Gå til innhold

Katten min skal i narkose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De hos dyrlegen ( assistent?) sa at katten skal faste fra midnatt. Timen er kl 13 dagen etter. Er ikke det fryktelig lenge? Mener å ha lest noe om 6- 7 t faste.. noen som vet?

Anonymkode: 0d617...b0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt for dyr å faste slik før operasjon, også mennesker :) 

Viktig at du følger dette, da narkosemidlene gjør dem kvalme. Kaster dem opp mat og drar dette ned i lungene kan dette være fatalt for kjæledyret ditt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig at de ikke skal ha noe etter midnatt før narkosen.

Anonymkode: b895f...189

Skrevet

Katter, som oss, tåler fint å være sulten en dag.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, takk for svar. Jeg skal selvfølgelig følge dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ha katten i en åpen,stor pappeske med med et teppe oppi eller i et bur når den våkner, den er veldig forvirret og urolig.

Anonymkode: 933a7...23a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ha katten i en åpen,stor pappeske med med et teppe oppi eller i et bur når den våkner, den er veldig forvirret og urolig.

Ok, jeg skal nok ta vare på den :)

AnonymBruker
Skrevet

Katten min har fått beskjed om å "faste samme dagen" som timen, både når narkosen er kl. 9 og når den er kl. 13. Så jeg tror ikke timeantallet kan være sååå nøyaktig. (Resepsjonisten sier bare at jeg skal ta vekk maten før jeg legger meg, men hun vet jo ikke når det er ...) 

Jeg vil ikke ta noen sjanser så min må faste uansett. Men det er tøft å gå forbi det triste fjeset ved siden av den tomme frokostskåla 😹

Anonymkode: 2bc3d...b8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Veldig mange veterinærer gir oppvåkning-sprøyte nå, og holder de på klinikken for å kontrollere oppvåkning.

Alle mine tre har blitt vekt etter narkoser de siste 3-4 årene. Til sammen har de vel vært i narkose 9 ganger, hos tre ulike veterinærer. 

Anonymkode: 933d4...315

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta maten bort når du legger deg men ha vann tilgjengelig. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...