Gå til innhold

Aap - må man registrere seg som arbeidssøker når man er 100 % sykemeldt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det siste året vært 100% sykemeldt. Jobben jeg har kan jeg aldri klare å gå tilbake på pga helsen, det er arbeidsplassen klar over og har ansatt vikar mens jeg nå har tatt et års permisjon uten lønn. Fikk beskjed av legen min å ikke si opp jobben pga jeg da mistet rettighetene mine. Jeg har søkt om aap, men får til svar at jeg må skrive cv og melde meg som arbeidsledig for å motta aap. Noe som jeg syns er rart siden legen min har sendt NAV legeerklæring på at jeg er 100% sykemeldt og kan ennå ikke begynne å jobbe. Vet heller ikke om jeg kan i det hele tatt komme ut i arbeid igjen. Sliter med long covid, utmattelse og angst. Har dager som jeg ikke klarer å fungere i det hele tatt. Har fått henvisning til helsesenter der jeg har fått opphold på 3 uker senere i år. Ser for meg arbeidstrening når jeg blir evt bedre og kan prøve meg i arbeidslivet. Har så liten peiling på ting, hvordan jeg skal gå fram. Ja, burde tatt kontakt med NAV og hatt en samtale med de. Er det noen som har vært i samme situasjon og kan fortelle meg hvordan veien min skal gå videre? Har som sagt angst og gruer meg til å ta kontakt med NAV..Jeg burde vel også tatt kontakt med kommunen som har vært min arbeidsgiver om de evt senere kan komme på banen å hjelpe meg ut i arbeidstrening etterhvert. 

Anonymkode: ead22...2bd

Skrevet

Du betraktes som arbeidssøker når du er på AAP og NAV kan ikke behandle søknaden din om AAP før du har registrert deg med CV etc. Litt bakvendt, men slik er reglene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må registrere CV selv om du ikke skal søke på jobber. 

Anonymkode: 80bae...dda

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en formalitet. Gjør som nav sier.

Anonymkode: 4d005...691

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar. Da går jeg inn asap å skriver cv👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...