AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Del Skrevet 23. mars 2023 Hvilken utdannelse har vanligvis en karriereveileder? Anonymkode: df1ea...0b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 23. mars 2023 #2 Del Skrevet 23. mars 2023 Feks Sosionom eller pedagog Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg jobber som karriereveileder på en videregående skole og har mange års erfaring som lektor. I tillegg til utdanning i undervisningsfagene mine + ppu har jeg 60 studiepoeng i karriereveiledning og sosialpedagogisk rådgivning. Dette kan du ta flere steder i landet. Mange av de som har vært karriereveiledere (eller rådgivere som det fremdeles heter noen steder) lenge, er "bare" pedagoger. Men flere og flere kommuner/fylker krever nå at karriereveilederne har relevant utdanning. Mange av de jeg studerte med hadde jobb allerede, men måtte ta utdanningen pga. nye krav. Jeg kjenner også noen sosionomer som jobber med karriereveiledning (på karrieresenter og i fengselsvesenet.) Anonymkode: c1671...085 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…