AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Har ett barn på snart 3 år som har blitt mer sår i levering situasjon og generelt hvis jeg eller pappaen skal dra. Hen gråter ofte litt i bhg når vi går, løper etter oss og synes det er vanskelig. Hen roer seg fort og har det fint i bhg ifølge personalet, de er veldig fine folk. Sjelden det er skikkelig gråt i bhg da, men det er nytt fra tidligere, Hen begynte i denne barnehagen for 8 måneder siden nå og gråt såklart endel i starten, men så har det gårt kjempefint en lang periode. Også har det nå snudd igjen. Hen har også begynt å ta det mye tyngere enn før at en av oss går, selvom den andre er hjemme, og i dag gråt hen skikkelig når jeg skulle ut med eldste og morfar skulle passe. Han sluttet dagsoving for ca 4-5 uker siden, og er naturlig nok mer sliten og sutrete på ettermiddagene enn før. Hva skal vi gjøre med dette, noen tips? Morfar ble sint på meg over at jeg sa hade på en ordentlig måte, han mener jeg bare burde «snike meg ut» og liker ikke når jeg kysser hen og sier ordentlig hade. Fordi han er livredd for disse følelsene barnet kommer med og mener «snike seg ut» teknikken er best. Jeg vet godt at det er helt feil og hører ikke på han. Barnet hyler og ville ikke være hos morfar og jeg klarte ikke gå fra ting sånn så jeg sa til morfar at han fikk heller være den som dro ut med eldste på trening. Var det dumt, eller bra at jeg gjorde det? Hadde morfar taklet det bedre kunne jeg gått, men når han ble sint på meg følte jeg ikke han var i stand til å møte barnet følelsesmessig og det ble bare helt feil for meg… Vet at morfar kommer til å si noe om dette når han nå kommer tilbake og jeg vil ikke glemme alt jeg kan om barns psykologi. Pappa var en autoritativ far og forstår ikke helt min måte å gjøre ting på, og jeg vil bare kunne svare på en måte som gjør at han forstår. Hvis det jeg gjorde var feil, så får jeg jo ikke gjort så mye med det, og da er det ikke så mye å si, men hva mener dere? Var det riktig måte å gjøre det på, eller ikke..? Anonymkode: fe4d1...b95
Mamajune11 Skrevet 24. mars 2023 #2 Skrevet 24. mars 2023 Snike seg ut er HELT FEIL! Du gjor rett, morfar er utdatert. Svigers er likedan her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå