AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Skal til utlandet neste vinter. Ift til forsikring og Dnb MasterCard, hva er best å bruke mastercardet på? Har bare opp til 10 tusen på MC, ferien vil koste mer, men skal bruke MC som forsikring på en av delene: Fly, hotell eller handling/leve Anonymkode: 29f3c...42e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Ting du betaler på forhånd er lurest å bruke det på. Husk at du kan be banken om å få hevet grense på kortet. Anonymkode: 6339b...927 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Husk at du også kan betale større beløp enn 10 000 med kortet dersom du betaler inn til kortet på forhånd. Anonymkode: 6339b...927 3 2
Million Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 (endret) Man må betale minst 50% av reisen (totalpris) med Mastercardet som regel, for at det skal inkludere reiseforsikring. Rekker ikke kredittgrensen på kortet til å dekke minst 50%, bør du be om å få den hevet. Du kan alltids sette den ned igjen senere om du ikke vil ha høyere kredittgrense på kortet ditt. Endret 23. mars 2023 av Million 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Kan du ikke øke grensen slik at du får betalt hele turen med MC? Jeg hadde samme problemstilling for et par uker siden, hadde 9000 i grense, men sendte bare inn forespørsel om å få økt grensa til 20 000 og la ved begrunnelsen om at jeg skulle betale reise. Fikk innvilget det neste dag! Anonymkode: 64a6e...c4b 2
AndreaJohan Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Du burde øke grensen og bruke Mastercard til alt. Uttallige ganger noen har forsøkt å lure meg. Resturanter som tar med seg kortet og leker, leiebil selskap som som drar kortet uttalige ganger etc. Med Mastercard er det bare å ringe banken og si at dette bare er tull, og du nekter å betale. Har du betalt med debet sitter du med skjegget i postkassa 1
newman01 Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 (endret) Om du skal på tur og fly koster 5k og hotell 5k kan du risikere å ikke være dekket av reiseforsikringen fordi det kostet 40kr å parkere på Gardermoen flyplass... Eller at du kjøpte en pølse på kiosken på vei til flyplassen... 50% av reisekostnader er en rimelig diffus grense. Kjøp deg en skikkelig reiseforsikring. Har du ikke råd bør du ikke reise Endret 23. mars 2023 av newman01 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 Hotell krever ofte et kredittkort som sikkerhet, så er nok best å bruke kredittkortet på hotellet. Evt, hvis du bruker det på flyet så får du reiseforsikring inkludert. Men du har kanskje en reiseforsikring utenom kredittkortet også? Dette er hvertfall mine forslag i prioritert rekkefølge. 1. Hotellet 2. Fly 3. Handling Anonymkode: aca7d...421 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ting du betaler på forhånd er lurest å bruke det på. Husk at du kan be banken om å få hevet grense på kortet. Anonymkode: 6339b...927 Får ikke hevet grensen, spurt tidligere AnonymBruker skrev (6 timer siden): Husk at du også kan betale større beløp enn 10 000 med kortet dersom du betaler inn til kortet på forhånd. Anonymkode: 6339b...927 Det er jo faktisk sant! Har aldri tenkt på det slik før. Skal betale fly og hotell separat, så betale i 2 omganger må jeg jo gjøre uansett 😊 Million skrev (6 timer siden): Man må betale minst 50% av reisen (totalpris) med Mastercardet som regel, for at det skal inkludere reiseforsikring. Rekker ikke kredittgrensen på kortet til å dekke minst 50%, bør du be om å få den hevet. Du kan alltids sette den ned igjen senere om du ikke vil ha høyere kredittgrense på kortet ditt. Så da er det kanskje best å ikke bruke vanlig kort i det hele tatt, og heller bare fylle penger inn på mastercardet 😊 ts Anonymkode: 29f3c...42e 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kan du ikke øke grensen slik at du får betalt hele turen med MC? Jeg hadde samme problemstilling for et par uker siden, hadde 9000 i grense, men sendte bare inn forespørsel om å få økt grensa til 20 000 og la ved begrunnelsen om at jeg skulle betale reise. Fikk innvilget det neste dag! Anonymkode: 64a6e...c4b Får ikke hevet grensen på 10 k, har snakket med banken om det også 😕 ts Anonymkode: 29f3c...42e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 AndreaJohan skrev (3 timer siden): Du burde øke grensen og bruke Mastercard til alt. Uttallige ganger noen har forsøkt å lure meg. Resturanter som tar med seg kortet og leker, leiebil selskap som som drar kortet uttalige ganger etc. Med Mastercard er det bare å ringe banken og si at dette bare er tull, og du nekter å betale. Har du betalt med debet sitter du med skjegget i postkassa Takk for råd, skal bare bruke MasterCard 😊 newman01 skrev (1 time siden): Om du skal på tur og fly koster 5k og hotell 5k kan du risikere å ikke være dekket av reiseforsikringen fordi det kostet 40kr å parkere på Gardermoen flyplass... Eller at du kjøpte en pølse på kiosken på vei til flyplassen... 50% av reisekostnader er en rimelig diffus grense. Kjøp deg en skikkelig reiseforsikring. Har du ikke råd bør du ikke reise Er dette sant? 😮 men om jeg betaler både fly og hotell på MC, så er jeg jo over 50% kravet? Har innbo og reiseforsikring i tillegg, men tror ikke den reiseforsikringen dekker utenfor Norge - kanskje Norden. Forstår jeg må ha reiseforsikring, så er dette jeg nå sjekker ut 😊 ts Anonymkode: 29f3c...42e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Får ikke hevet grensen på 10 k, har snakket med banken om det også 😕 ts TS det er noen kredittkort som er sånn at man ikke får fyllt opp mer enn det kredittgrensen er på. Dette bør du sjekke ut om er tilfelle for ditt kort. Anonymkode: aca7d...421 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hotell krever ofte et kredittkort som sikkerhet, så er nok best å bruke kredittkortet på hotellet. Evt, hvis du bruker det på flyet så får du reiseforsikring inkludert. Men du har kanskje en reiseforsikring utenom kredittkortet også? Dette er hvertfall mine forslag i prioritert rekkefølge. 1. Hotellet 2. Fly 3. Handling Anonymkode: aca7d...421 Kredittkort som sikkerhet på hotellet var smart 😊 Takk for råd! Da skal jeg prioritere fly først på MC, betale det ned sekundet etter det er trukket, bruke MC igjen på hotell og betale det ned, sånn at jeg har 10 k å bruke på handling/mat 😄 ts Anonymkode: 29f3c...42e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS det er noen kredittkort som er sånn at man ikke får fyllt opp mer enn det kredittgrensen er på. Dette bør du sjekke ut om er tilfelle for ditt kort. Anonymkode: aca7d...421 Stemmer det, Mitt kredittkort får jeg ikke fylt på mer enn grensen nei 🙄 Så må fylle opp samme beløp som jeg trakk 😅 ts Anonymkode: 29f3c...42e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #15 Skrevet 24. mars 2023 Husk at kredittkort har mange fallgruver når det blir brukt som forsikring. Mange dekker for eksempel ikke hjemreise/hjemtransport, og det er gjerne den største kostnaden (millionbeløp) om noe skulle skje. I tillegg må man legge ut selv først, og så kreve refusjon. Mens de som tilbyr en skikkelig reiseforsikring har direktelinje om noe skulle skje, de fikset opp med sykehus, tolk, konsultasjon lege hjemme, og kontakt begravelsesbyrå, samt tok alle regninger løpende. Kredittkort er en super forsikring ved konkurser og svindel. Men som reiseforsikring er det ofte nesten verdiløst. Anonymkode: bd0ef...1f9 1
newman01 Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Har innbo og reiseforsikring i tillegg, men tror ikke den reiseforsikringen dekker utenfor Norge - kanskje Norden. Forstår jeg må ha reiseforsikring, så er dette jeg nå sjekker ut Har aldri hørt om en reiseforsikring som kun gjelder i et begrenset geografisk område. Du burde vurdere å skaffe en helårs reiseforsikring som dekker deg overalt til enhver tid du ikke er hjemme. Min reiseforsikring er gyldig så lenge jeg er utafor tomta, så om jeg blir påkjørt av bil når jeg sykler til butikken hjelper reiseforsikringen meg. Kjekt når man må erstatte knust sykkel, knust skjerm, nye hullete klær og legeutgifter
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 Jeg bruker kredittkortet bare som en forsikring mot å bli svindlet, eller om et flyselskap skulle gå konkurs eller noe. Utover det er det bare en skikkelig reiseforsikring som er helt bankers, føler jeg. Anonymkode: 6339b...927 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå