Tusseline Skrevet 30. desember 2005 #1 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg trenger en ny fuktighetskrem. Huden min er vanskelig å katogorisere..... Den er normal, litt tørr rundt nesen, og sensitiv rundt munnen (litt usynlig eksem, men det kan SVI! ). Dersom den blir utsatt for mye vind, kulde, varme, forurensing og den slags, sliter den litt (mao, litt sensitiv). Den bør ikke inneholde fett, men derimot mye fuktighet. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 31. desember 2005 #2 Del Skrevet 31. desember 2005 Litt fett i kremen bør du ha, særlig på denne tiden av året. Jeg har vel ca lik hud som deg (min er vel generelt litt tørrere). Har også senitiv hud med tørre områder der du beskriver. Kan anbefale Skin Smoothing Cream fra Dermalogica. Den inneholder mye fuktighet og er super for sensitiv hud. Bruker også en mild rens f.eks Ultracalming Cleanser fra Dermalogica. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iceglow Skrevet 31. desember 2005 #3 Del Skrevet 31. desember 2005 Ren aloe vera, muligens iblandet litt lavendelolje? Enkelte reagere allergisk på aloe vera, men jeg tror det er et mindretall i forhold til hvor mange som reagerer allergisk på mer kjemiske midler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 31. desember 2005 Fikk advarsel fra hudpleieren om å holde meg unna kremer med fett, siden det vil fremme produksjonen av talg (?). Skin Smoothing Creme har jeg prøvd, men føler ikke den gir nok fuktighet. Dessuten la den seg som en slags hinne på huden, og jeg merket ingen god virkning. Hva med Active Moist? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #5 Del Skrevet 31. desember 2005 Active Moist vil nok gi for lite for huden din, spesielt nå om vinteren. Hva med å prøve en krem fra f.eks Decleor? Hydra Floral er kjempegod for normal hud som mangler fukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #6 Del Skrevet 31. desember 2005 Vichy thermal tilfører huden fuktighet og inneholder lite fett! Fin dagkrem før ung ikke altfor tørr hud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #7 Del Skrevet 31. desember 2005 Vichy reagerer jeg på pga. parfymen, men Hyra Floral skal sjekkes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. desember 2005 Forfatter #8 Del Skrevet 31. desember 2005 Meg over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #9 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) Hvis uparfymert er best, er Crème pour Peaux Intolérantes fra Avène super. Den gir fuktighet og roer, og er uparfymert. Koster ca 160-170 på apotek. Eventuelt Moisture On Call fra Clinique, som også er uparfymert. *edit*: var litt kjapp i vendingen der, ja. Endret 1. januar 2006 av Elphaba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sniff Skrevet 31. desember 2005 #10 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg elsker fuktighetskremene fra Decleor. De irriterer ikke huden. Du finner dem til alle hudtyper. De har også en god "klimakrem" som fungerer kjempe godt på denne årstiden. Den innholder lite fett, selv om konsistensen kan virke sånn... Ganske dyr,men jeg har min helt fra oktober til uti mars/april. Jeg liker også fuktighetskremer fra Shiseido The Skincare- de fås i greie pumpeflasker(tror det står nattkrem på??) og finnes for 3 hudtyper. Ingen tetter porene. De koster litt i overkant av 400 for 75 ml om jeg ikke husker feil. vare også lenge. Ellers kan det være greit å innvistere i en god fuktighetssray på denne tiden av året. Jeg har prøvd både fra Shiseido og Clinique og begge var supre! Husker ikke prosen på Shiseiod,men tror den fra Clinique koster 240 for 200 ml.(rosa flaske). De er også gode til å bruke når man har lagt sminken,så den ikke legger seg utenpå huden liksom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #11 Del Skrevet 1. januar 2006 Enig med Elphaba ang Crème pour Peaux, den er fin til ømfindtlig hud, men den er ikke i Vichy-serien, den er i Avene-serien!(Mange fine produkter til folk som reagerer på parfyme, konserveringsmidler osv.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Gjest Skrevet 2. januar 2006 #12 Del Skrevet 2. januar 2006 Ville ikke anbefalt decleors hydra floral, det er mange som reagerer på dette merket til tross for at de inneholder plantestoffer. Men det er nettop derfor folk reagerer. Alle de forskjellige plantene... er man allergisk er sjansen stor for å reagere på en av dem. Ville anbefalt skin smoothing cream jeg også, tror active moist blir for lite. Huden MÅ ha fett for å nyttegjøre seg av stoffene i kremen. Stoffene klarer ikke penetrere uten fett fordi hudcellene har en hinne av fett som støter vannet fra seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. januar 2006 #13 Del Skrevet 3. januar 2006 Jeg bruker dagkremen fra Darolys. Fås kjøpt på apoteket. Jeg har hud som reagerer på nesten alt av kremer. Blir rød og klør, og får kviser. Men denne har vist seg å fungere veldig godt for min blandingshud. Gir masse fuktighet uten å virke fet. Er også veldig drøy i bruk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melon Skrevet 4. januar 2006 #14 Del Skrevet 4. januar 2006 Jeg bruker dagkremen fra Darolys. Fås kjøpt på apoteket. Jeg har hud som reagerer på nesten alt av kremer. Blir rød og klør, og får kviser. Men denne har vist seg å fungere veldig godt for min blandingshud. Gir masse fuktighet uten å virke fet. Er også veldig drøy i bruk. ← Snakker du om SOURCE OF FRESHNESS MOISTURIZER? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_marianne_* Skrevet 11. mai 2006 #15 Del Skrevet 11. mai 2006 Hei.....Jeg vil bare si at ikke bli skremt av decleor selv om noen har reagert på Hydra Floral. Den er for normal hud. Har man sensitiv hud, litt rød og irritert, eksem, tørr noen steder men fet andre så er det Harmonie Cream som gjelder. Det er den suverent beste kremen jeg har prøvd. Roer ned huden, gir masse fuktighet men ikke fett. Kremer for sensitiv hud skal aldri være fete. Nå som sommeren er her kan man med fordel også bruke decleor's olje Rose D` Orient før kremen. Særlig hvis man har vært i solen hele dagen og huden føles stram og stiv. Vet det høres rart ut med olje for mange, og jeg steilet selv første gangen hudpleieren foreslo det. Jeg mener olje på huden??? Trodde dama var gal og tenkte her skal det bli masse kviser ja...hehe men neida. Det er ikke planteoljene som tetter porene men fettstoffene som ofte blir brukt i billigere kremer. Har man problemer med huden så er en dyr krem absolutt verdt pengene sine. Ellers så har jeg vel vært innom det meste av både billige og dyre kremer. Min søster jobbet i parfymeri helt siden jeg var 15 år så jeg hadde tidlig tilgang til dyre kremer til en billig penge. Jeg er nå 37 år og får alltid skryt av huden min av folk som er eldre enn meg. De sier jeg har så pen hud. Enten er det gode gener eller så har det lønnet seg at jeg har brukt dyre kremer siden jeg var 15 år Jeg trenger en ny fuktighetskrem. Huden min er vanskelig å katogorisere..... Den er normal, litt tørr rundt nesen, og sensitiv rundt munnen (litt usynlig eksem, men det kan SVI! ). Dersom den blir utsatt for mye vind, kulde, varme, forurensing og den slags, sliter den litt (mao, litt sensitiv). Den bør ikke inneholde fett, men derimot mye fuktighet. Noen tips? ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #16 Del Skrevet 13. mai 2006 Kremer for sensitiv hud skal aldri være fete. Kan du forklare grunnen til det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #17 Del Skrevet 13. mai 2006 Den nye serien fra JASON på helsekostbutikkene, C- vitamin serie Koster ca 200 og oppover, de har både lotion, krem, serum og diverse masker. Har ikke testet serien selv, men har veldig lyst, må bare vente til jeg får råd. Inneholder ikke parabener og ikke mineralolje heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #18 Del Skrevet 14. mai 2006 E-vitamin kremen fra body shop er veldig bra,den lys rosa.Har brukt den i 10 år og er kjempe fornøyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Claire Skrevet 14. mai 2006 #19 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg bruker Complete Care fra Oil of Olay. For sensitiv hud og med solfaktor 15. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå