AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Vi har bygget hus, og lurer på om det er vanlig å gi noe form for gave til de som har bygget ved overtakelse? Vi har hatt kranselag hvor alle arbeiderne fikk kake tidligere. Anonymkode: 36423...1ea
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Jepp! Gi en blomst eller noe sånt ☺️ Anonymkode: 0f266...42f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Jeg bare lurer, hvorfor? De gjør jo bare jobben sin og tar seg som regel godt betalt for det. Jeg har mer forståelse for å gi en oppmerksomhet ved noens bortgang på feks sykehjem, men hun er jo kun materialistisk. Jeg gir ikke frisøren min en kanelboller fordi jeg er fornøyd med håret mitt liksom. Anonymkode: 6219f...578 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Spørs på om dere er fornøyd 😅 vår slo seg konk fordi han hadde lovet mer enn han kunne holde - så han fikk ikke noe kranselag og iallfall ikke noen takkeblomst😅 Anonymkode: 1c893...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Hva? Dere har kjøpt noe av en leverandør og da skal leverandøren/selger få gave? Aldri hørt om, er dette på bygda? Anonymkode: 9d8c2...f1f 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bare lurer, hvorfor? De gjør jo bare jobben sin og tar seg som regel godt betalt for det. Jeg har mer forståelse for å gi en oppmerksomhet ved noens bortgang på feks sykehjem, men hun er jo kun materialistisk. Jeg gir ikke frisøren min en kanelboller fordi jeg er fornøyd med håret mitt liksom. Anonymkode: 6219f...578 Hvorfor ikke? De har jobbet der i flere måneder, sannsynligvis hatt tett kontakt med de som skal ta over huset, er man fornøyd så er det en stor milepæl når man har overtagelse Anonymkode: 943a3...b36
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hva? Dere har kjøpt noe av en leverandør og da skal leverandøren/selger få gave? Aldri hørt om, er dette på bygda? Anonymkode: 9d8c2...f1f Dette er helt normalt. Du har kanskje ikke bygget hus før? Det er klart at om du kjøper en OBOS-leilighet i Oslo, er det ikke like vanlig å berømme arbeiderne. De har nok (forhåpentligvis) blitt berømmet av byggherren (OBOS). Når man bygger hus og selv er byggherre, har man samhandlet med arbeiderne og entreprenøren over mange måneder. Arbeidere kan gjøre en god, dårlig eller helt OK jobb, og det er skikkelig fint om man velger å vise at man setter pris på det arbeidet de har gjort og det samarbeidet man har vært med på. Anonymkode: 0f266...42f 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Uten at vi har bygd hus; Vi gir ofte en liten oppmerksomhet til folk vi har leid inn som vi har hatt et godt samarbeid med over tid. Har til og med gitt en flaske vin til en megler da jeg syntes han gjorde en utmerket jobb og var veldig god å ha underveis, selv om han selvfølgelig også tok set rått betalt. Anonymkode: 08a11...036
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg bare lurer, hvorfor? De gjør jo bare jobben sin og tar seg som regel godt betalt for det. Jeg har mer forståelse for å gi en oppmerksomhet ved noens bortgang på feks sykehjem, men hun er jo kun materialistisk. Jeg gir ikke frisøren min en kanelboller fordi jeg er fornøyd med håret mitt liksom. Anonymkode: 6219f...578 Jeg tok med en oppmerksomhet til frisøren en gang. Hun har klippet håret mitt i 10 år, så det er mange timer med small-talk. Det var et produkt vi hadde snakket om som ikke er tilgjengelig i Norge, som hun var nysgjerrig på. Anonymkode: 08a11...036
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Nei dette synes jeg var rart. Man gir penger i form av lønn. Hvorfor skal de få gave? De gjør jo bare jobben sin? Anonymkode: 4a125...ba6
Einus Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Dere har hatt Kranselag og det er vanlig her i Norge. Men en påskjønnelse for ferdig bygget hus, det har jeg aldri hørt om. 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Nei, det er fullstendig unødvendig og bortkastet. Har dere allerede hatt det vanlige kranselaget og gitt kake, forventer de ikke mer. De har fått sin betaling i form av lønn fra arbeidsgiver. Den er bra nok for snekkere og andre håndverkere som jobber på et hus. De trenger ikke gaver i tillegg. Anonymkode: af5db...2fb
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 Vi ga ikke gave ved overtakelse. Vi hadde heller ikke kranselag, men det var rett før jul så de fikk heller hver sin cellofanpose med konfekt, Baileys, dyr kaffe, te og noe annet. Men de var kun 2 snekkere da. Anonymkode: 2494e...921 1
Rosa Dartle Skrevet 26. mars 2023 #14 Skrevet 26. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 24.3.2023 den 13.27): Hva? Dere har kjøpt noe av en leverandør og da skal leverandøren/selger få gave? Aldri hørt om, er dette på bygda? Anonymkode: 9d8c2...f1f Sånn er det hos oss på bygda ja 😊 Det pleier å være hjemmebakst, øl og ev mat/koldtbord. Vi bygget under koronaen og fikk ikke hatt noe felles, så vi kjøpte en stor matkasse, øl og kake så de kunne kose seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå