Gå til innhold

HJELP hunden min spiste sjokolade!!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hunden min spiste nettopp en aunt mabel chocolate cookie!! Han er en liten chihuahua på ca 2kg. Jeg har ikke mulighet til å dra til døgnåpen veterinær da jeg ikke har bil og det er langt unna meg.. Tips????

Anonymkode: c210f...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hunden min spiste nettopp en aunt mabel chocolate cookie!! Han er en liten chihuahua på ca 2kg. Jeg har ikke mulighet til å dra til døgnåpen veterinær da jeg ikke har bil og det er langt unna meg.. Tips????

Anonymkode: c210f...ea0

Det går helt fint. Hadde det værelse kjekspakken ville jeg tvunget i den en lite t-skje salt så den brakk seg. Det er stoffer i sjokoladen som hunden ikke kan bryte ned og ligger lagret over tid. Det er dette som er farlig, særlig om det blir for ofte. En sjokoladebit en sjelden gang i blant er likevel ikke farlig.

Anonymkode: ba7df...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det går helt fint. Hadde det værelse kjekspakken ville jeg tvunget i den en lite t-skje salt så den brakk seg. Det er stoffer i sjokoladen som hunden ikke kan bryte ned og ligger lagret over tid. Det er dette som er farlig, særlig om det blir for ofte. En sjokoladebit en sjelden gang i blant er likevel ikke farlig.

Anonymkode: ba7df...009

Den spiste en cookie, men de er jo ganske store for en så liten hund… Prøvde å gi han salt men han brakk seg ikke av dette.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berit1234 skrev (3 timer siden):

Den spiste en cookie, men de er jo ganske store for en så liten hund… Prøvde å gi han salt men han brakk seg ikke av dette.. 

Regner med du har tatt hunden til veterinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det minste ringer du veterinær

Anonymkode: dad76...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når min var valp spiste han to plater med kokesjokolade. Det var lørdag kveld og vaktveterinæren var i en annen kommune på en ku-fødsel halvannen time unna. Han sa at han ikke kom til å rekke oss før sjokoladen var fordøyd, og at jeg måtte få valpen til å kaste opp.

Jeg prøvde alt - salt bak på tungen, snurret han rundt, fikk han til å spise gress. Han bare logret og syntes det var gøy. Ingen reaksjon overhodet. Så det gikk fint.

Min hund er border-collie størrelse da (blandingshund). Men jeg tviler på at en cookie er farlig. Det er lite sjokolade i en cookie, og lite kakao i slik sjokolade. Mye mer i kokesjokolade som min spiste MYE av uten reaksjon.

Anonymkode: 1b4b3...5fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med faren er over nå, men til senere: det finnes tjenester der du betaler en sum for å få snakke med vetrinær på video (f. eks FirstVet). Det er ofte inkludert i forsikringen. Anbefaler deg å laste ned og sette opp appen nå, så har du det klart til neste gang du trenger råd raskt. Det er mer pålitelig enn å spørre KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt sier veterinærer at spising av sjokolade krever at man oppsøker dem øyeblikkelig. Samme med rosiner, tyggegummi, og sikkert flere andre ting. Menneskemat er også dødelig.
Alle mine hunder har klart å få i seg en sjokoladebit uten å ta noen notis av det.
Har ingen 1. håndskunnskap om hunder som har blitt skadet, men det finnes sikkert nok av nyheter på nettet...

Anonymkode: 78f6a...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følge med på hunden, værste er mørk sjokolade, min hund har også spist lysere sjokolade merket ingenting av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som om det går bra. Tror ikke det er annet du kunne gjort enn å få den til å brekke seg. Eller gitt avføringsmiddel så den berser ut sjokoladen raskere, men tror kanskje det ikke hjelper noe?

Anonymkode: 3bcc4...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut denne linken, så får du et estimat❤️. Litt nedover siden, er en kalkulator. 

Håper det går bra :nikke: 🤞

Endret av Tradegy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...