AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Andre som har det slik? Spesielt på regnværsdager som gjør det vanskelig å komme seg ut. Begynner å kjenne meg litt nedfor rett og slett. Anonymkode: 63a1d...ea5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Ja. Permisjonstiden er litt ensom uansett hvor mye man finner på. Det er ikke bare bare å kommunisere med en baby og ikke voksne som man ville gjort i en jobb. Jeg tror mange føler det slik.. Anonymkode: 40d2c...453
frøkna Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Ja, jeg kan kjenne meg igjen i det! Prøver å ha litt avtaler så man ikke bare går trilletur for det blir så stusselig i regnvær. Vet du om tilbudene der du bor? Babysang i kirken eller åpen barselgruppe f eks. Da møter man andre i permisjon, og babyene blir veldig naturlig samtaletema.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Husker jeg følte mye på det, og det ble ekstra ensomt når det var sørpe og vinter ute. Husker vi gikk en gjeng og trilla og ble kliss klass i regnværet. Rart å tenke på at vi faktisk gjorde det, men så ville vi jo ut da. vet ikke om det hjelper å ha være mobil når man er i permisjonstiden, og kjøre mye til venner og familie på besøk, kanskje? Jeg kjørte ikke bil når jeg hadde baby, så jeg ble veldig fast hjemme. husker det var kjipt. Tok jo bussen, men det var veldig mye styr med melkeflasker siden jeg ikke fikk til amming. Anonymkode: 6e030...25d
laviniabcn79 Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 permisjonstiden med nummer 1 var tung, fordi jeg var alene, og dagen gikk bare til kveld. med nummer 2 rakk jeg ikke halvparten av hva jeg skulle.. mitt beste tips med nummer 1, lag deg en dagsplan. og del opp oppgavene. hvis du f eks må på posten og innom jobb en dag, gjør en av tingene. ikke gjør altpå en dag. spre det litt utover, slik at du alltid har en oppgavbe for dagen utenfor huset. gå på trening og bruk barnepassen der, meld deg på babysang, barselgrupper, sjekktilbud på helsestasjon osv.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Ja, jeg kjente meg veldig ensom. Ingen venner i nærheten i permisjon, og barselgruppe var såder. Endte opp med å legge opp til å gjøre en ting utafor huset hver dag, om det var butikken eller noe annet. Var på babysang og etterhvert babysvømming, som også var hyggelig. Men følte meg ikke så sosial egentlig der heller. Det å komme seg ut hjalp i alle fall på humøret 🙂 Anonymkode: 2ad9c...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå