Gå til innhold

Hva kan jeg bruke som bevis for uføretrygd i utlandet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oversette vedtaksbrevet? Er det godt nok? Er Google translate nok? Jeg er ikke god nok i det nye språket til å oversette selv enda. 

Vil leie leilighet og de spør etter bevis for fast inntekt. 

Hører gjerne fra de som faktisk har flyttet/ leid i utlandet med uføretrygd. Altså reelle erfaringer.

Anonymkode: 55a98...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oversette vedtaksbrevet? Er det godt nok? Er Google translate nok? Jeg er ikke god nok i det nye språket til å oversette selv enda. 

Hører gjerne fra de som faktisk har flyttet/ leid i utlandet med uføretrygd. Altså reelle erfaringer.

Ta kontakt med den norske ambassaden, eventuelt ta kontakt med nav og spør etter inntektsbevis på engelsk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skattemeldingen / skatteoppgjøret? Utskrift fra bankkonto?

Anonymkode: 36ad0...621

AnonymBruker
Skrevet
Trolltampen skrev (4 minutter siden):

Ta kontakt med den norske ambassaden, eventuelt ta kontakt med nav og spør etter inntektsbevis på engelsk. 

Ja, sant -det kan jeg vel gjøre. Er et konsulat her -kan dra allerede i morgen. 

Vet du om Nav faktisk gir inntektsbevis på Engelsk? Tipper uansett det vil ta lengre tid enn å besøke konsulatet, hmm..

Skrevet (endret)

Ja, sant -det kan jeg vel gjøre. Er et konsulat her -kan dra allerede i morgen. 

Vet du om Nav faktisk gir inntektsbevis på Engelsk? Tipper uansett det vil ta lengre tid enn å besøke konsulatet, hmm..

Om du kan legge frem bevis på uføret til det norske konsulatet må de vel kunne hjelpe til med et bevis på engelsk vil jeg tro. Kan hende det varierer fra land til land, men mener det var slik min far gjorde det i Thailand. 

Er usikker på om det er noe de gjør på nav, men tenker de gjør seg unødvendig vanskelige om det ikke går ann. 

Endret av Trolltampen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skattemeldingen / skatteoppgjøret? Utskrift fra bankkonto?

Nja, utskrift fra bankkontoen sier ingenting om fremtidig inntekt, og jeg har ikke vært ufør lenge nok til at det vises så godt på skatteoppgjøret. Har allerede tenkt på dette. Men takk for forslaget! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nja, utskrift fra bankkontoen sier ingenting om fremtidig inntekt, og jeg har ikke vært ufør lenge nok til at det vises så godt på skatteoppgjøret. Har allerede tenkt på dette. Men takk for forslaget! 

Vurderer på sikt å flytte utenlands selv, men tror jeg heller ville kjøpt meg noe fremfor å leie 🙂👌

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vurderer på sikt å flytte utenlands selv, men tror jeg heller ville kjøpt meg noe fremfor å leie 🙂👌

Det er tanken min også, men det skjer ikke over natten, og jeg må ha et sted å bo i mellomtiden :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltampen skrev (6 minutter siden):

Om du kan legge frem bevis på uføret til det norske konsulatet må de vel kunne hjelpe til med et bevis på engelsk vil jeg tro. Kan hende det varierer fra land til land, men mener det var slik min far gjorde det i Thailand. 

Er usikker på om det er noe de gjør på nav, men tenker de gjør seg unødvendig vanskelige om det ikke går ann. 

Takk Trolltampen, jeg "glemte" ambassader og konsulatet helt, men selvfølgelig, de kan sikkert hjelpe. Ringer i morgen tidlig! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring NAV Internasjonal. 

Tlf.: 21 07 37 00 

Anonymkode: b09ef...55e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er tanken min også, men det skjer ikke over natten, og jeg må ha et sted å bo i mellomtiden :)

Jeg var i Sør Frankrike i høst, betalte vel sånn 14.000 for et leilighetshotell i en måned. Funka veldig greit, men du tenker nok å bli litt lenger enn dette da kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket land er dette?

Når de ber om "bevis på inntekt" så mener de ikke bokstavelig talt et dokument. Det de mener er at de vil ha litt cash under bordet. God gammeldags bestikkelse.

Anonymkode: 19bd1...4db

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvilket land er dette?

Når de ber om "bevis på inntekt" så mener de ikke bokstavelig talt et dokument. Det de mener er at de vil ha litt cash under bordet. God gammeldags bestikkelse.

Anonymkode: 19bd1...4db

Eh nei, de krever normalt en arbeidskontrakt, og om ikke -et bevis på trygg inntekt. Du tenker det ville funket med bestikkelser og cash under bordet i Norge også eller?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Eh nei, de krever normalt en arbeidskontrakt, og om ikke -et bevis på trygg inntekt. Du tenker det ville funket med bestikkelser og cash under bordet i Norge også eller?

Det er dessverre mange som har fordommer.

Anonymkode: 9e807...7fc

Skrevet

Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. 

_popcorn_, adm

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk Trolltampen, jeg "glemte" ambassader og konsulatet helt, men selvfølgelig, de kan sikkert hjelpe. Ringer i morgen tidlig! 

La de få lov å slippe da. NAV internasjonalt er bedre. 

Anonymkode: e3bbe...9d2

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...