AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Jeg ser lysglimt hver dag, ikke hele tiden, kommer og går. Samme med tåkesyn, må blunke mye for at jeg skal se godt. Bruker linser; men har brukt de samme i mange år. Men det begynte etter fødselen. Har vært hos øyelege og alt var fint. andre som har hatt noe lignende ? Og gikk det over av seg selv ?😋 Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Sånn skal det ikke være. Lysglimt kan være forvarsel på hornhinneløsning. Om ikke øyelege, snakka med en flink optiker? Og gå med briller i stedet for linser kanskje? Anonymkode: d37b2...cb9 3
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har også fått problemer med synet etter fødsel. Kan du beskrive hva du opplever med tåkesyn? Går det helt bort eller er det litt hele tiden? Anonymkode: bf1fc...0e1
Havbris Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sånn skal det ikke være. Lysglimt kan være forvarsel på hornhinneløsning. Om ikke øyelege, snakka med en flink optiker? Og gå med briller i stedet for linser kanskje? Anonymkode: d37b2...cb9 Du mener kanskje netthinneløsning? 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Lysglimt, rullegardin som plutselig kommer i synsfeltet og/eller plutselig (økning) av flytere bør sjekkes av øyelege, men om du har gjort det er det nok bare forbigående og ufarlig, kan komme av stress. Tåkesynet ditt er tørre øyne når det kan blunkes bort. Hør med optiker om andre typer linser, kutt ned på skjem om du kan og bruk helst briller. Anonymkode: 6e1b4...aba
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Jeg hadde det en periode før en blødning så jeg ville fått sjekket øyne og hodet skikkelig. Anonymkode: f4dd8...8a8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde det en periode før en blødning så jeg ville fått sjekket øyne og hodet skikkelig. Anonymkode: f4dd8...8a8 Hjerneblødning? Hvor lenge før da? Anonymkode: bf1fc...0e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har også fått problemer med synet etter fødsel. Kan du beskrive hva du opplever med tåkesyn? Går det helt bort eller er det litt hele tiden? Anonymkode: bf1fc...0e1 Litt hele tiden. Teksten kan bli dobbelt eller tåkete, så blir det bra igjen! Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hjerneblødning? Hvor lenge før da? Anonymkode: bf1fc...0e1 Jeg har tatt MR.. for 2 mnd siden og alt var fint. Hadde samme symptom da. Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lysglimt, rullegardin som plutselig kommer i synsfeltet og/eller plutselig (økning) av flytere bør sjekkes av øyelege, men om du har gjort det er det nok bare forbigående og ufarlig, kan komme av stress. Tåkesynet ditt er tørre øyne når det kan blunkes bort. Hør med optiker om andre typer linser, kutt ned på skjem om du kan og bruk helst briller. Anonymkode: 6e1b4...aba Har vært 2 ganger hos øyelege. Finner ingneting.. kan stress gi sånne symptomer?? Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånn skal det ikke være. Lysglimt kan være forvarsel på hornhinneløsning. Om ikke øyelege, snakka med en flink optiker? Og gå med briller i stedet for linser kanskje? Anonymkode: d37b2...cb9 Har vært hos optiker også ☺️ Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Har du skjev hornhinne? Da kan man få både litt tåkesyn og nesten se doble bokstaver om man anstrenger øynene og blir sliten. Men dette burde jo optiker i såfall ha nevnt. Jeg har både et og annet sjeldent lysglimt og massevis med flytere i synsfeltet, og har sjekket både hos øyelege og optiker uten at de finner noe galt. Det forverrer seg hvis jeg er sliten eller stresset, for da ser jeg mye lettere alle flyterne. Hvis du har blitt sjekket nylig, så tenker jeg at du kan ta det med ro, og heller ta kontakt med lege dersom det forverrer seg ytterligere. Anonymkode: 3c96d...26a
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har du skjev hornhinne? Da kan man få både litt tåkesyn og nesten se doble bokstaver om man anstrenger øynene og blir sliten. Men dette burde jo optiker i såfall ha nevnt. Jeg har både et og annet sjeldent lysglimt og massevis med flytere i synsfeltet, og har sjekket både hos øyelege og optiker uten at de finner noe galt. Det forverrer seg hvis jeg er sliten eller stresset, for da ser jeg mye lettere alle flyterne. Hvis du har blitt sjekket nylig, så tenker jeg at du kan ta det med ro, og heller ta kontakt med lege dersom det forverrer seg ytterligere. Anonymkode: 3c96d...26a Ja har skjev hornhinne. Men hadde ikke det sånn før fødselen. Men da er det sikkert bare stress. Var denne uken å sjekket meg hos øyelegen fant ingenting galt, sa jeg hadde masse flytere, spesielt når jeg ser på hvite ting. Men han sa bare det ikke var noe galt med øynene.. Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Litt hele tiden. Teksten kan bli dobbelt eller tåkete, så blir det bra igjen! Anonymkode: 53c9d...898 Okei, er ikke helt som meg da. Men rart jeg også fikk skader på syn etter fødsel, kanskje det er vanlig😂 Kom 2 dager etterpå hos meg. Har hatt det i over 1 år. Anonymkode: bf1fc...0e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 bare lurte på om andre hatt noe lignende og om det bare gikk over av seg selv😃 Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 Dra til ny øyelege asap! Jeg er linsebruker og fikk vite at hvis jeg så lysglimt er det farlig og man kan bli blind om man ikke gjøre noe med det! Anonymkode: 3f9b8...7b1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dra til ny øyelege asap! Jeg er linsebruker og fikk vite at hvis jeg så lysglimt er det farlig og man kan bli blind om man ikke gjøre noe med det! Anonymkode: 3f9b8...7b1 Oi😅 skjønner ikke helt hva en ny øyelege kan gjør? Tok mange undersøkelse hos han🤯 Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi😅 skjønner ikke helt hva en ny øyelege kan gjør? Tok mange undersøkelse hos han🤯 Anonymkode: 53c9d...898 Hvilke undersøkelser har du tatt? Anonymkode: bf1fc...0e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilke undersøkelser har du tatt? Anonymkode: bf1fc...0e1 Tok mye bilder av øynene, fikk noen dråper, trykk, osv. noe annet og som jeg ikke vet hva er. Men var mange ting av øynene 😅 Anonymkode: 53c9d...898
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 For meg viste det seg være migrene med aura, uten hodepine. Anonymkode: 92e8c...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå