Gå til innhold

Faren min respekterer ikke kjæresten min pga inntekten hans

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og søsteren min har begge kjæreste, vi kommer fra et overklassehjem og faren min er veldig opptatt av penger og makt, og pleier å dømme folk etter hvor dyr bil de kjører. Jeg har kjæreste som jobber hardt, men har en praktisk utdannelse og kanskje ikke spesielt høy lønn. Han er kjekk, veltrent og sjarmerende og jeg elsker ham.

Min søsters kjæreste jobber med forretning og har millionjobb, har universitetsutdannelse og har en akademisk innesluttethet, men er veldig grei. 

Min stadig min søsters kjæreste om råd til investeringer, og ignorerer nesten kjæresten min når vi har familiemiddag, jeg synes egentlig det er mere påfallende nå enn før. Han sa forleden dag at han ikke regner kjæresten min for noe som helst. Jeg var helt knust over å høre det. 

Jente 26

Anonymkode: 3a839...836

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nesten bestemme deg om du skal la din far diktere hva som er viktigst for deg her i livet? Hans syn på din kjæreste og hans "standard". Enten forteller du faren din hvor skapet står hen, eller så kutter du han ut.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig teit far. Blås i han og slutt å kom på middager når han ser så mye ned på vanlige folk 

Anonymkode: e0cec...7c6

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Det din far bør fokusere på er om du får deg en mann som behandler deg pent! Det bør være hans prioritet.... 

Jeg kjenner flere svært rike menn, og mange av dem (sier ikke alle er slik) har mistet fullstendig bakkekontakt. Dem er lovløse, lite empati og tror dem kan kjøpe seg fra alt ansvar. Og med en gang dama deres legger seg om kvelden sitter dem og tekster andre damer! for dem gjør jo som dem vil. Det blir fort en makt-ubalanse i slike forhold, og det er usunt. Og det jeg pleier å si er at man "ikke kan eie en sånn mann". For de gjør som dem vil... 

Som min bestefar sa; "finn deg en mann som tjener ca like mye som deg. Det er ikke bra hvis forskjellene er for store". Og det tror jeg faktisk på! Så jeg tror faktisk DU skal ta et par ord med faren din ;) 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en gylden mulighet for deg til å stå opp for kjæresten din. Til syvende å sist vil det bety så uendelig mye mer for kjæresten din det, enn at din far er en dust mot han. Pappan din får seile sin egen sjø, regner med han har gjort fiender av mange sånn som han er.

Du får ikke endret han, men du kan sette deg i respekt. 

Anonymkode: b6cca...ab3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner typen som din far godt. Skjønner du løper en viss risiko for å bli gjort arveløs, men her må du bare sette ned foten og kreve ditt.

Hvis din far ikke er i stand til å se det du ser i kjæresten din eller i det minste er i stand til å behandle ham med respekt, har du egentlig bare å distansere deg fra ham. Ellers risikerer du å miste både miste på deg selv og din mann.

Du kan trøste deg med at din fars oppførsel kan tyde på at han mangler empati og respekt for ganske mange mennesker, og at han kanskje ikke vil være den beste innflytelsen på fremtidige barn du måtte få, for eksempel. 

Anonymkode: 321f7...1e8

• Liker 3
Skrevet

Er det tull eller seriøst ? 

Er det seriøst så hadde jeg mistet all respekt for min far

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Endorfin said:

Er det tull eller seriøst ? 

Er det seriøst så hadde jeg mistet all respekt for min far

Kan meget godt være seriøst.

Ikke alle har en så endimensjonal far som deg at dette vil være nok til å «miste all respekt» for ham.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan meget godt være seriøst.

Ikke alle har en så endimensjonal far som deg at dette vil være nok til å «miste all respekt» for ham.

Endimensjonal og endimensjonal fru blom 

Hele holdningen er til og spy av

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Made4u
Skrevet

Hva gjelder dine verdier så er de beundringsverdig i form av at du ser mer mot hvem folk er enn hva dem er, din far ser mer mot hva folk er heller enn hvem de er, hans verdier beundrer jeg ikke og tenker at slik han tenker er overfladisk.

Skjønner at det påvirker deg at din far ser det som han gjør, men tenker at du skal føle deg trygg på hva du selv føler og verdiene dine, at de er hevet over hva din far sier og hans syn (det er feil og han ser det nok ikke selv). Du må bare overse det og gjøre det beste ut av det, ikke la det påvirke deg for mye (vet det ikke nødvendigvis er så enkelt).

Stol på dine egne følelser du, velge din vei og skape din egen lykke, uavhengig av hva andre tenker om hvem du velger å leve livet med. Se deg selv som heldig som er i det forholdet du er og at dere har det bra sammen, om andre forsøker å ødelegge det så ikke la dem få påvirke hva dere har og hva du selv vil...

AnonymBruker
Skrevet

Faren din eier ikke bakkekontakt. Finnes andre som er rikere enn han, men fortsatt behandler andre som mennesker uavhengig av hva de har og ikke har. 

Hadde jeg hatt litt mer sunne verdier enn faren din hadde jeg virkelig satt foten ned. 

Anonymkode: 679d2...ded

• Liker 2
Skrevet

Flott du ble som du ble med en sånn blære av en far, får håpe han ser hva som er viktig ved et ultimatum da;)

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Endorfin said:

Endimensjonal og endimensjonal fru blom 

Hele holdningen er til og spy av

Det kan du selvsagt mene, og jeg er ikke helt uenig, men disse holdningene er jo ekstremt vanlige, også på «grasrota», selv om de der ofte bunner i andre motsetninger enn penger og utdannelse. Tar du generasjonskløften i betrakning i tillegg, er det mye rom for manglende aksept.

AnonymBruker
Skrevet

Er du fra en annen kultur? I mange kulturer så er jo fars ord, eller de eldres ord viktige. Man skal høre på eldre. I norsk kultur er det ikke så vanlig at man bryr seg så mye om hva de eldre sier, da kutter man heller kontakten, noe som i visse kulturer er jo helt utenkelig.

Anonymkode: 2f86f...9f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Faren min var akkurat lik.  Han var ikke rik, men ville at jeg skulle gifte meg rikt.

Han ville heller se meg sammen med en mann som festet ofte, var utro, og verbalt ufin mot meg, men som tjente godt og hadde høye ambisjoner,  enn den mannen jeg valgte, som var totalt motsatt.

Han tilga meg aldri for at jeg giftet meg, og fikk barn med, mannen jeg selv valgte.

Anonymkode: 25634...05d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg og søsteren min har begge kjæreste, vi kommer fra et overklassehjem og faren min er veldig opptatt av penger og makt, og pleier å dømme folk etter hvor dyr bil de kjører. Jeg har kjæreste som jobber hardt, men har en praktisk utdannelse og kanskje ikke spesielt høy lønn. Han er kjekk, veltrent og sjarmerende og jeg elsker ham.

Min søsters kjæreste jobber med forretning og har millionjobb, har universitetsutdannelse og har en akademisk innesluttethet, men er veldig grei. 

Min stadig min søsters kjæreste om råd til investeringer, og ignorerer nesten kjæresten min når vi har familiemiddag, jeg synes egentlig det er mere påfallende nå enn før. Han sa forleden dag at han ikke regner kjæresten min for noe som helst. Jeg var helt knust over å høre det. 

Jente 26

Sorry, men faren din er en douche.

Selv er jeg i en svært gunstig økonomisk situasjon, og lar nå bare pengene «jobbe» for meg. Mye av tiden min bruker jeg på å reise, opplevelser, trening osv.

Jeg bor i en vanlig enebolig fra 1986 og kjører en 2017 modell VW. 

Hadde vært skikkelig komisk om jeg var typen din og sett faren din sin reaksjon når jeg fortalte at jeg for tiden er uten fast jobb, bor i et over 30 år gammelt hus og kjører en brukt folkevogn. Samtidig som jeg visste at jeg kunne kjøpt faren din 👌🏼

Anonymkode: 16835...0c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jente 26

Men hva jobber kjæresten din med? Er det noe faren din interesser seg i? Ang det med investeringer så regner jeg med at han ikke jobber og kan noe om det og da blir det dumt å spørre eller hva mener du? Er du sikker på at det er som du tenker?

Anonymkode: 20592...2bd

AnonymBruker
Skrevet
Pilga skrev (20 timer siden):

Og det jeg pleier å si er at man "ikke kan eie en sånn mann". For de gjør som dem vil... 

De fleste gjør som dem vil så lenge de har mulighet til det. Er det liksom så kjekt å være sammen med noen som er trofast bare pga han ikke har mulighet til noe annet? Hva skjer hvis situasjon endrer seg bittelitt bare eller ei uventet dame dukker opp?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jente 26

Her må du ta et standpunkt og klare å stå opp for både deg selv, den du elsker og dine egne valg. Jeg hadde aldri akseptert at et nært familiemedlem, eller en venn for den saks skyld - åpenlyst behandlet samboeren min så sinnssykt respektløst. Det har ingenting med overklasse å gjøre. Det handler om karaktertrekk og personlige egenskaper, personlighet. Faren din er smakløs og du burde sette deg i respekt.

Du kan starte med å si til han "hvis ikke du slutter å behandle x på den måten du gjør, så kommer ikke jeg på besøk lengre. Så enkelt er det. Måten du oppfører deg på er respektløst og hører ikke hjemme en eneste plass!"

Anonymkode: e079d...e6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva jobber kjæresten din med? Er det noe faren din interesser seg i? Ang det med investeringer så regner jeg med at han ikke jobber og kan noe om det og da blir det dumt å spørre eller hva mener du? Er du sikker på at det er som du tenker?

Det er vel helt irrelevant hva kjæresten til Ts jobber med. Familien (pappaen) til ts er smakløse med utrolig dårlig personligheter, dette problemet har ingenting med overklasse å gjøre - det handler om folkeskikk, personlighet og dårlige karaktertrekk. Faren til ts er rett og slett en drittsekk mot både datteren, kjæresten og sikkert mange andre mennesker også. 

Anonymkode: e079d...e6a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...