Gå til innhold

Mistet iPhone i hodet på baby

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi lå i senga skulle akkurat til å amme så måtte lyse med telefonen å der klarte jeg å miste den i hodet på babyen mens jeg amma.. han starta å gråte, men bare i kanskje to sekunder så fortsatte han å spise. Jeg er så redd han skal få hjerneblødning av det eller at noe annet alvorlig skjer. Han er prematur, født uke 35+5 å er 3 uker idag.. jeg er så sinnsykt redd for han fra før av også å så skjer dette. Jeg ringte legevakten, men glemte å si han er prematur, han i telefonen sa det gikk fint, men jeg vet ikke😩😩

Anonymkode: e910c...f49

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis den ikke gråt i mer enn noen sekunder så er du nok helt trygg. bare følg med og se om baby endrer oppførsel eller væremåte på noe som helst måte, du får ikke gjort noe mer enn det, men igjen - jeg vil mene (sier mene fordi jg ikke er noe lege😉) du er trygg basert på baby sin reaksjon. Hadde det vært smerter ville den ikke gått tilbake til matfatet. 

Endret av Sofie Maria
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi lå i senga skulle akkurat til å amme så måtte lyse med telefonen å der klarte jeg å miste den i hodet på babyen mens jeg amma.. han starta å gråte, men bare i kanskje to sekunder så fortsatte han å spise. Jeg er så redd han skal få hjerneblødning av det eller at noe annet alvorlig skjer. Han er prematur, født uke 35+5 å er 3 uker idag.. jeg er så sinnsykt redd for han fra før av også å så skjer dette. Jeg ringte legevakten, men glemte å si han er prematur, han i telefonen sa det gikk fint, men jeg vet ikke😩😩

Anonymkode: e910c...f49

Det går helt fint. Babyen rullet utenfor sofaen igår, og ned på gulvet, fikk trøst i et par sekunder og lo videre som om ingenting hadde skjedd 😶. Uhell kommer til å skje. Stol på legevakten :) 

Anonymkode: ba7f5...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det går helt fint. Babyen rullet utenfor sofaen igår, og ned på gulvet, fikk trøst i et par sekunder og lo videre som om ingenting hadde skjedd 😶. Uhell kommer til å skje. Stol på legevakten :) 

😱😳🙄

Anonymkode: 7a192...361

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😱😳🙄

Anonymkode: 7a192...361

Jeg hadde hvertfall ikke forventet at en baby på 4 mnd ruller to ganger raskt etter hverandre fra innerst i en sofa til å faceplante på gulvet før man rakk å reagere. Så jo, uhell skjer :) Og nå kan den rulle, og er tydeligvis verdensmester i det. 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når gutten min var 5 dager gammel sov han på brystet mitt. Jeg var så sinnsykt trøtt at jeg duppet av i ett sekund og glapp iPhonen i hodet hans. Han lever til beste velgående 🤭

han gråt ikke engang, men jeg derimot 🙃

Anonymkode: a1a89...1cf

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette er et tegn fra universet om at du bør sitte mindre på mobilen...

Anonymkode: dd208...442

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk må da klare å la være å bruke mobilen og heller klare å konsengrere seg om det som er viktigere.

Anonymkode: 72c27...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Folk må da klare å la være å bruke mobilen og heller klare å konsengrere seg om det som er viktigere.

Tror ikke dere fikk med dere setningen der hun skrev hun brukte mobilen til å lyse.

Babyer tåler ekstremt mye mer enn det vi tenker. Regner med du ikke mista mobilen fra veldig stor avstand, og da detter den ikke så hardt. Dette går fint🙂

Anonymkode: e91d3...a64

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og mistet mobil i hodet på baby. Min baby var født prematur Uke 33, så kjenner fortvilelsen og redselen igjen. Det gikk fint! 

Anonymkode: 35399...ea6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror 70% av mødre har gjort dette, det går bra!

Anonymkode: c673e...05f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer tåler mer enn vi tror. De har jo vært gjennom en fødsel, og det er ikke bare-bare. Å bli ufrivillig skrudd gjennom bekkenet og ut gjennom en trang åpning av enorme krefter 😱 Og tenk de som blir dratt ut etter hodet med tang! Men de tåler det fint. Slapp av 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Å dette er et tegn på at noen ikke gidder å lese hi 

Anonymkode: d6fbf...228

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan du ikke ha et nattlys på rommet? Slik at du ser litt. Det har vi. Dempet nok til å sove, men lyst nok til at jeg og baby ser hverandre.

Og ja, har mistet tlf i hodet på baby selv, skrek litt fordi hun våknet, men gikk bra😅

Anonymkode: d38cf...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også gjort, det gikk helt fint! Var nok vondere for mammahjertet enn babyen. 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Min baby sov kun helt inntil meg i dobbeltsenga. Hadde ikke sjans til å få henne til å sovne andre steder eller snike meg unna. Å ligge timesvis med en sovende baby i armkroken å bare stirre i veggen i timesvis hver dag hørtes unødvendig kjedelig ut! I ts tilfelle, og mitt forøvrig, datt også telefonen da hun skulle bruke den til å lyse med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange perfekte foreldre her 😅 Og så mange som tydeligvis ikke har hatt babyer som har hengt på puppen i timesvis på både dag og natt. Høres ut som dere vil vi skal sitte å se på lukkede øyelokk i to timer i tilfelle babyen åpner øynene og søker kontakt 🙈 
Har brukt mobil og tv mye under amming uten et snev av dårlig samvittighet😌 Har også mistet mobilen på baby på natta uten at de tok skade av det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nagini skrev (51 minutter siden):

Så mange perfekte foreldre her 😅 Og så mange som tydeligvis ikke har hatt babyer som har hengt på puppen i timesvis på både dag og natt. Høres ut som dere vil vi skal sitte å se på lukkede øyelokk i to timer i tilfelle babyen åpner øynene og søker kontakt 🙈 
Har brukt mobil og tv mye under amming uten et snev av dårlig samvittighet😌 Har også mistet mobilen på baby på natta uten at de tok skade av det. 

Di klarte fint og amme i tusener av år uten digital narkotika.

Stakkars dagens babyer som kommer i andre rekke,for ett møkka samfunn som former seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vibelator skrev (1 time siden):

Di klarte fint og amme i tusener av år uten digital narkotika.

Stakkars dagens babyer som kommer i andre rekke,for ett møkka samfunn som former seg

Føles det bra å kunne rekke pekefinger på et forum? 😛 om du syns det er givende å stirre i en vegg når ungen halvsover på puppen i en hel evighet så for all del, men andre setter pris på å kunne aktivisere seg litt så lenge. 

Anonymkode: d6fbf...228

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samboeren min var kløne med minste da hun var bare ei uke gammel. Skulle løfte henne fra fanget mitt og legge henne over i en bedside-crib vi hadde stående ved sofaen, og klarte å dunke hodet hennes i hjørnet av senga. Det var en skarp kant der, baby gråt og jeg gråt. Jeg har helt noia når det kommer til hode på babyer pga fontanellen, får frysninger bare jeg tenker på at det er rett inn til hjernen der det er mykt, så i panikk fikk jeg samboer til å ringe legevakta. De roet meg ned ganske så greit, og baby hadde det fint. Ikke tatt noen skade av det lille dunket heller. 
Så det går nok bra - de tåler mer enn vi tror selv :) 

Anonymkode: 0a12b...108

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg hadde hvertfall ikke forventet at en baby på 4 mnd ruller to ganger raskt etter hverandre fra innerst i en sofa til å faceplante på gulvet før man rakk å reagere. Så jo, uhell skjer :) Og nå kan den rulle, og er tydeligvis verdensmester i det. 

Dette er noe alle oppegående foreldre burde skjønne. En baby kan plutselig rulle rundt. 

Anonymkode: 03453...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...