AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Har tenkt å si opp jobben, er det dumt å gjøre det mens jeg er i foreldrepermisjon? Tenkte at da kan jeg søke ny jobb i permisjonen og starte rett i ny jobb, istedet for å måtte jobbe tre mnd med oppsigelsetid før jeg kan starte i den nye? Man mister ikke foreldrepengene av det ? Anonymkode: c32ad...3b8
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Som regel er 3 mnd oppsigelsestid i praksis ganske fleksibel. Siden du allerede er i permisjon, har de sikkert fått på plass en vikar, så tror ikke du trenger å tenke mer på det. Men i dagens arbeidsmarked kan det være lurt å ha en ny jobb før du sier opp. Anonymkode: 368d0...eaf
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Jeg skal også si opp jobben i permisjonen, så lenge du gjør det etter at du har fått første utbetaling og de har regnet ut foreldrepengene så vil du fortsatt få penger utbetalt ifølge nav Anonymkode: e44e9...6bd
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Hvis du tjener over 6G og arbeidsgiver betaler det overskytende (så du får utbetalt like mye som du egentlig tjener), vil du jo miste de pengene etter at oppsigelsestiden din har gått ut (altså hvis du fortsatt er i permisjon etter at oppsigelsestiden går ut). Anonymkode: 6a216...9e6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Jeg fikk ny jobb ca 2 mnd før permisjonen min gikk ut. Var åpen på intervjuet om når jeg var ferdig med permisjonen. Fikk tilbud, takket ja, sa opp den gamle jobben. Spurte om p få gå før så jeg kunne begynne rett i ny jobb etter endt permisjon. Det var ingen problem. De er ofte fleksible hvis de har fått in vikar for deg uansett. Anonymkode: 7f555...3cc
StriLenke Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal også si opp jobben i permisjonen, så lenge du gjør det etter at du har fått første utbetaling og de har regnet ut foreldrepengene så vil du fortsatt få penger utbetalt ifølge nav Anonymkode: e44e9...6bd Det har ingen ting å si. Du har for det første oppsigelsestid, og for det andre har du rett på foreldrepenger så lenge du har vært i jobb minst 6 av de siste 10 mnd før permisjonsstart, også hvis du sier opp 3 mnd før permisjonsstart om så. Hvis du står uten arbeid, uten inntekt fullstendig, ved søknadstidspunktet så flyttes skjæringstidspunkt for foreldrepenger til dagen etter siste arbeidsdag, og beregningen gjøres av de siste 3 mnd før det tidspunktet. TS: hvis du sier opp i permisjonen og arbeidsgiver utbetaler foreldrepenger, tar NAV over utbetalingen etter oppsigelsestid. Hvis NAV utbetaler fra start har det null og niks å si.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Så lege du sier opp når det er 3 mnd igjen av permisjon og du har 3 mnd oppsigelse. men ikke si opp før du har fått ny jobb!!!! Anonymkode: a11d2...d18 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå