AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Laaaaangt innlegg . Er kommet i en situasjon jeg synes er veldig vanskelig . Har et barn på 1,5 år med en mann jeg har hatt et forhold til . Han var separert, og gikk tilbake til sin kone før han viste jeg var gravid . Han vet han er barnets far , men dette er ikke offentlig for andre. Han treffer barnet hjemme hos oss innimellom, men mer uregelmessig enn jevnt . Forholdet hans vakler , og jeg vil ikke at han skal gå ifra sin kone pga meg og barnet . Jeg er glad i han , og vi er der at vi prøver å unngå for mye kontakt for å ikke trigge noen følelser ene eller andre veien . Vi er utad venner , gode venner og treffes gjennom en felles hobby . Jeg har hatt et kort forhold etter at det ble slutt med barnefar, og nå fått meg ny kjæreste . Vi har vært sammen noen mnd , og der er blitt tydelig at han er svært sjalu på alle fra min fortid . Han vet ikke enda hvem som er barnefar , men har nå begynt å mase veldig for å få dette fram i lyset . Jeg synes det er veldig vanskelig fordi han er så sjalu at jeg lett ser for meg at han vil ha store meninger om hvem jeg omgås, og komme i konfrontasjon med barnefar. Jeg er usikker på forholdet enda , det er tidlig og vi er fra to ganske forskjellige verdener . Barnet har arvet sin fars brune øyne og mørke hår, ellers veldig lik meg . Vi har flere venner med samme farger, og jeg opplever nå en spørre event hver kveld vi har vært noe sted eller når som helst egentlig . Han spekulerer og fucker seg opp. Han er sint fordi jeg er alene med barnet , at han ikke vil at verden skal vite at han har et ekstra barn, og han er sint fordi jeg har et barn som ikke er hans . Han elsker hen og ønsker sterkt å være pappan selv. Jeg har sagt som sant er at jeg har trukket meg ut av situasjonen , at han har tilbudt seg å betale for barnet , og også bidrar med det . Jeg skjønner at han ønsker å vite hvem barnefar er, bare så det er sagt. Jeg er bare så usikker på om jeg stoler nok på han til å la han få vite det nå. Han vil ikke love meg å ikke lage bråk. Herre Gud for en røre … ! Vet ikke hva jeg skal spørre om lengre 🙈 jeg har ikke plan om at han aldri skal få vite hvem barnefar er , dersom vi får forholdet helt på skinner . Men ødelegger jeg bare med å holde det hemmelig nå, sånn at jeg gjør sjalusi verre ? Og hva om han ender opp med å lage et helvete når han finner ut av det ? Jeg og barnet er jo i denne situasjon uansett om forholdet jeg er i nå går fint framover eller ikke . Jeg må leve med utfallet . Han er så god og snill med lille ❤️Han blir virkelig verdsatt og de er så fine sammen. Viktig at jeg ikke svartmaler han , for han er virkelig god ❤️ Jeg bare strever med hvordan hverdagen vår vil bli dersom den sjalusien blir verre , for synes det er ugreit nå. Anonymkode: ea7dd...5ae 2
Populært innlegg Lorieen Skrevet 23. mars 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 23. mars 2023 RØDT FLAGG! 🚩🚩🚩🚩 Denne mannen bør du skrote. Sjalusien hans er unormal og du bør ikke gå videre med dette forholdet. 70 1 26
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 23. mars 2023 Din nye date har så mange røde flagg at jeg kom ut av tellingen. Det eneste forsvarlige å gjøre er å avslutte forholdet ditt! Du har et barn å beskytte, og det kan du ikke gjøre om du er sammen med denne sjalu og ustabile mannen! Denne mannen kan du ikke ha i livet ditt! Og for all del, når du slår opp, ha venner som passer på deg - og IKKE fortell ham hvem barnets far er! Avslutt forholdet! Anonymkode: a5ba7...2ac 35 1 18
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Tviler på at forholdet med han nye du er med kommer til å vare. Når han er så sjalu så kommer han til å bryte deg ned med kontrollering og frykt til du til slutt går rundt på eggeskall og mister deg selv. I tillegg er sånne typer veldig fæle å slå opp med og da kan han finne på å bruke den ikke-offentlige informasjonen om barnefar som pressmiddel og trussel mot deg. True med å spre det om du dumper han osv. Så ikke fortell han det! Anonymkode: bc530...f15 14 12
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Jeg hadde ikke fortalt han en dritt, han høres ustabil ut og han høres ikke god ut. Jeg kjenner til type fyr dette er, og kan love deg at sjalusien bare blir verre. Du skriver et innlegg her fordi du allerede har en dårlig magefølelse, lytt til den magefølelsen (alltid) - å avslutt relasjonen. Dere har vært sammen/holdt på i noen få måneder og du har allerede introdusert han for det lille barnet ditt, det vil jeg påstå at er uansvarlig av deg. Hvis dette barnet vokser opp uten en fast far i livet sitt, men gjennomtrekk av mannfolk som er kjæresten til mamma - så kommer du til å få et problem med dette barnet i fremtiden. All forskning tyder på at det ikke er bra eller anbefalt. Nå var det ikke dette tråden handlet om, men jeg følte fortsatt for å kommentere det. Anonymkode: 18425...4f9 18 5
Ulla Ullsokk Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Han kan ikke love å ikke lage bråk med barnefar??? Ekstremt rødt flagg! 23 1 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Hverken den nye eller gamle høres god og stabil ut. Anonymkode: ca7ea...fcf 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler på at forholdet med han nye du er med kommer til å vare. Når han er så sjalu så kommer han til å bryte deg ned med kontrollering og frykt til du til slutt går rundt på eggeskall og mister deg selv. I tillegg er sånne typer veldig fæle å slå opp med og da kan han finne på å bruke den ikke-offentlige informasjonen om barnefar som pressmiddel og trussel mot deg. True med å spre det om du dumper han osv. Så ikke fortell han det! Anonymkode: bc530...f15 Ts her . Dette er også en av grunnene til at jeg ikke får meg til å si det , fordi jeg lett ser for meg at han vil bruke det . Anonymkode: ea7dd...5ae 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tviler på at forholdet med han nye du er med kommer til å vare. Når han er så sjalu så kommer han til å bryte deg ned med kontrollering og frykt til du til slutt går rundt på eggeskall og mister deg selv. I tillegg er sånne typer veldig fæle å slå opp med og da kan han finne på å bruke den ikke-offentlige informasjonen om barnefar som pressmiddel og trussel mot deg. True med å spre det om du dumper han osv. Så ikke fortell han det! Anonymkode: bc530...f15 Signerer denne. TS, jeg håper du tar med deg denne relasjonen som en erfaring videre. Du har ansvar for et annet lite menneske nå, og dette lille mennesket skal du oppdra for å bli et godt, oppegående, friskt menneske. Du må sette dine egne behov til sides, barnets behov kommer alltid først. En mann som dette er dårlig nytt på absolutt alle plan, og håper for barnets skyld at du fremover er svært restriktiv med hvilke menn du introduserer til barnet. De første leveårene til barnet er helt essensielt iht videre utvikling av absolutt alt. Og hvis du har mye gjennomtrekk av forskjellige kjærester som du introduserer barnet til tidlig, samt at disse mennene egentlig ikke er særlig bra - da kan jeg love deg at dette barnet kommer til å få issues i fremtiden. Anonymkode: 18425...4f9 7 2 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 Jeg forstår ikke hvorfor han skal bråke med far til barnet. Jeg synes det er slt for mange røde flagg her. Anonymkode: 7e3b4...f78 7 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Signerer denne. TS, jeg håper du tar med deg denne relasjonen som en erfaring videre. Du har ansvar for et annet lite menneske nå, og dette lille mennesket skal du oppdra for å bli et godt, oppegående, friskt menneske. Du må sette dine egne behov til sides, barnets behov kommer alltid først. En mann som dette er dårlig nytt på absolutt alle plan, og håper for barnets skyld at du fremover er svært restriktiv med hvilke menn du introduserer til barnet. De første leveårene til barnet er helt essensielt iht videre utvikling av absolutt alt. Og hvis du har mye gjennomtrekk av forskjellige kjærester som du introduserer barnet til tidlig, samt at disse mennene egentlig ikke er særlig bra - da kan jeg love deg at dette barnet kommer til å få issues i fremtiden. Anonymkode: 18425...4f9 Det skjønner jeg . Men er ikke som om jeg introduserte de med en gang , eller at jeg har latt andre komme og gå. Foruten barnefar som er på besøk som min venn og leker med barnet , og som vi treffer ute blandt andre venner er det kun min kjæreste som har møtt hen . Vi har vært sammen nærmere et halvt år , og jeg er alene med barnet og er derfor mye hjemme . Møtes hjemme og finner på gøye ting ute . Men jeg skjønner din bekymring og vil ta den med meg på veien videre . For dersom dette nå skal avsluttes blir det vondt . Kanskje helt nødvendig , men vondt . Ts Anonymkode: ea7dd...5ae 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det skjønner jeg . Men er ikke som om jeg introduserte de med en gang , eller at jeg har latt andre komme og gå. Foruten barnefar som er på besøk som min venn og leker med barnet , og som vi treffer ute blandt andre venner er det kun min kjæreste som har møtt hen . Vi har vært sammen nærmere et halvt år , og jeg er alene med barnet og er derfor mye hjemme . Møtes hjemme og finner på gøye ting ute . Men jeg skjønner din bekymring og vil ta den med meg på veien videre . For dersom dette nå skal avsluttes blir det vondt . Kanskje helt nødvendig , men vondt . Ts Anonymkode: ea7dd...5ae Du kan stryke kanskje helt på slutten der, han typen din virker jo direkte ustabil. Svært usunt for et barn å dra sånne inn i livet hens med vilje... Anonymkode: eec62...33d 9 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 Du har ett lite barn, og omgås en mann som tydeligvis ikke er frisk? Skylder du ikke barnet ditt, å ikke utsette faren hans for noe også? Og hva skjer den dagen typen din blir sjalu på barnet? Fordi hen er mest glad i faren sin? Typen din er ett rasshøl TS, han er potensielt farlig. Du merker det når du begynner trosse han. Anonymkode: 9cdb8...62a 16 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #15 Skrevet 23. mars 2023 Ikke gjør den samme tabben som så mange andre av oss ❤️ En person som oppfører seg så ustabilt vil bare bli verre! Ikke bli en del av statistikken! Stå opp for deg selv og hiv ham ut av livet ditt ❤️ Anonymkode: dbe6b...360 9 1 10
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #16 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg forstår ikke hvorfor han skal bråke med far til barnet. Jeg synes det er slt for mange røde flagg her. Anonymkode: 7e3b4...f78 Tror han hisser seg selv opp fordi han ikke vet hvem det er , så ene kandidaten er liksom verre enn den andre . Han mener at barnefar burde vært der for oss . Samtidig vil han jo absolutt ikke det . Og det er den delen som har gitt meg denne ekle følelsen . Jeg ser på kommentarene her at en alvorlig samtale med han er helt på sin plass . Og kjenner at dette nok må bli en dør å lukke . For jeg ser jo selv hva jeg skriver . Jeg har bare tenkt a5 jeg kanskje gjødslet usikkerheten hans fordi jeg ikke ville si noe , at det gjorde det verre . Men føler meg mer sikker enn noen gang på valget om å ikke si noe . Anonymkode: ea7dd...5ae 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke gjør den samme tabben som så mange andre av oss ❤️ En person som oppfører seg så ustabilt vil bare bli verre! Ikke bli en del av statistikken! Stå opp for deg selv og hiv ham ut av livet ditt ❤️ Anonymkode: dbe6b...360 ❤️ jeg skal ta dette med meg Anonymkode: ea7dd...5ae 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #18 Skrevet 23. mars 2023 Du bør jo ikke involvere deg med en slik ustabil mann, du har jo barn! Ikke kan du fortelle ham hvem barnefar er heller for da kan han bruke det mot deg. Anonymkode: 1b373...e27 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du har ett lite barn, og omgås en mann som tydeligvis ikke er frisk? Skylder du ikke barnet ditt, å ikke utsette faren hans for noe også? Og hva skjer den dagen typen din blir sjalu på barnet? Fordi hen er mest glad i faren sin? Typen din er ett rasshøl TS, han er potensielt farlig. Du merker det når du begynner trosse han. Anonymkode: 9cdb8...62a Du skriver egentlig min største frykt ,for jeg har ikke klart å tenke sånn på det . Jeg har egentlig følt meg litt ansvarlig for sjalusien , men han må kanskje rett og slett eie den selv . Dette blir et pyton oppgjør , men etter disse innleggene kan jeg nok aldri klare å slå meg til ro med den væremåten . Anonymkode: ea7dd...5ae 4 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du bør jo ikke involvere deg med en slik ustabil mann, du har jo barn! Ikke kan du fortelle ham hvem barnefar er heller for da kan han bruke det mot deg. Anonymkode: 1b373...e27 Dette har kommet gradvis frem , han viste ikke noe tegn til dette fra starten. Anonymkode: ea7dd...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå