Gå til innhold

Mittanbud.no – erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg skal selge leiligheten min om et års tid, og trenger å freshe opp badet mitt litt før den tid. Ikke fullstendig oppussing, men det er et gammelt bad der malingen har falt av her og der og i tillegg har tapeten blitt litt ødelagt bak badekaret opp gjennom årene. Badet har fliser på gulvet og våtromstapet ellers.

Så jeg ønsker å prøve meg på mittanbud.no, og lurer på hva jeg bør passe på når jeg legger ut anbudet?

Jeg må vel kreve at de må ha en slags baderoms-sertifisering eller noe, men vet ikke helt hva jeg skal skrive? 😊

Om noen kan anbefale andre seriøse bedrifter (men ikke svindyre) som fikser bad i Oslo-området, setter jeg også stor pris på det. Jeg vil tro de som kjøper leiligheten kommer til å pusse opp badet skikkelig uansett, men tror det uansett er lurt å fikse litt før visning.

Fredrik

#69dudes

Anonymkode: 15594...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk de som gir tilbud på proff.no.

sjekk at de ikke er konkurs etc.

Anonymkode: 847b8...2b2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sjekk de som gir tilbud på proff.no.

sjekk at de ikke er konkurs etc.

Godt tips, det tenkte jeg ikke på 😊

Får man se org.nr til bedriftene som kommer med et pristilbud?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal "fikse" er det ikke noe vits i å sjekke våtromssertifisering. Det blir ikke våtromsnorm av å skifte tapet eller skifte fugemasse.Du trenger en handyman. Slike jobber er nesten umulig å få flinke oppegående folk til å ta, derfor finner du få slike på MittAnbud. Det beste du kan gjøre er å høre rundt om noen kan anbefale noen som de har brukt på forskjellig oppussing. Det høres ut som du har en liten jobb med tørkepauser. Det kan være verdt å høre om det er håndverkere i nabolaget som er interessert i å ta dette innimellom. Regn med at det tar tid og blir dyrere enn du tror. Ikke forskuddsbetal.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
spinner skrev (23 timer siden):

Hvis du bare skal "fikse" er det ikke noe vits i å sjekke våtromssertifisering. Det blir ikke våtromsnorm av å skifte tapet eller skifte fugemasse.Du trenger en handyman. Slike jobber er nesten umulig å få flinke oppegående folk til å ta, derfor finner du få slike på MittAnbud. Det beste du kan gjøre er å høre rundt om noen kan anbefale noen som de har brukt på forskjellig oppussing. Det høres ut som du har en liten jobb med tørkepauser. Det kan være verdt å høre om det er håndverkere i nabolaget som er interessert i å ta dette innimellom. Regn med at det tar tid og blir dyrere enn du tror. Ikke forskuddsbetal.

Jeg tenker jeg bør bruke noen med papirene i orden, slik at kjøperen av min leilighet ikke kan klage i etterkant.

Prøver å legge det ut på anbud snart, så ser jeg hva som dukker opp av tilbud.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker jeg bør bruke noen med papirene i orden, slik at kjøperen av min leilighet ikke kan klage i etterkant.

Prøver å legge det ut på anbud snart, så ser jeg hva som dukker opp av tilbud.

TS

Hvis badet er gammelt, vil det uansett få TG3 pga alder, så kjøper vil jo ikke ja noe  grunnlag for å klage. 

Det skal ikke gjøres noe inngripende som forringer eller forbedrer badets tilstand, så hva skulle kjøper eventuelt klaget på, at det ikke var pent nok malt/tapetsert? Vedkommende ville ikke kommet noen vei med en sånn klage. 

Anonymkode: 350d0...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har brukt mittanbud.no til mindre tjenester og er veldig fornøyd. Proffe folk med alle dokumenter i orden. 

Når du legger ut oppdraget så legg ut så nøyaktig beskrivelse som mulig av hva som skal gjøres, legg ut bilder og skriv at du søker et seriøst firma med fagfolk. 

Anonymkode: 85fa7...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis badet uansett får TG3 av takstmann på grunn av alder eller fukt så er dette penger ut av vinduet. Greit å være klar over før du sminker grisen.

Anonymkode: 7144e...5e0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mittanbud er etter min erfaring en helt fullstendig ræva tjeneste, i alle fall i området jeg bor. Jeg har prøvd tjenesten flere ganger og ingen har noen gang tatt kontakt som er faglærte. 

En fyr bare møtte opp og gikk inn på verandaen og målte og sjekket uten avtale (!), en annen kjørte i stykker plenen med bilen sin da han kom, en tredje ringte til alle døgnets tider men snakket så dårlig norsk at jeg ikke aner hva han ville, en fjerde dukket aldri opp, men lagde stadig nye avtaler, osv osv. 

Tjenesten er kun for ufaglærte cowboyer som ikke får seg annen jobb. Sorry. 

Jeg har altså prøvd på fire ulike prosjekter via mittanbud og aldri igjen. 

Anonymkode: 75106...131

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mittanbud er etter min erfaring en helt fullstendig ræva tjeneste, i alle fall i området jeg bor. Jeg har prøvd tjenesten flere ganger og ingen har noen gang tatt kontakt som er faglærte. 

En fyr bare møtte opp og gikk inn på verandaen og målte og sjekket uten avtale (!), en annen kjørte i stykker plenen med bilen sin da han kom, en tredje ringte til alle døgnets tider men snakket så dårlig norsk at jeg ikke aner hva han ville, en fjerde dukket aldri opp, men lagde stadig nye avtaler, osv osv. 

Takk gud for at vi ikke er de eneste. La ut bilen for eu-kontroll 3 ganger, ikke noe svar. La ut en ganske bra, stor jobb for å pusse opp badet i den gamle leiligheten, OG nye huset uten noe svar. Skjønner ingenting. Skriver utfyllende, med bilder hva vi trenger og ønsker. Ingenting! Skjønner ikke greia. Kanskje man må bo i Oslo for å ha flaks der.

Anonymkode: 98dab...a9c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner ikke greia. Kanskje man må bo i Oslo for å ha flaks der.

Jeg spurte faktisk et par håndverkere etterpå, for jeg måtte kontakte de direkte for å få jobben gjort. De bare lo av hele mittanbud og sa at det var en useriøs tjeneste og at det var så mange oppdrag for tiden at det kun var de som ikke fikk noe annet som gikk inn der. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri hørt noe positivt om det, dessverre 

Anonymkode: 4a3e0...28f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er nettopp litt dette som er problemet med slike tjenester. De som er dyktige, har jo så klart mer enn nok å gjøre, og vil følgelig ikke registrere seg eller benytte seg av Mittanbud og lignende.

Anonymkode: ec9bb...030

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har inntrykk av at de som henvender seg til jobber utlyst på Mitt anbud, er håndverkere som ellers ikke vil få jobb. 
Med dette mener jeg, de som har ord på seg for å gjøre ordentlig jobb, slipper å vurdere jobber på Mitt anbud. De vasser i efterspørsel pga tidligere godt utført håndverk. Jeg har selv drevet haveservice i en del år, men pga hjertestans ble jeg dessverre uføretrygdet. Har siden 2015 vært dette, hvert år får jeg henvendelser om jeg kunne ta en liten jobb. Hvorfor??? Fordi jeg gjorde skikkelig jobb da jeg holdt på i full drift. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas

Min erfaring er også at man ikke får noen seriøse henvendelser. Seriøse aktører har mer enn nok å gjøre og trenger ikke oppsøke potensielle kunder slik. 

Vi hadde god erfaring for 8 år siden (veldig god), men de siste 3 årene har det vært et helt annet marked. Vi har måttet oppsøke flere aktører for å få noen tilbud. På de minste jobbene har ingen vært interessert, men det er forhåpentligvis litt bedre nå etter pandemien, alle skal ikke pusse opp lenger. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Samme her. Fikk masse tilbud, men ingen kunne vise til bilder eller referanser.
Ba om bilder av tilsvarende arbeid og han ene sendte bilde av at han hadde snekret en uteplatting, jeg skulle bygge tre nye rom i kjelleren med å gjøre alt (sette inn vinduer, sette opp vegger, rette av gulv osv) og det er litt annerledes enn å bygge en 4x4m treplatting ute. 

Anonymkode: 43b65...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.3.2023 den 12.06):

Hvis badet uansett får TG3 av takstmann på grunn av alder eller fukt så er dette penger ut av vinduet. Greit å være klar over før du sminker grisen.

Så bør jeg få en takstmann til meg først for å se på badet? Jeg har en eiendomsmegler jeg skal bruke allerede, så er dette noe som kan gå via henne?

Jeg måtte faktisk google meg frem til TG3, da jeg ikke kjenner så godt til det. Badet ser ikke ut til å ha fuktskader, kanskje bare noe bak badekaret. Men dette er mest for å bare gi kjøpere et litt bedre førsteinntrykk av badet 😊

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synd å lese at så mange er misfornøyde med mittanbud.no, jeg har hørt motsatt av bekjente. Men de har kun vært mindre jobber som å bytte et lysarmatur eller fikse flushen på badet.

Jeg legger ut snart og ser om noe dukker opp. De skal i hvert fall komme fra en seriøst firma og være norske statsborgere. Betaler heller litt ekstra fremfor at det skal bli misforståelser i kommunikasjonen osv.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Så bør jeg få en takstmann til meg først for å se på badet? Jeg har en eiendomsmegler jeg skal bruke allerede, så er dette noe som kan gå via henne?

Jeg måtte faktisk google meg frem til TG3, da jeg ikke kjenner så godt til det. Badet ser ikke ut til å ha fuktskader, kanskje bare noe bak badekaret. Men dette er mest for å bare gi kjøpere et litt bedre førsteinntrykk av badet 😊

TS

Hvor gammelt er badet, dvs når er membranen lagt?

Anonymkode: 350d0...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gode erfaringer med mittanbud. 
Første gang skulle jeg ta både kjøkken, bad, stue og hall, så stor jobb med pigging av bad etc. 
Fikk 5 interessenter som var og så på og kom med pris, valgte ut det firma som ga meg best magefølelse, referanser og som hadde ryddigste tilbudet, de var ikke det billigste, men heller ikke det dyreste. En gadd ikke komme med tilbud engang, så det var lett å velge bort.
Funket kjempebra og de stod for alt!
2. gang skulle jeg friske opp overflater i forbindelse med salg, så maling av noen tak, flere vegger + rive et ulovlig oppsatt skur og fjerne det. Fikk inn 2-3 tilbud hvorpå jeg valgte en som både var billig og effektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...