AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Hvis jeg vil bli med i klubben for de som har besøkt alle verdens land. Hva regnes som et besøk? Er transit på flyplassen nok? Eller må jeg ha gått gjennom passkontrollen først? Må jeg ha forlatt flyplassen? Hvor langt fra flyplassen da i tilfellet? Holder det med parkeringsplassen? Hva må jeg minimum gjøre for å kunne krysse av et land på listen over besøkte? Anonymkode: f1a61...71b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Sett minst 1 severdighet og spist ett lokalt måltid? Anonymkode: 304bf...563 6
aksase Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Du er vel ikke inne i landet før du har passert passkontrollen? Aller helst ha en overnatting, synes jeg. 7
Baktusen Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 (endret) Etter min mening må man ut av flyplassen. Ha en overnatting som ikke er på flyplass området, og opplevd noe av landet. Sett en attraksjon, spist middag. Jeg har kjørt gjennom både Polen og Belgia. Jeg har stoppet å spist et kjapt måltid begge landene, sett noe fra bilen, kanskje hatt et lite stopp, men ingen overnatting, ingen ordentlig måltid eller attraksjon. Jeg anser ikke å ha besøkt eller vært i noen av landene. Jeg hadde dog en overnatting i San Sebastian, fikk vandret litt og spist deilig middag der. Anser å ha besøkt San Sebastian. Endret 23. mars 2023 av Baktusen 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Har lest et intervju med Gunnar Garfors en gang, da sto det at de regner minst 24 timer i et land for at det skal gjelde. Han er en av de som har besøkt alle. Selv tenker jeg at man minst må ha vært utenfor flyplassen. Jeg synes for øvrig at det er trist å dra steder kun for å sette et kryss. For min del er det opplevelsen som teller. Anonymkode: 29fdc...727 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: Har lest et intervju med Gunnar Garfors en gang, da sto det at de regner minst 24 timer i et land for at det skal gjelde. Han er en av de som har besøkt alle. (...) Han besøkte alle land i verden, ble trist over at prosjektet var ferdig, også besøkte han alle land i verden én gang til. Som første i verden (som vi vet om). Jeg hører mye på podcasten hams. Jeg er enig med hams definisjon. Det føles mest riktig. Her er det ingen fasit. Anonymkode: b9c72...d57 1
Daria Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 Jeg vil sette San Marino på listen over land jeg har besøkt, selv om jeg ikke har overnattet der - vi rakk å se det meste på noen timer. Østerrike har jeg overnattet i, midt i sentrum av Wien, men vil likevel ikke si at jeg egentlig har vært der - vi bare kjørte gjennom, overnattingen var et ledd i en ren transportetappe.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Man må ut av internasjonal sone på flyplassen. Overnatting har ingenting å si, da er det jo feks få som har vært i Vatikanstaten. Anonymkode: f0c6f...701 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har lest et intervju med Gunnar Garfors en gang, da sto det at de regner minst 24 timer i et land for at det skal gjelde. Han er en av de som har besøkt alle. Selv tenker jeg at man minst må ha vært utenfor flyplassen. Jeg synes for øvrig at det er trist å dra steder kun for å sette et kryss. For min del er det opplevelsen som teller. Anonymkode: 29fdc...727 Tja, det er jeg ikke helt enig. Kan rekke å oppleve, og se mye på under 24 timer. Men enig at man ikke kan telle med et land man kun har vært i gjennom transitt på flyplassen. Anonymkode: 658b5...381 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Sett minst 1 severdighet og spist ett lokalt måltid? Anonymkode: 304bf...563 Hva mener du med severdigheter? Sånn turisme-greier? Og lokalt måltid? Telles McDonald's? Anonymkode: be5f0...949
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Jeg tenker at det er avhengig landet. Hvis man kun har vært i New York så vil jeg ikke si at man har besøkt USA. Men har man vært i kun København så har man vært i Danmark. Og ja du må ut av flyplassen og kunne fortelle noe om det du har sett for at noen annen skal kunne skape en bild av landet i hodet. Anonymkode: be5f0...949
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg tenker at det er avhengig landet. Hvis man kun har vært i New York så vil jeg ikke si at man har besøkt USA. Men har man vært i kun København så har man vært i Danmark. Og ja du må ut av flyplassen og kunne fortelle noe om det du har sett for at noen annen skal kunne skape en bild av landet i hodet. Anonymkode: be5f0...949 Du har da absolutt besøkt USA om du har vært i NY. Ville du virkelig sagt at du aldri har vært i USA om du har hatt en NY ferie? Hvor mange byer/stater må det være før du kan si du har vært i USA? Og hvor stort område? Hva om du kun har vært i sør-statene? Teller det? For en merkelig påstand... Anonymkode: fab5b...30e 9 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #14 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg tenker at det er avhengig landet. Hvis man kun har vært i New York så vil jeg ikke si at man har besøkt USA. Men har man vært i kun København så har man vært i Danmark. Og ja du må ut av flyplassen og kunne fortelle noe om det du har sett for at noen annen skal kunne skape en bild av landet i hodet. Anonymkode: be5f0...949 Hvor var jeg i de 5 dagene jeg oppholdte meg i New York? Seriøst 😅 Anonymkode: 658b5...381 4 1
Snublefot62 Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvis jeg vil bli med i klubben for de som har besøkt alle verdens land. Hva regnes som et besøk? Er transit på flyplassen nok? Eller må jeg ha gått gjennom passkontrollen først? Må jeg ha forlatt flyplassen? Hvor langt fra flyplassen da i tilfellet? Holder det med parkeringsplassen? Hva må jeg minimum gjøre for å kunne krysse av et land på listen over besøkte? Anonymkode: f1a61...71b Hva sier reglene i klubben da?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 For verdensrekorder så teller også et besøk i de blå brakkene i demilitarisert sone i Nord-Korea som at man har besøkt landet. Selv om man selvfølgelig ikke har opplevd noe annet enn å stå inne i et rom. Selv teller jeg med ethvert land jeg har vært i som "besøkt", utenom transit på flyplasser. Ville heller ikke telt med land om jeg ikke gikk i land på cruise, for eksempel. Men å ha opplevd et land er jo noe annet. Det kan jeg vel bare si om Norge, Italia, Frankrike, Spania, og tre-fire andre steder, der jeg har besøkt alle "fylkene", og mange av de store byene. Men om noen for eksempel spør meg om jeg har vært i Mexico så svarer jeg "kun noen dager i Cancun", som jo på ingen måte er å oppleve landet. Selv USA der jeg har reist hele vestkysten og østkysten er det jo veldig mye jeg ikke har sett. Anonymkode: bd46a...0e1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Man må ut av internasjonal sone på flyplassen. Overnatting har ingenting å si, da er det jo feks få som har vært i Vatikanstaten. Anonymkode: f0c6f...701 Gunnar Garfors overnattet der. Det finnes ingen hoteller, så han sov på gaten. Må man, så må man. 🤣 Anonymkode: b9c72...d57
Jdz Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 aksase skrev (19 timer siden): Du er vel ikke inne i landet før du har passert passkontrollen? Aller helst ha en overnatting, synes jeg. Blir vanskelig å få besøkt Schengen-land da? Må du reise til Tyskland via f.eks. UK for at det skal regnes som et besøk? 1
stan Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 Baktusen skrev (22 timer siden): Etter min mening må man ut av flyplassen. Ha en overnatting som ikke er på flyplass området, og opplevd noe av landet. Sett en attraksjon, spist middag. Jeg har kjørt gjennom både Polen og Belgia. Jeg har stoppet å spist et kjapt måltid begge landene, sett noe fra bilen, kanskje hatt et lite stopp, men ingen overnatting, ingen ordentlig måltid eller attraksjon. Jeg anser ikke å ha besøkt eller vært i noen av landene. Jeg hadde dog en overnatting i San Sebastian, fikk vandret litt og spist deilig middag der. Anser å ha besøkt San Sebastian. Jeg mener du har vært i landene. At det var kortvarig betyr lite. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Man må ut av internasjonal sone på flyplassen. Overnatting har ingenting å si, da er det jo feks få som har vært i Vatikanstaten. Anonymkode: f0c6f...701 Dette er minimum for å ha vært i et land. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 Man må ha sett litt, tenker jeg. Jeg mener for eksempel at jeg ikke har vært i Belgia, jeg har bare tatt toget dit, og gått fra toget til ferga. Anonymkode: cf878...bf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå