Gå til innhold

Dere som selger barneklær; hvordan og hvor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del kjedetøy som jeg gir bort, men mange fine plagg som har kostet noen hundre per stk. Vil gjerne selge de videre, men hva lønner seg?

Klespakker? 

Antrekk?

Ett og ett plagg?

Facebook, Finn eller Tise?

Anonymkode: cb455...768

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn og Tise for min del. 

Dyrere plagg selger jeg enkeltvis, men om mye er i samme størrelse kan man jo også tilby dem som klespakke. Men «dyrere» for min del har vært enten ulltøy til baby (da samlet i størrelser), eller yttertøy som nytt kostet en tusenlapp og over. 

Min erfaring er at Polarn O Pyret selges lett, Nøstebarn også.

Reima yttertøy, enkelte typer sko også. 

Alt som ikke har vært det går tregt/tregere. Også Stormberg, selv om prisen er lav. 

Så type bomullsklær/rimeligere ull ville jeg samlet i klespakke. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har en del kjedetøy som jeg gir bort, men mange fine plagg som har kostet noen hundre per stk. Vil gjerne selge de videre, men hva lønner seg?

Klespakker? 

Antrekk?

Ett og ett plagg?

Facebook, Finn eller Tise?

Finn. 

Vanlige klær (bukser, genser, tynne jakker, tshirts etc)går i klespakke i samme størrelse, typ 92/98 eller 98/104 etc. 

Finkjoler, uteklær som dress og regntøy, sko og hjemmestrikka klær går i egen annonse. 

Jeg priser alt veldig billig for jeg selger ikke for å tjene penger, jeg selger for at de me dårlig råd skal unne ungen klær OG spare miljø! Blir det ikke solgt gir jeg bort gratis eller sender til Ukraina med OpenHeart. 
Solgte klespakke i dag med 10-12 plagg til 75kr. 

Endret av Mamajune11
  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del Konges Sløjd,Marmar og Wedoble som jeg har betalt rundt 6-700 for en kjole for. Også Lille Lam og Nøstebarn.

Newbie går bra om det prises lavt. 

Men da får jeg lage flere enkeltannonser.

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd finn men får ikke solgt noe. Til og med nede i 40 kroner. Skal være sagt det er klær vi har fått i gaver som ikke falt helt i smak her, og ikke favorittene som har blitt lagt ut. Kanskje det har noe å si. Favorittene tenker jeg beholde til vi vet om det blir noen flere. Er selv veldig glad i Newbie. Kunne godt handlet en klespakke til en rimelig pris. Klærne er jo billige som ny også så det må nesten være ekstra billig for at jeg skulle vurdere å handle de brukt.

Anonymkode: 5024b...4d2

AnonymBruker
Skrevet

Selger masse på Tise og Facebook.

ulltøy selger jeg på egen gruppe for ulltøy til barn. samme med Reima, Kivat osv.

Newbie har også egen gruppe, der får man ofte igjen en del for klæra man selger. Noen selger enkeltvis / sett og andre selger pakker. 

Anonymkode: ff163...d6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Selger masse på Tise og Facebook.

ulltøy selger jeg på egen gruppe for ulltøy til barn. samme med Reima, Kivat osv.

Newbie har også egen gruppe, der får man ofte igjen en del for klæra man selger. Noen selger enkeltvis / sett og andre selger pakker. 

Hvorfor gidder folk å betale godt for Newbie i en gruppe som florerer av det? Er det tidligere kolleksjoner?😀

Skrevet (endret)

Har kjøpt en del brukte babyklær selv i det siste.
Har kun kjøpt pakkeløsninger eller poser som har vært i 1 strørrelse.
Kun fra Finn.no.
Markedsplassen på facebook er for rotete, Tise har jeg aldri brukt.

Endret av Teardrop
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt suksess med å selge enkeltplagg på Facebook. Legger bare ut i en gruppe, det er mest oversiktlig for meg. Sist hadde jeg budrunde, la ut til ganske lav startpris. Noe fikk jeg litt høye bud på, annet ble solgt for det jeg ba om. Så noe gikk for veldig lite, som en wheat jakke til 100kr, mens en newbie genser gikk for 200. Uansett fikk jeg klær ut og penger inn😊 

De klærne jeg selger enkeltvis er hele, pene, ikke veldig slitt og uten flekker. Det som er litt mer slitt eller jeg ikke ser for meg at kommer til å selge på egenhånd legger jeg i pakker og selger for en rimelig penge. 

Jeg ser at røde kors har startet en nettbutikk med brukte klær, der de selger flekkete og godt brukte klær. Så det er kanskje marked for det 😅 min opplevelse er at har det flekker eller er veldig slitt, så vil ikke noen ha det (og det skjønner jeg) 

Anonymkode: b65f6...a22

Skrevet

Jeg har pleid å bare samle alle klær vi har i samme størrelse og selge samlet på Finn. Det er mange som setter pris på å få full garderobe til en lav pris.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor gidder folk å betale godt for Newbie i en gruppe som florerer av det? Er det tidligere kolleksjoner?😀

Fordi folk gjerne vil ha den bodyen og den buksa osv😏 Er jo derfor man er medlem der, for å kjøpe og selge Newbie 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...