Gå til innhold

Hjelp lukt nedentil!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skjønner ikke hva som feiler meg, jeg dusjer kroppen hver dag nesten, vasker underlivet med Asan intimvask med tranebær, har god hygiene , dusjet igår men fortsatt lukter det vondt nedentil av meg?? 

Anonymkode: 17c4f...50b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går til legen. Det er sikkert bakteriell vaginose eller noe sånt. 

Du skal ikke lukte dårlig når du dusjer hver dag.

Anonymkode: 8dfc7...2e9

• Liker 1
Skrevet

Du burde ikke vaske deg nedentil hver dag. Det kan fjerne de naturlige bakteriene som skal være der sånn at man utvikler sopp eller bakteriell vaginose. Det er enkelt å behandle!

Anbefaler du heller bruker intimolje for å best ivareta balansen der nede.

• Liker 3
Skrevet

Det finnes intimdeo

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Går til legen. Det er sikkert bakteriell vaginose eller noe sånt. 

Du skal ikke lukte dårlig når du dusjer hver dag.

Anonymkode: 8dfc7...2e9

Det rare er at jeg var til legen for 2 dager siden for å sjekke meg for kjønnssykdommer, hadde ingen og da regner jeg med at han har sagt hvis noe har vært galt? Så synes det er rart. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du dusjet IGÅR, er det vel ikke rart du lukter idag?

Dusj, vask skikkelig med såpe. Lukter det fremdeles, da er det noe galt.

Anonymkode: 44d61...859

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker du med såpe inni eller kun på utsiden? Hvis du har vasket med såpe inni, på de indre kjønnsleppene og enda verre inni skjeden, så har du forstyrret bakteriefloraen og har antagelig fått bakteriell vaginose. Det er ikke en kjønnssykdom og slår ikke ut på tester for det heller. Det lukter fiskeaktig og man kan få forandret utflod. Gjerne gråaktig og tyntflytende.

Anonymkode: cf7d2...3ff

Skrevet

Du skal aldri vaske vagina! bare vulva og de ytre sakene :) 

Men ja, sjekk deg for bakteriell vaginose.. 

AnonymBruker
Skrevet

kan det være at du har mikro-urinlekkasje? Jeg hadde det og stinket nedentil «konstant» til tross for daglig vask etter alle riktige regler. Fikk somlet meg til å ta tvt og lukten forsvant. 

Jeg hadde født to barn og legen som undersøkte meg så at jeg var veldig sår rundt urinrøret. Derfor mistanken om mikro-urinlekkasje.

Anonymkode: 11372...0ab

Gjest Paramount
Skrevet

Kanskje du er ekstra kåt for tiden, det må du passe på å unngå. Er du ekstra kåt lukter det mer også. Det er ikke bra. :ironi:

AnonymBruker
Skrevet
frøkna skrev (På 23.3.2023 den 16.18):

Du burde ikke vaske deg nedentil hver dag. Det kan fjerne de naturlige bakteriene som skal være der sånn at man utvikler sopp eller bakteriell vaginose. Det er enkelt å behandle!

Anbefaler du heller bruker intimolje for å best ivareta balansen der nede.

Herregud, dusjer ikke alle voksne hver dag?🙈

Anonymkode: 43f1f...a88

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får fort vond lukt. Ikke noe galt. Mulig det er svette

skifter truse morgen og kveld

Anonymkode: e092e...d13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

De færreste har hud som tåler daglig dusj. Dusj hver dag gir meg knusktørr hud, mindre beskyttelse mit uv stråling og tørt ødelagt hår.

Anonymkode: d5f1f...2a9

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Nei, hvorfor i alle dager skulle man gjøre det?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Selvsagt ikke.

Anonymkode: 55555...5c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Støtter muligheten for bakteriell vaginose. Det er jo ikke en kjønnssykdom så mulig at det ble oversett? Har hatt det tidligere og luktet «fisk». Ekkelt, men heldigvis lett å behandle!

Anonymkode: 3717a...20c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 16.13):

Hei. Jeg skjønner ikke hva som feiler meg, jeg dusjer kroppen hver dag nesten, vasker underlivet med Asan intimvask med tranebær, har god hygiene , dusjet igår men fortsatt lukter det vondt nedentil av meg?? 

Vil anta dette er årsaken 😊 såpe og intimvask kan tulle til den bakterielle balanse nedentil som kan føre til lukt og i verste fall infeksjon.  Vask med rennende vann (KUN VANN) daglig og etter sex. Etter en stund (med mindre det er noen form for infeksjon)  vil dette rette seg til. Evt. Ta stikkpiller for å gjenopprette pH-balansen. 

Anonymkode: 2a392...965

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det lukter vondt, hvordan vondt? Fisk, svette, råttent, søppellukt? Ja, mange muligheter som har forskjellige årsaker. 

Anonymkode: bd17c...9b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...