Gå til innhold

Statskraft gir bonus til egne ansatte ? Debatten i går torsdag 23.3.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja det var ingen bombe det at staten som vi betaler all vår skatt til skal bruke det på å gi goder til egne ansatte.. syns det hele er usmakelig. 

Der heia jeg på Moksnes faktisk. 

Samtidig syns jeg er franskmenn er ett hærlig folkeslag. Der gikk 120.000 mennesker ut i gatene for å protestere mot ny pensjons reform. Hadde samme skjedd i Norge hadde vi tiet og godtatt som vanlig. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja er rimelig spesielt at de ikke tørr fortelle antall tradere og ca hvor mye i bonus folk får.

Men de ga 2 tall man kunne bruke ca 5000 ansatte (noen av dem tradere). Og hva de totalt fikk i bonus ca 2-2,2 milliarder.

Ta 2.000.000.000 ÷ 5000. Så ser man at hver enkelt ansatt ville fått 400.000 kr i bonus. Viss man tar høyde for at langt ifra alle ansatte er tradere så er det nok vesentlig mer enn 400-500 tusen kr hver trader fikk i bonus i 2022.

• Nyttig 2
Skrevet
GrønnNellik68 skrev (3 timer siden):

Ja det var ingen bombe det at staten som vi betaler all vår skatt til skal bruke det på å gi goder til egne ansatte.. syns det hele er usmakelig. 

Der heia jeg på Moksnes faktisk. 

Samtidig syns jeg er franskmenn er ett hærlig folkeslag. Der gikk 120.000 mennesker ut i gatene for å protestere mot ny pensjons reform. Hadde samme skjedd i Norge hadde vi tiet og godtatt som vanlig. 

Nå, jeg har et veldig blandet forhold til Statskrafts forvaltning av energi i Norge, spesielt vår og sommer -21, men at tradere fortjener bonusen sine anser jeg som normal kutyme i Norsk næringsliv. Vi behøver selvfølgelig ikke statseide bedrifter som har denne typen stillinger, men da får vi si farvel til verdiskapningen de representerer også.

Generelt hater jeg den voksende lønnsmisunnelsen som kommer opp til overflaten nå, ikke minst fordi vi styrer mot økt ulikhet med vilje. 

Skal vi snakke om usmakelig, kan vi snakke om hvor mye av inntjeningen og utbytte som kommer inn i statskassen som en ekstra skatt, som Regjeringen  velger bruke til alt annet enn å avlaste borgerene fra kjente økonomiske utviklinger som rammer menigmann. 

Litt pussig å ha noen heltebilder for opptøyer og skadeverk til flerfoldige millioner Euro mot politiske beslutninger. Dette har garantert ødelagt livet til utallige uskyldige mennesker og har pr def ingen betydning.

MAN KAN IKKE, SKAL IKKE, OG VIKTIGERE SKAL IKKE KUNNE,  PÅVIRKE DEMOKRATISKE POLITISKE PROSESSER MED VOLD!!!

Vi har gått igjennom en mye mer omfattende pensjonsreform, som tok mye lengre tid, ble diskutert i alle fora, og selv om det var markeringer og folk som både gikk til streik og hadde demonstrasjoner, ble vedtatt på en sivilisert og demokratisk måte.  Franskmenn kunne faktisk hatt godt av å se til Norge, for dette tullet med å gå til gatene for å kaste ting på politiet begynner å bli gammelt, og de politiske konsekvensene er ikke til hjelp. Dette skjer med jevne mellomrom, og det eneste som skjer er at privat eiendom og næring blir ødelagt. 

(Hvis de politiske prosessene hadde virket , hadde dette blitt vedtatt med de tilleggene og modifiseringene som var nødvendig, istedet for å bli kjørt igjennom med makt. )

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt enig i at det er usmakelig med bonuser i Statskraft. 

Men å gå så langt som å stemme Rødt, det hadde jeg aldri gjort. 

Skrevet
Stina234 skrev (41 minutter siden):

Helt enig i at det er usmakelig med bonuser i Statskraft. 

Men å gå så langt som å stemme Rødt, det hadde jeg aldri gjort. 

Når sa jeg at jeg hadde stemt rødt? Men heiet på Moksnes i debatten i går. 

• Liker 1
Gjest Urias
Skrevet

Sa Moxnes noe om sin 15 millioners-villa?

Skrevet (endret)
Urias skrev (4 timer siden):

Som ikke Erna og Støre har noe lignende tror du?

Støre har 140 mill i formue. Og Erna fant jeg ikke noe på men hun er vel ikke helt blakk hun heller. 

Endret av GrønnNellik68
  • Liker 2
Skrevet
Urias skrev (12 timer siden):

Hva så? Hva har det med saken å gjøre? 

• Liker 1
Skrevet

Når de får bonuser så har de nok tjent inn ganske mange penger til AS Norge også...

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...