AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Langvarig forhold, men de siste årene har sexlivet vært dødt. Aldri vært utro, men vært i flere situasjoner hvor jeg har hatt sjansen og selv måtte sette ned foten. Har akseptert mangel på sex fordi jeg har hatt en travel hverdag, men merker at jeg savner veldig sex og veldig lett får lyst på det motsatte kjønn. Tror ikke jeg hadde hatt det så bra med meg selv om jeg faktisk var utro, men jeg ønsker jo sex. Samtidig virker det litt dramatisk å gjøre det slutt bare for å ha sex all den tid jeg er glad i den jeg er sammen med og ellers har det bra. Noen råd? Anonymkode: 615b7...203
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Jeg er gift, vært sammen i over 20 år. Jeg har sex tekstet med en annen mann. Dårlig gjort av meg, men ble så sinnsykt kåt av det. Jeg gjorde det når mannen og jeg gikk gjennom en dårlig periode. Han tok hevn, og gjorde det sammen.. Vi er fortsatt sammen, men vi stoler ikke så mye på hverandre lenger. Men livet skjer.. Vi har barn/hus/hytte/biler/båt osv osv sammen.. Ikke lett. Vi er glade i hverandre da. Men elsker? Vet ikke.. Anonymkode: bda9e...3a3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #3 Skrevet 24. mars 2023 Det er det værste man kan gjøre mot noen som er glad i deg. Å bli bedratt ødelegger en for resten av livet Anonymkode: bdc63...9af 10 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 Har vurdert å spørre partner rett ut om tillatelse til et sidesprang nå og da. Anonymkode: 615b7...203 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er det værste man kan gjøre mot noen som er glad i deg. Å bli bedratt ødelegger en for resten av livet Anonymkode: bdc63...9af Tenker jo egentlig det samme. Samtidig. Er det greit av en partner å forvente at du skal leve uten sex resten av livet? Anonymkode: 615b7...203 2 1
Endorfin Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Nå er jeg relativ ung (35mann) , men har alltid slitt med og forstå når par uten sex, spesielt der den ene har ekstremt liten lyst og den andre stor lyst at man plent skal nekte den andre og ha sex med andre bare sitte og ruge på sin kjære i ett relativt sexdødt ekteskap. 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tenker jo egentlig det samme. Samtidig. Er det greit av en partner å forvente at du skal leve uten sex resten av livet? Anonymkode: 615b7...203 At du prøver å rettferdiggjøre utroskap sier sitt om holdningene dine, og det samme gjør spørsmålet du stiller nå. At man velger et kjæresteforhold er ikke det samme som å forplikte seg til å ha sex, sex skal skje av gjensidig lyst og tenning og sexlyst er ikke noen garanti for hverken deg eller meg eller partneren din. Du kan snu på spørsmålet og spørre deg selv om du skal kunne forvente at noen vil ligge med deg uten at de vil det, praktisk talt et overgrep. Vil du det? Er det rimelig og greit av en partner å forvente å voldta kjæresten sin? Sex er ikke noe man kan kreve eller forvente i et forhold for alltid, og om du har gått i et forhold fordi du tenkte det ville gi deg tilgang på sex så har du gått i forholdet på helt feil premisser. Som sagt er ikke det å være kjærester ensbetydende med at man må ha sex resten av livet, men å velge et monogamt kjæresteforhold betyr at man har forpliktet seg til å være monogam. Det er du som har en forpliktelse til monogami her og ikke din partner som har en forpliktelse til sex. Anonymkode: bdc63...9af 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): At du prøver å rettferdiggjøre utroskap sier sitt om holdningene dine, og det samme gjør spørsmålet du stiller nå. At man velger et kjæresteforhold er ikke det samme som å forplikte seg til å ha sex, sex skal skje av gjensidig lyst og tenning og sexlyst er ikke noen garanti for hverken deg eller meg eller partneren din. Du kan snu på spørsmålet og spørre deg selv om du skal kunne forvente at noen vil ligge med deg uten at de vil det, praktisk talt et overgrep. Vil du det? Er det rimelig og greit av en partner å forvente å voldta kjæresten sin? Sex er ikke noe man kan kreve eller forvente i et forhold for alltid, og om du har gått i et forhold fordi du tenkte det ville gi deg tilgang på sex så har du gått i forholdet på helt feil premisser. Som sagt er ikke det å være kjærester ensbetydende med at man må ha sex resten av livet, men å velge et monogamt kjæresteforhold betyr at man har forpliktet seg til å være monogam. Det er du som har en forpliktelse til monogami her og ikke din partner som har en forpliktelse til sex. Anonymkode: bdc63...9af Nei, jeg prøver ikke rettferdiggjøre det. Jeg har jo ikke vært utro og ønsker heller ikke være det. Tenker bare høyt. Synes det er ganske søkt at du snakker om å voldta kjæresten sin. Mye av grunnen til at sex uteblir her er fordi partner ikke vil eller har behov. Jeg tenner på gjensidig begjær. Om jeg må jobbe for å skape det blir det dessverre uinteressant. Har null glede av sex om det ikke er gjensidig nytelse. Om man ikke lenger har sex kan man vel like gjerne være venner? Eller hva tenker du? Anonymkode: 615b7...203
Krist1an Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Noen råd? Snakk med partner. Finn ut hva dere begge tenker/føler, hvorfor er det slik og hva kan dere gjøre med det. 4 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Hvorfor i helvete er folk i forhold når samlivet ikke fungerer?!?!? Har aldri skjønt det der! Anonymkode: 241af...6a7 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker jo egentlig det samme. Samtidig. Er det greit av en partner å forvente at du skal leve uten sex resten av livet? Anonymkode: 615b7...203 Har partneren din sagt det til deg? At h*n forventer at du lever sexløs resten av livet? Hvor lenge siden er det dere hadde sex? Har du snakket med partneren din om at du savner sex og at det fortsatt er et ønske fra din side? Anonymkode: 0d597...4c6 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Jeg tror ikke man klarer å leve med det hvis man virkelig elsker den andre parten. Jeg har vært i flere lange forhold, og har elsket de første mennene jeg var sammen med... Han jeg er med nå elsker jeg ikke... lenger... iallefall. Han har også behandlet meg helt ekstremt dårlig. Det er egentlig slutt, men han aksepterer ikke det da, så ja. Han har jeg vært utro mot flere ganger... Og det gjør meg ingenting. Han fortjener ikke bedre. Kommer til å fortsette å være utro til jeg evt faller for noen og heller går for et nytt forhold, antar jeg... Jeg håper iallefall han aksepterer at det er slutt hvis jeg faktisk har ny kjæreste, men det fins jo ingen garantier... I verste fall får jeg gå for en svær vaktbikkje av en mann... Uansett avsporing. Hvis du virkelig elsker vedkommende: Ikke gjør det. Hvis du ikke elsker vedkommende og du mener det er verdt å miste hele forholdet for, miste kjæresten din, ødelegge følelseslivet og selvtilliten til den du er sammen med, sørge for at hen enten aldri vil kunne ha trygge relasjoner igjen, eller iallfall ha skikkelig store vansker med det... I verste tilfelle føler hen andre også seg brukt når hen finner ut at du bare var utro og blir et problem for deg hen også. Et annet alternativ: Du må snakke med kjæresten din. Si at det er kommet til det punktet, og spør om det er noen som helst mulighet for at dere kan ha sex/finne ut hva som er problemet +++++. Virkelig legge en seriøst god innsats i å prøve å få til en trygg og god samtale rundt det. Er hen urikkelig på å ligge med deg, hør om personen er ok med at du ligger med andre. Det koster deg så lite å ta den samtalen i forhold til å risikere alt, og hvis hen enten begynner å ha sex med deg eller sier ok til at du kan med andre er det jo ekstremt verdt, regner jeg med? Sier hen nei er du jo ikke kommet noe verre ut enn hva utgangspunktet var uansett, så får du ta en vurdering deretter. Anonymkode: 3a3af...549
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tenker jo egentlig det samme. Samtidig. Er det greit av en partner å forvente at du skal leve uten sex resten av livet? Anonymkode: 615b7...203 Nei, verken det eller utroskap er greit, så derfor må man diskutere til man kommer frem til løsning. Som med alle store utfordringer i et forhold. Anonymkode: 6b972...6ca 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 Det er ille. Enten foreslår du et åpent forhold, slik at den du er sammen med får være med å bestemme. Da får du to valg; enten så stikker du. Eller så lever du uten sex. Utroskap er noe av det mest egoistiske og smålige man kan gjøre mot den man har valgt å være sammen med. Anonymkode: 6144e...e41 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er ille. Enten foreslår du et åpent forhold, slik at den du er sammen med får være med å bestemme. Da får du to valg; enten så stikker du. Eller så lever du uten sex. Utroskap er noe av det mest egoistiske og smålige man kan gjøre mot den man har valgt å være sammen med. Anonymkode: 6144e...e41 Enig, rent bortsett fra at det finnes flere alternativer enn du nevner. Det er også mulig å jobbe med sexlivet. Få det i gang igjen. Finne ut hva som står i veien for det, og jobbe med det. Sammen. Uansett alternativer må man snakke med sin partner. Med mindre man altså bare stikker av uten å jobbe med det, eller velger utroskap. Begge deler de feigeste mulige alternativer. Egentlig rart hvor mange som velger dem, bare fordi det å diskutere sex med sin partner er for vanskelig. Sin partner. Som man har vært så intim med antagelig utallige ganger. Som man har løst utallige andre utfordringer med. Det er snålt! Anonymkode: 6b972...6ca 1
Frkego Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 Utroskap er det største sviket mannen kunne ha gjort mot meg. Det ville ødelagt meg og forholdet helt. Mye bedre om han hadde gått fra meg. Og hadde han valgt å gå til fordel for sex så vil jeg påstå at kjærligheten ikke var sterk nok uansett. Påstår ikke at man ikke kan ha lyst til p ha sex med andre å likevel elske partneren, men at da hadde behovet for sex med andre vært større enn kjærligheten til partner. Nå har vi et veldig aktivt sexliv og ingen av oss kjenner på mangel der (isåfall er det meg i mine mest kåte perioder hvor han strever med å henge med og mannen i periodene etter fødsel etc.). Vi har likevel snakket mye om utroskap og er helt klar over hvor grensene våre går. Han sa det ganske godt en gang: «når jeg er kåt, så er jeg kåt på deg. Da hadde det ikke hjulpet å ha sex med noen andre. Da kan man like så godt ta seg en runk» og jeg er helt enig. Vi har begge opplevd utroskap fra foreldre i oppveksten og vet hvor stor skade det kan gjøre. 1
Fremmed fugl Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Langvarig forhold, men de siste årene har sexlivet vært dødt. Aldri vært utro, men vært i flere situasjoner hvor jeg har hatt sjansen og selv måtte sette ned foten. Har akseptert mangel på sex fordi jeg har hatt en travel hverdag, men merker at jeg savner veldig sex og veldig lett får lyst på det motsatte kjønn. Tror ikke jeg hadde hatt det så bra med meg selv om jeg faktisk var utro, men jeg ønsker jo sex. Samtidig virker det litt dramatisk å gjøre det slutt bare for å ha sex all den tid jeg er glad i den jeg er sammen med og ellers har det bra. Noen råd? Anonymkode: 615b7...203 Savner du sex med den du er sammen med? Hvis svaret er ja, og du er glad i den personen så er det vel opplagt ikke noen løsning å være utro eller jobbe frem et samlivsbrudd. Da er det å jobbe med forholdet, og ved behov deg selv. Paradokset er at et fokus på et slikt savn, kan bli med å gjøre at det ikke blir noen sex...
aksase Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor i helvete er folk i forhold når samlivet ikke fungerer?!?!? Har aldri skjønt det der! Anonymkode: 241af...6a7 Det har nok noe med at et godt forhold handler om mye mer enn sex. Man kan være glad i hverandre og trives sammen uten å ha sex. For mange er det også andre hensyn å ta, som felles barn, felles omgangsvenner, familie, felles økonomi. Friminutt skrev (1 time siden): Meld dere inn i en swingersklubb:) Det kan bli vanskelig å få til å funke dersom partneren ikke er interessert i sex. Da kan det bli tungt å overbevise partner om at det er en god idè å dra på swingersklubb.
Rosa Dartle Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 Dere må snakke sammen. Parterapeut eller lignende. Dersom dere har et sexløst forhold, må dere diskutere hva dere skal gjøre med det. Du må si rett ut at det ikke fungerer for deg. Det er bedre å åpne forholdet for andre partnere enn å være utro. Utroskap er et så stort svik, og det er viktig for samarbeid videre, barn, tillit osv at du ikke er utro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå