Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt på babysvømming og i dag skulle instruktøren dykke en av babyene under vann. Den gråt masse hver gang selv om den fikk masse kos imellom men gråt alle 3 gangene den ble dykket. 

Vi var veldig få den dagen så ingen av de andre foreldrene valgte å dykke babyen sin. 

Fikk veldig vondt inni meg, og lurer på om det er meningen at de skal gråte så voldsomt? Ødelegger man ikke vanngleden og tryggheten i vannet?

Anonymkode: b80a7...2aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så rart. Da vi gikk på babysvømming gråt ingen av babyene. 

Jeg hadde ikke fortsatt. 

Anonymkode: 68d5e...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Så rart. Da vi gikk på babysvømming gråt ingen av babyene. 

Jeg hadde ikke fortsatt. 

Anonymkode: 68d5e...4ca

Er det mest sannsynlig kursetopplegget det er noe galt med? Må man fortsatt betale full pris om man ikke fortsetter?

AnonymBruker
Skrevet

En barbarisk skikk og jeg ser virkelig ikke hensikten. 

Har tatt med meg ungene nesten ukentlig fra ca 6 mnd til de begynte i bhg i svømmehallen og 1-2 ganger i mnd etter det. Har tatt det i deres tempo uten press eller ubehag, kun lystbetont. Av og til litt vann i nese og munn, men det har vært uunngåelig. 

Anonymkode: 00891...21f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

En barbarisk skikk og jeg ser virkelig ikke hensikten. 

Har tatt med meg ungene nesten ukentlig fra ca 6 mnd til de begynte i bhg i svømmehallen og 1-2 ganger i mnd etter det. Har tatt det i deres tempo uten press eller ubehag, kun lystbetont. Av og til litt vann i nese og munn, men det har vært uunngåelig. 

Anonymkode: 00891...21f

Så det var noe galt med kursopplegget? Ikke normalt at babyer gråter slikt?

Må man fremdeles betale full pris hvis man hopper av kurset?

Skrevet

Du kan jo fullføre kurset, men si i fra at du ikke ønsker å dykke ditt barn. Babyen din vil ha mye glde av å bare være i varmt vann med andre babyer. Dere gjør vel mye annet enn bare å dykke barna under?

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har vært på babysvømming, og ingen av babyene gråt av å bli dykket. Flere fikk jo vann i halsen den/ de første gangene, men så fikk de dreisen på det. Kunne komme litt gråt på slutten om en var sliten kanskje. Er babyene veldig små?

Har deltatt på nybegynnerkurs og viderekomne kurs med min baby som elsker vann nå ❤️

Endret av frøkna
AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (13 minutter siden):

Jeg har vært på babysvømming, og ingen av babyene gråt av å bli dykket. Flere fikk jo vann i halsen den/ de første gangene, men så fikk de dreisen på det. Kunne komme litt gråt på slutten om en var sliten kanskje. Er babyene veldig små?

Har deltatt på nybegynnerkurs og viderekomne kurs med min baby som elsker vann nå ❤️

Den babyen som ble dykket var vel rundt 6 mnd gammel. Hvorfor gråt den mon tro? Så at foreldrene også prøvde å smile og betryggende men babyen gråt rett som det var. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Den babyen som ble dykket var vel rundt 6 mnd gammel. Hvorfor gråt den mon tro? Så at foreldrene også prøvde å smile og betryggende men babyen gråt rett som det var. 

Må det bære kurset eller kan det være at babyen bare ikke likte det? Vår baby hylgråter av vann. Det betyr ikke vi gjør noe galt. 

Anonymkode: 5673a...acb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er på kurs nr 2 med baby, og her dukkes de ikke under vann. De som har vært under er de som kan sitte stødig selv. Da sitter de på kanten, lener seg uti vannet selv, også tar man de imot (da går de under vann først). Vår sitter ikke enda, og har derfor ikke prøvd. 

Anonymkode: c188c...1f5

AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke pengene tilbake om du sluttet på kurset, men står selvsagt fritt til å ikke delta flere ganger.

Anonymkode: 95642...409

Skrevet

Det var en del av opplegget å dykke babyene på begge mine svømmekurs også. Jeg prøvde meg en gang eller to, uten gråt, men syntes det var så meningsløst (og for meg føltes det også slemt) så jeg droppet bare dykkingen. Ingen av instruktørene hadde problemer med det.

Eldste er 3 år nå,  og tåler fint å få vann i fjeset. Det blir jo en uunngåelig del av å plaske og herje i vannet uansett, men da mer på barnets premisser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Regnbuefisk skrev (49 minutter siden):

Det var en del av opplegget å dykke babyene på begge mine svømmekurs også. Jeg prøvde meg en gang eller to, uten gråt, men syntes det var så meningsløst (og for meg føltes det også slemt) så jeg droppet bare dykkingen. Ingen av instruktørene hadde problemer med det.

Eldste er 3 år nå,  og tåler fint å få vann i fjeset. Det blir jo en uunngåelig del av å plaske og herje i vannet uansett, men da mer på barnets premisser.

Her ble den dukket på tredje dag. Kan babyer bli trygge på å bli dykket selv om de gråter de første gangene da?

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke det var klorvann. Klorin er så skadelig og allergifremkallende 😨 Dyns det er så rart at små babyer får bade i den giften. 

Anonymkode: 6368f...cf6

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så det var noe galt med kursopplegget? Ikke normalt at babyer gråter slikt?

Må man fremdeles betale full pris hvis man hopper av kurset?

Ville man gjort noe annet gjentakende et barn eller voksen gråter av? 🤷‍♀️

Man kan jo fint gå på babysvømmingen for å tilvenne vann generelt, men bare unngå dykking. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Her ble den dukket på tredje dag. Kan babyer bli trygge på å bli dykket selv om de gråter de første gangene da?

Ja, men det må man jo se litt an.

Hvorfor er denne dykkingen så viktig 🤷‍♀️

Gjør det til en fin aktivitet, ikke noe man utvikler redsel for. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vært på babysvømming med begge mine og faktisk aldri opplevd at noen av babyene gråt av å dykke under. Men begge steder jeg var (forskjellige steder og kurs) så fikk man jo valget om man ville gjøre det. Og instruktøren var jo veldig opptatt med å si at hvis baby er sulten/trøtt/hatt en dårlig natt osv, så bare tilpasser man tiden man er i bassenget, om man går opp tidligere f-eks, ikke deltar på alt, må amme osv. Så bare tilpass det babyen din du :)

Anonymkode: c7ec2...54c

AnonymBruker
Skrevet

Var på babysvømming med minstemann, ingen av babyene ble dykket under vann og dette var heller aldri et tema? 

Hva er hensikten med å dykke babyen under vann? Får de ikke vann i nese og munn? Kanskje de blir redde? 

Anonymkode: 5adac...36a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vært på babysvømming med begge mine og faktisk aldri opplevd at noen av babyene gråt av å dykke under. Men begge steder jeg var (forskjellige steder og kurs) så fikk man jo valget om man ville gjøre det. Og instruktøren var jo veldig opptatt med å si at hvis baby er sulten/trøtt/hatt en dårlig natt osv, så bare tilpasser man tiden man er i bassenget, om man går opp tidligere f-eks, ikke deltar på alt, må amme osv. Så bare tilpass det babyen din du :)

Anonymkode: c7ec2...54c

Fikk inntrykk av at instruktøren var veldig opptatt av at vi skulle dykke baby, og virket snurt da ingen av de andre foreldrene ville gjøre det da denne babyen gråt.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Var på babysvømming med minstemann, ingen av babyene ble dykket under vann og dette var heller aldri et tema? 

Hva er hensikten med å dykke babyen under vann? Får de ikke vann i nese og munn? Kanskje de blir redde? 

Anonymkode: 5adac...36a

Hensikten er å gjøre dem trygg, men denne babyen gråt så jeg vet ikke. Tviler på hele opplegget nå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid lurt på hvem babysvømming  er viktig for, foreldre eller barnet? 
Babysvømming forgår mens kurset pågår og en liten periode etterpå. 
Etter det så er det ingen som gidder lenger 😅 Det husker jeg fra den tiden barna var små . Mange som gikk på kurs, men få som vedlikeholdt  det mens barna vokste 

Anonymkode: 2fa9c...c34

AnonymBruker
Skrevet

På mitt kurs var det en som gråt litt lettere enn de andre, og så var min på andreplass av lettgråtelig baby som iblant gråt. Men generelt likte hun svømming og dykking gikk fint. Har også en venninne der hennes baby gråt omtrent hele første kurs men etterhvert likte bading veldig godt. Babyen syntes bare det var skummelt og rart i starten. 

Var det instruktøren som dykket baby? Min hylte bare instruktøren rørte henne, men hvis jeg og pappaen dykket henne var det helt fint. 

Ville ikke sluttet eller latt vær å dykke baby pga dette, men jeg synes jo at om baby gråt etter andre gang så burde man iallfall ikke gjort det flere ganger. Tror vi bare dykket 1 gang først gang de var under vann og før det hadde vi øvd på å lukke øyne med å helle vann over hodet. 

Anonymkode: f7b49...e7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...