg og la deg overta min? Er ikke alt i orden med deg?»

Jepp, noe i den duren er egentlig et perfekt svar. Jeg hadde kanskje droppet siste setning selv om det stemmer, men det er fordi det garantert fører til en egen krevende diskusjon og ordveksling. En fyr som er så kvelurerende pga en billett, vil neppe la det gå forbi å bli kalt ikke helt god/i orden 

Endret av Laraa
  • Liker 3
Skrevet

Sorry, men om dette stemmer og han klarte si det så er det bare en ting å si: For en korttenkt DUST.  Gå alene du og ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke selger din billett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

to ulike (...) lurte på om de kunne kjøpe billetten min. Jeg svarte at jeg ikke vil selge den da jeg selv ønsker å dra på konserten. Jeg sa ikke noe mer om at jeg skulle alene eller noe, bare at jeg skal på konserten. 

Anonymkode: e08cb...579

Neste gang: "Den er ikke til salg."

Slutt med sånne dørmatte-svar hvor du forsvarer og unnskylder at du selv vil bruke en billett du selv har kjøpt. 

Han mase-fyren kan du helt ignorere. 

Anonymkode: 647f4...2f7

• Liker 5
Skrevet

Aldeles ikke kjipt av deg! Skal også på konsert alene i dag av samme grunner som du nevner, kanskje vi skal på samme? 🙃

• Liker 1
Skrevet

Seriøst?

Han der hadde jeg gitt en 🖕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kos deg på konserten alene ❤️ han andre er en dust, de kunne kjøpt billetter tidligere om det var så viktig for de. 

Anonymkode: ce538...bf6

• Liker 1
Skrevet

Nei det er ikke ditt problem at andre ikke har billett. Kos deg på konsert og revurder vennskapet til de som prøver å gi deg dårlig samvittighet for å ikke gi de billetten din. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et sånt scenario der jeg skulle ønske at denne mannen også er på KG og leser denne tråden og får med seg hvor kjip og sutrete han virkelig er.

Skjønner ikke at det går an å være så fjern egentlig. Hvis man er så fan av en gruppe/artist så skaffer man seg billett på ordinært billettsalg eller lar være å gå. 

Anonymkode: 6a280...30f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...