AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Noen som har erfaring med at far tar permisjonen i friperioden sin? Eventuelt hvordan går man fram for å få det på denne måten? Hva gjore du som mor? Jobbet du i friperiodene hans da, eller var dere gjerne sammen den perioden? Anonymkode: 13386...d30
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Min mann jobber 5-5. Han får lønn både fra jobb og foreldrepenger om han tar ut permisjon når han har friperiode. Jeg må ha ulønnet i 6 mnd pga barnehageplass, så vi har valgt å gjøre det på denne måten jeg tar ut ulønnet når han har permisjon/friperiode Anonymkode: f806f...a69 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Tusen takk for svar! Sikkert litt personlig, men får du foreldrepengene hans da du er hjemme ulønnet? Anonymkode: 13386...d30
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mann jobber 5-5. Han får lønn både fra jobb og foreldrepenger om han tar ut permisjon når han har friperiode. Jeg må ha ulønnet i 6 mnd pga barnehageplass, så vi har valgt å gjøre det på denne måten jeg tar ut ulønnet når han har permisjon/friperiode Anonymkode: f806f...a69 Hva er vitsen med at han tar ut permisjon når han har fri likevel? Er det ikke bedre at han har permisjon når han skulle ha jobbet, slik at han får mer tid sammen med barnet sitt? Og hvorfor i all verden har du ulønnet permisjon når han er hjemme med barnet i permisjon? Er han ikke i stand til å ta vare på deres felles barn? Anonymkode: 0f57c...2e8 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Vi har helt felles økonomi, hans penger er mine penger og omvendt. Vi sparer like mye til hver i eget pensjonsfond hver mnd:) han tjener 5 ganger mer enn meg, det hadde vært et rart liv om vi ikke kunne nyte det sammen:) Anonymkode: f806f...a69 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Dette er noe jeg også lurer på. Har tenkt på dette med min mann som har 2-4-turnus. Er det lov at mannen tar permisjon på friturene? Anonymkode: d94e9...4bc
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er noe jeg også lurer på. Har tenkt på dette med min mann som har 2-4-turnus. Er det lov at mannen tar permisjon på friturene? Anonymkode: d94e9...4bc Slik jeg har forstått reglene er det lov Anonymkode: 13386...d30
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er vitsen med at han tar ut permisjon når han har fri likevel? Er det ikke bedre at han har permisjon når han skulle ha jobbet, slik at han får mer tid sammen med barnet sitt? Og hvorfor i all verden har du ulønnet permisjon når han er hjemme med barnet i permisjon? Er han ikke i stand til å ta vare på deres felles barn? Anonymkode: 0f57c...2e8 Fordi han har fri 6 mnd i året og vi taper sinnsykt mye penger på at han er hjemme 3 av 6 arbeidsmnd et år. Nav betaler ut max 6 g. Han har dessuten lønnet permisjon fra arbeidsgiver de første 3 mnd etter at barnet er født, så far får mye tid sammen med barnet, mer enn de fleste vil jeg si. Jeg har ulønnet fordi jobben min vil ikke ha meg tilbake i arbeid annenhver mnd, da de har funnet en vikar som har min stilling mens jeg er i permisjon. Dessuten er det deilig å være 2 stk hjemme med baby, vi nyter tiden sammen, vi kan reise hvor vi vil, når vi vil, og vi har økonomi til å gjøre det sånn. Anonymkode: f806f...a69 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er noe jeg også lurer på. Har tenkt på dette med min mann som har 2-4-turnus. Er det lov at mannen tar permisjon på friturene? Anonymkode: d94e9...4bc Det er lov, vi har gjort dette med alle 3 barna våre Anonymkode: f806f...a69 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 Jeg har en mann som jobber 2-4. Jeg startet å jobbe igjen da babyen var 7 måneder. Vi ordnet det sånn at babyen var med dagmamma når mannen jobbet. Det fungerte veldig fint, siden dagmammaen hadde en baby som var noen måneder eldre enn vår. Hun tok de med i åpen barnehage eller bare hadde de hjemme, så det var god trening før barnehage. Anonymkode: afee4...1b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå