Gå til innhold

Levis, 501 eller ribcage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg vet det er noen levis eksperter her inne, og jeg trenger hjelp! Jeg klarer ikke velge mellom disse to modellene, hva er det egentlig som er forskjellen? Begge jeg har kjøpt er i ankel lengde. jeg synes kanskje den 501 virket litt kortere, men er usikker på om det bare er fordi den kanskje er smalere? Begge buksene passer perfekt i livet, men jeg kan bare beholde en. Jeg er 175 cm høy så en del av ankelen vil jo vises, og jeg synes det er litt uvant, men det er vel slik det skal være nå? Jeg har tidligere et par skinny jeans fra levis og ser jo nå at disse rette modellene er mye mer flatterende, skinny jeans gir meg bare større lår føler jeg. Noen med erfaringen av disse to modellene? 

Anonymkode: c85ea...cbb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker begge modeller, behold den du liker best og som du synes sitter best på deg

Anonymkode: 48d6d...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med 501, men liker veldig godt min ribcage. Til info syns jeg mine ribcage har viet seg ut etter bruk. Hvertfall den jeg har i mørk blå, ikke like mye den svarte :) 

Anonymkode: c14ae...5d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si ribcage, men så har jeg et litt rart forhold til 501.

Det var buksa ALLE måtte ha da jeg var barn på 80-talle,t og jeg husker vi brettet buksebeina innover nederst for å gjøre dem kortere. Så festet vi fargerike binders langs hele kanten for å holde den på plass:hoho:

Anonymkode: 015df...eb9

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns også at ribcage er mer kledelig. 501 blir litt....uformelig. 

Anonymkode: 9bce1...507

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine ribcage har formet seg litt rart, de har liksom fått «knær». bruker dem derfor aldri…

Anonymkode: 2488e...3a2

Skrevet (endret)

.

Endret av Neutral90
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns rumpa mi ser finere ut i ribcage. Lommene på 501 buksene jeg har prøvd sitter litt langt fra hverandre. Jeg får gigantisk rumpe med sånne baklommer. 

Anonymkode: 7e43c...8bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Ribcage best. Har sprettrumpe og det funker ikke med 501 😅

Men 501 er jo en skikkelig klassiker, og kanskje mer moderne nå enn Ribcage? 

Anonymkode: 711dd...5ad

Skrevet

Jeg har begge, men liker ribcage best. Synes den sitter finere på. Også er ribcage er high waist mens 501 er normal waist, sånn at ribcage går høyere opp i midjen.

Er der ribcage straight du har? Jeg har både straight og boot, boot svinger ut nederst og gir litt sleng, mens straight har rette bein

Ribcage synes jeg sitter finere/tettere over rumpe og lår, også går buksa rett med fra knærne, mens 501 sitter løsere over rumpe og lår og er trangere rundt leggene. Og den er kortere i livet enn hva ribcage er siden ribcage er high waist og 501 normal waist.

Som sagt så foretrekker jeg ribcage selv og har flere av den i ulike varianter og ulike farger som jeg bruker etter årstid. Feks lysere blå og cropped lengde vår og sommer, og mørkere blå og full lengde høst og vinter. Og ei blå ribcage boot og ei sort ribcage boot med frynser nederst. Kjøpte også ribcage shorts i fjor sommer.

501-buksa bruker jeg sjeldent, Kjøpte den på salg i et nostalgisk øyeblikk (de var dødspopilære da jeg var tenåring og ung voksen….jeg vokste opp med mamma som var alenemor og ikke hadde penger til merkeklær, så gleden var stor da jeg hadde spart nok penger til å kjøpe meg ei), bruker den av og til, men blir likevel ikke helt fortrolig med fasongen.

Jeg ville holdt en knapp på ribcage hvis du liker den og den sitter bra på deg :)  de er også enkle å få kjøpt brukt på Finn og Tise, jeg har kjøpt nesten alle mine brukt til en mye rimeligere pris. To av de var t.o.m merkelappen på. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
skruf skrev (3 timer siden):

Jeg har begge, men liker ribcage best. Synes den sitter finere på. Også er ribcage er high waist mens 501 er normal waist, sånn at ribcage går høyere opp i midjen.

Er der ribcage straight du har? Jeg har både straight og boot, boot svinger ut nederst og gir litt sleng, mens straight har rette bein

Ribcage synes jeg sitter finere/tettere over rumpe og lår, også går buksa rett med fra knærne, mens 501 sitter løsere over rumpe og lår og er trangere rundt leggene. Og den er kortere i livet enn hva ribcage er siden ribcage er high waist og 501 normal waist.

Som sagt så foretrekker jeg ribcage selv og har flere av den i ulike varianter og ulike farger som jeg bruker etter årstid. Feks lysere blå og cropped lengde vår og sommer, og mørkere blå og full lengde høst og vinter. Og ei blå ribcage boot og ei sort ribcage boot med frynser nederst. Kjøpte også ribcage shorts i fjor sommer.

501-buksa bruker jeg sjeldent, Kjøpte den på salg i et nostalgisk øyeblikk (de var dødspopilære da jeg var tenåring og ung voksen….jeg vokste opp med mamma som var alenemor og ikke hadde penger til merkeklær, så gleden var stor da jeg hadde spart nok penger til å kjøpe meg ei), bruker den av og til, men blir likevel ikke helt fortrolig med fasongen.

Jeg ville holdt en knapp på ribcage hvis du liker den og den sitter bra på deg :)  de er også enkle å få kjøpt brukt på Finn og Tise, jeg har kjøpt nesten alle mine brukt til en mye rimeligere pris. To av de var t.o.m merkelappen på. 

Takk! Jeg tror jeg kommer til å gå for ribcage! Ser den er den de fleste andre i tråden også anbefaler. Jeg har litt mage etter 3 barn, og jeg likte at den va såpass høy i livet at jeg fikk "pakket" hele magen inn i buksa😄 

Takk til alle andre som delte sine erfaringer også😀

ts

Anonymkode: c85ea...cbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil dele bulder av disse på? naturlig look?

Anonymkode: 62446...3e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...