Drizzt Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 til de med lavest inntekt. Der forsvant venstresidens hovedvalgflesk. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VPaQ2W/lekkasje-fra-hoeyre-skattelette-til-de-med-lavest-inntekt Jeg liker så godt som alle av punktene som er nevnt i artikkelen. Det er en helt annen politikk enn den som føres nå. Jeg tror Erna har gode sjanser å vinne neste valg. Hun er tross alt veldig godt hjulpet av Støre. 7 1 3
Gjest Adobyen Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Alle piler peker jo mot Høyre, og jeg er alltid positiv til endringer som gjør hverdagen bedre for de svakest stilte. Jeg regner med at vi kommer til å høre mye mer om dette, og hva som er tvilsomt. Jeg synes det rimer dårlig med at de vil gjeninnføre karensåret for syke under AAP, og valgflesk er ofte av dårlig kvalitet og inneholder også litt salmonella o.l. Da tenker jeg selvfølgelig på hvilke nye utgifter de påfører oss samtidig, eller hvilke ordninger de fjerner.
Anonio Skrevet 24. mars 2023 #4 Skrevet 24. mars 2023 13 hours ago, Drizzt said: til de med lavest inntekt. Der forsvant venstresidens hovedvalgflesk. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VPaQ2W/lekkasje-fra-hoeyre-skattelette-til-de-med-lavest-inntekt Jeg liker så godt som alle av punktene som er nevnt i artikkelen. Det er en helt annen politikk enn den som føres nå. Jeg tror Erna har gode sjanser å vinne neste valg. Hun er tross alt veldig godt hjulpet av Støre. Dette vil jo gjøre AP og Høyre enda likere. Egentlig bør de bare slå seg sammen til 'Partiet Sentrum' eller lignende. Ikke at jeg synes det er negativt, men jeg synes mange velgere er grusomt naive når de piler til Høyre pga. høye strømpriser og inflasjon som har Ernas fingeravtrykk på seg i lik linje med AP. Folk har liksom glemt at Erna er for alle tingene som nå gjør at vi betaler 2-5 ganger mer for strøm, er for vindturbiner på land, er for kabler og er for at man fortsetter å ødelegge Helsenorge (som AP er godt i gang med). 7 5
Baktus2024 Skrevet 24. mars 2023 #5 Skrevet 24. mars 2023 Capazitet skrev (15 timer siden): Visst blir det regjeringsskifte At vi får mer Krf og Venstre diktert politikk for at et H og Frp får taburetter ?? Visste folk glemmer fort det de vil glemme og husker det som aldri har vært...men ... Om Høyre skulle komme over 30 % i regjeringsvalget så vil aldri Frp komme over 20..Det betyr bare en eneste ting...Krf... 3
Blueberrysmoothie Skrevet 24. mars 2023 #6 Skrevet 24. mars 2023 Høyre gir med en hånd og tar med en annen. Da de satt opp trygden med noen få kroner i måneden så sørget de også for at det årlige beløpet ble for høyt til å ha rett på bostøtte, som tilsvarer flere tusen kroner i måneden for mange. Så, man fikk 200 kr men mistet 2000 kroner. Andre ting de også tok fra de økonomisk vanskeligstilte var flere andre støtteordninger og for eksempel retten på fri rettshjelp og kortet ned tiden man hadde rett til å få arbeidsavklaringspenger. Høyre prøver nå å få alle de velgerne fra AP som går over til SV pga en sviktende AP/SP regjering, men det er veldig lett å gjennomskue at dette bare er et krampetrekk som høres fint ut på papiret mens de har null interesse av å faktisk gjøre livet bedre for vanskeligstilte. 7 5
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 24. mars 2023 #7 Skrevet 24. mars 2023 Hahahaha de er noen løgnere. Hvorfor gjorde de det ikke på 8 år?
Silkedyne Skrevet 24. mars 2023 #8 Skrevet 24. mars 2023 Vet du hva Høyre også går inn for? Karensår for de på arbeidsavklaringspenger, kutte barnetillegget for uføre, kutt for de som har vært arbeidsledige, kutte i NAV og barnevernet .....Og 185000 kr i skattegave til de med over 100mill i formue 🙃 Enig med @Blueberrysmoothielenger opp her. Høyre kjører fortsatt høyrepolitikken som driter i folk flest, men prøver desperat å lokke til seg tvilerne som ikke kan politikk eller ikke gidder å sette seg inn i politikk for å vinne neste valg. 10 3
Akryl Skrevet 24. mars 2023 #9 Skrevet 24. mars 2023 Drizzt skrev (På 23.3.2023 den 18.13): til de med lavest inntekt. Der forsvant venstresidens hovedvalgflesk. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VPaQ2W/lekkasje-fra-hoeyre-skattelette-til-de-med-lavest-inntekt Jeg liker så godt som alle av punktene som er nevnt i artikkelen. Det er en helt annen politikk enn den som føres nå. Jeg tror Erna har gode sjanser å vinne neste valg. Hun er tross alt veldig godt hjulpet av Støre. Mye av dette vil falle bort, siden Høyre vil ikke få flertall alene, og de må forhandle med andre partier. Så vil Høyre selge unna mer av Equinor, Telenor, og privatisere alt. Det vil til slutt bli amerikanske tilstander 3 7
Majer Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 Det største problemet er hvor populistiske de er. De pakker inn politikken sin på en måte som ikke er et demokratisk parti verdig. 4
iliah Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 Høyre vil ha oss inn i EU, så da takker jeg pent nei denne gang: https://www.nrk.no/norge/solberg-har-fatt-milliardaerkritikk-_-na-taler-hun-til-landsmotet-1.16351063 "Solberg om EU: – Norges plass er ved bordet Solberg understreker også at Norges forhold til EU blir viktigere framover – og tok til orde for at Norge burde vært medlem. – I sak etter sak viser det seg at det ville vært i Norges interesse å være inne i EU, slo hun fast." 10
Tilbudstøs Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Etter alle snik-vedtakene som gjorde livet verre for vanskeligstilte som Høyre stod bak sist de var i regjering kan nok de se langt etter å høste noe særlig stemmer fra den gruppen samme hva de lover. 1 4
Galen King Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Drizzt skrev (På 23.3.2023 den 18.13): til de med lavest inntekt. Der forsvant venstresidens hovedvalgflesk. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VPaQ2W/lekkasje-fra-hoeyre-skattelette-til-de-med-lavest-inntekt Jeg liker så godt som alle av punktene som er nevnt i artikkelen. Det er en helt annen politikk enn den som føres nå. Jeg tror Erna har gode sjanser å vinne neste valg. Hun er tross alt veldig godt hjulpet av Støre. Hun tjener bare på misfornøyde velgere, men hun gjør omtrent ingenting selv. Bare sitter og nyter ufortjente gode målinger! Tror ikke hun skal vinne så lett. 3
Gjest goldlion Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Høyres forslag til statsbudsjettet: - Karensår for AAP - Kutt i barnetillegget til uføre - Kutt for de som har vært arbeidsledige - Kutte i NAV og barnevernet - og 185.000 i skattegave til de med over 100 mill i formue ... om du var i tvil, TS.
Gjest Adobyen Skrevet 26. mars 2023 #15 Skrevet 26. mars 2023 Er Høyre interessert i å fjerne fattigdommen? Nei, tror ikke det. De vil heller ha mer av det. Det finnes ingen omsorg bak deres falske smil.
NakenPanda Skrevet 26. mars 2023 #16 Skrevet 26. mars 2023 (endret) Det er jo enkelt å gi skattelette til de som tjener minst, de betaler jo knapt nok skatt, klassisk venstre side taktikk tatt over. Endret 26. mars 2023 av NakenPanda
Bergenseren_47 Skrevet 26. mars 2023 #17 Skrevet 26. mars 2023 Klassisk valgflesk for å kapre noen stemmer. Ved å gi skattelette, må de spare inn igjen de samme pengene fra et annet sted. Det gjør de ved å justere litt på andre avgifter, slik at de fleste som regel kommer ut i null. Det er kun noen få som faktisk kommer bedre ut totalt sett. 4
Drizzt Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #18 Skrevet 26. mars 2023 (endret) Adobyen skrev (44 minutter siden): Er Høyre interessert i å fjerne fattigdommen? Nei, tror ikke det. De vil heller ha mer av det. Det finnes ingen omsorg bak deres falske smil. Alternativet er mye verre og det ser vi nå. Fattigdommen øker drastisk og har økt drastisk siden regjeringen tok makten og det gjøres ingenting for å snu utviklingen. Det er klart at venstresiden ikke har løsningen, men bare forverrer problemene. Nå har Ap også mistet Groruddalen og for første gang på 100 år er H større enn Ap der. Endret 26. mars 2023 av Drizzt 1
Gjest Adobyen Skrevet 26. mars 2023 #19 Skrevet 26. mars 2023 Drizzt skrev (3 minutter siden): Alternativet er mye verre og det ser vi nå. Fattigdommen øker drastisk og har økt drastisk siden regjeringen tok makten og det gjøres ingenting for å snu utviklingen. Det er klart at venstresiden ikke har løsningen, men bare forverrer problemene. Nå har Ap også mistet Groruddalen og for første gang på 100 år er H større enn Ap der. Jeg kjenner ikke bydelene i Oslo og vet ikke noe om Groruddalen, annet enn at en stor andel av befolkningen der er innvandrere. En stor del av dem er fattige, og Oslo er en dyr by. Er det rikspolitikken eller lokalpolitikken som er verst for dem? Dette varierer jo ofte. Jeg følger mest med på rikspolitikken, men leser jo noen hårreisende nyheter om hva enkelte kommuner velger å kaste penger på.
Drizzt Skrevet 26. mars 2023 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2023 Adobyen skrev (4 minutter siden): Jeg kjenner ikke bydelene i Oslo og vet ikke noe om Groruddalen, annet enn at en stor andel av befolkningen der er innvandrere. En stor del av dem er fattige, og Oslo er en dyr by. Er det rikspolitikken eller lokalpolitikken som er verst for dem? Dette varierer jo ofte. Jeg følger mest med på rikspolitikken, men leser jo noen hårreisende nyheter om hva enkelte kommuner velger å kaste penger på. Begge deler er verst for dem. https://www.vg.no/nyheter/i/XbaR5b/gardermoen-vg-ikke-siden-1924-har-hoeyre-vaert-stoerre-enn-i-arbeiderpartiet-i-et-valg-i-norge-naa-har-hoeyre-leder-erna-solberg-haap-om-at-de-kan-soerge-for-et-historisk-valg-i-september-og-faar-stoette-i-sjokkmaaling-i-groruddalen-i-oslo Når de fattige snur ryggen til Ap, så er det fordi regjeringen svikter de fattige. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå