AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Vært sammen I 4 år. Ting er egentlig fint, han er snill og omtenksom. Masse gode kvaliteter. Sexlivet er ganske dårlig for å være ærlig 🙈 og han er aldri klar for barn virker det som. Han sier han vil, ikke enda.. og han er ikke den letteste å få med til foreldrene og familien min på besøk. Jeg er 30+ så kan liksom ikke vente for lenge med tanke på barn.. Før jul fikk jeg melding av en tidligere date. Vi hadde det veldig fint, men på grunn av ting i livet ble det ikke mer da. Nå vil han møtes, og han sier han ønsker seg i et forhold alt det jeg savner. Barn, mer fysisk kontakt.. Jeg har selvsagt ikke møtt han, og vil ikke være utro så klart. Men merker følelsene for samboer har endret seg litt. Føler meg liksom ikke så interessert lenger. Hjelp! Andre som har det sånn? Er det naturlig det går opp og ned sånn? Anonymkode: 77a49...122 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Skal du utforske dette så er det iallfall nå. Før du evt får barn med han du er med nå. Å møte en tidligere date er ikke utroskap. Men skulle du gjøre det slutt så er det lurt å gjøre det på en ryddig måte. Også for han evt nye. Du må ikke i karantene etter du har gjort det slutt, men ryddigst å ha flyttet ut for å virkelig signalisere at det er slutt før du dater. (Tenker jeg da). Viktig at du er tro mot deg selv!! Lytt hardt og lenge og tenk på hva som er viktig for deg i et forhold. Dårlig sex og vanskelig å få med på besøk er litt trist. Lykke til med hva du enn velger å gjøre ❤️ Anonymkode: c15ac...76a 19 1 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Men hvorfor er du samboer med han du er samboer med? Hva var det som gjorde at dere ble kjærester? Hvorfor flyttet dere sammen? Var ting bedre før? Var han annerledes før? Eller innser du nå at du har tatt "det første og beste" fordi du følte du hadde dårlig tid med å finne noen og få barn? Hvis du nå skulle innse at det samboerskapet du er i ikke har livets rett likevel, så avslutt på en god måte, før du involverer deg med en ny. Men vær da forberedt på at en ny heller ikke nødvendigvis er så perfekt som det han forsøker å fremstille seg. Anonymkode: 1fc25...9da 8 6
Tiuren Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Å ta en kaffe med en tidligere date er ikke utroskap, men om du ikke forteller din partner om det fordi du vil "sjekke forholdene og så et frø" er det uærlig. Gjør det slutt med partner først, så kan du sjekke om du får det til med han andre. 10 5
Anonym-bruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Skal du utforske dette så er det iallfall nå. Før du evt får barn med han du er med nå. Å møte en tidligere date er ikke utroskap. Men skulle du gjøre det slutt så er det lurt å gjøre det på en ryddig måte. Også for han evt nye. Du må ikke i karantene etter du har gjort det slutt, men ryddigst å ha flyttet ut for å virkelig signalisere at det er slutt før du dater. (Tenker jeg da). Viktig at du er tro mot deg selv!! Lytt hardt og lenge og tenk på hva som er viktig for deg i et forhold. Dårlig sex og vanskelig å få med på besøk er litt trist. Lykke til med hva du enn velger å gjøre ❤️ Anonymkode: c15ac...76a Tenkte det er utroskap å møte han. Det er ikke det altså? Skal gjøre det ryddig da ja. Jeg aner jo ikke om det ville blitt noe med han andre, men det har liksom fått meg til å tenke jeg ikke trenger leve et sexløst liv. 2
Anonym-bruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men hvorfor er du samboer med han du er samboer med? Hva var det som gjorde at dere ble kjærester? Hvorfor flyttet dere sammen? Var ting bedre før? Var han annerledes før? Eller innser du nå at du har tatt "det første og beste" fordi du følte du hadde dårlig tid med å finne noen og få barn? Hvis du nå skulle innse at det samboerskapet du er i ikke har livets rett likevel, så avslutt på en god måte, før du involverer deg med en ny. Men vær da forberedt på at en ny heller ikke nødvendigvis er så perfekt som det han forsøker å fremstille seg. Anonymkode: 1fc25...9da Følte han lyttet til meg, ville bare det neste for meg. Ærlig. Og vi hadde mye lidenskap mellom oss i starten. Som jo er vanlig. Vi hadde mer sex før. Nå virker han ikke interessert. Eller han ligger gjerne på sofaen og gir meg kos, men det stopper alltid der. Det endret seg når vi kjøpte hus. Føler ofte han prioriterer å pusse opp i huset mot å gjøre ting med meg.
frøkna Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Jeg tenker ta en kaffe med han tidligere date'n din og kjenn på hvordan det føles. Så kan du ta en avgjørelse. Helt ærlig tenker jeg jo det høres ut som du er klar for et annet forhold enn det du er i nå. 5 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 Anonym-bruker skrev (10 minutter siden): Tenkte det er utroskap å møte han. Det er ikke det altså? Spør din samboer, så får du svar Anonymkode: d75ca...010 7 9
Anonym-bruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 frøkna skrev (3 minutter siden): Jeg tenker ta en kaffe med han tidligere date'n din og kjenn på hvordan det føles. Så kan du ta en avgjørelse. Helt ærlig tenker jeg jo det høres ut som du er klar for et annet forhold enn det du er i nå. Tenkte liksom det var utroskap å møte han. Tenkte det er utroskap å skrive meldinger med han også. Jeg er hvertfall klar for at ting forandrer seg.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Minner meg om min samboer mye av det du skriver. Bare at vi tilslutt fikk barn sammen. Det er ikke blitt noe enklere å få han med på besøk til familie, og om man er en person som liker å omgås familie blir dette et problem. Barn gjør at man gjerne vil knytte sterkere bånd til familien sin. Jeg var tidligere hos foreldrene mine på besøk ca 1 gang i måneden, mens nå etter jeg fikk barn er jeg der 1 gang i uka. Bare meg og ungen da, for da sitter samboeren min og spiller Xbox. Anonymkode: f0ccc...12e 1 2
frøkna Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 Anonym-bruker skrev (1 minutt siden): Tenkte liksom det var utroskap å møte han. Tenkte det er utroskap å skrive meldinger med han også. Jeg er hvertfall klar for at ting forandrer seg. Om du gjør det med et mål for å bestemme deg for om du skal bli eller forlate samboeren din tenker jeg ikke det er det. Alle har jo ulik oppfatning om hva som er utroskap. Jeg tror det vil gjøre deg trygg i avgjørelsen din. Kan jo hende det er enklere å møte han om du og samboeren din har gjort det slutt allerede også da.
Sannhetsøkende Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 Du kan jo satse, men, men du er ikke garantert å bli lykkeligere bare fordi han ønsker seg barn og alt det der. Sexlivet kan dabbe av uansett hvor flott det er i begynnelsen. Noen har et bra sexliv livet ut, men dessverre gjelder ikke det flertallet. Men hvis å få barn er eneste målet så kjør på. Kanskje blir det bedre eller kanskje ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spør din samboer, så får du svar Anonymkode: d75ca...010 Der har du fasit. Og vi vet nok alle hva svaret hadde vært Anonymkode: dd3ec...098 1 6
AprilLudgate Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 Neh. Når man er 30ish og har en samboer som vingler på barn (det betyr som regel vil egentlig ikke ha/ikke med deg) og sexlivet i tillegg er rævva, så hadde jeg glatt tatt en vennskapelig kaffe med en annen bare for å se om man har veldig god kjemi. JADA det er i gråsonen - men Anonym-bruker skrev (29 minutter siden): Følte han lyttet til meg, ville bare det neste for meg. Ærlig. Og vi hadde mye lidenskap mellom oss i starten. Som jo er vanlig. Vi hadde mer sex før. Nå virker han ikke interessert. Eller han ligger gjerne på sofaen og gir meg kos, men det stopper alltid der. Det endret seg når vi kjøpte hus. Føler ofte han prioriterer å pusse opp i huset mot å gjøre ting med meg. Det der vil skje når man får barn sammen og, særlig om man velger pusse opp i tillegg. Det er ofte sånn folk blir skilt etter prosessen «gift, 2 barn - kjøpe enebolig som må pusses opp istedetfor et OK rekkehus - blabla: skilt når barn nr 2 er 2-3 år». 2 5
Ava+, Skrevet 23. mars 2023 #15 Skrevet 23. mars 2023 Gresset er garantert ikke grønnere på andre siden. Jeg ville heller ha jobbet med det forholdet jeg allerede var i. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #16 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vært sammen I 4 år. Ting er egentlig fint, han er snill og omtenksom. Masse gode kvaliteter. Sexlivet er ganske dårlig for å være ærlig 🙈 og han er aldri klar for barn virker det som. Han sier han vil, ikke enda.. og han er ikke den letteste å få med til foreldrene og familien min på besøk. Jeg er 30+ så kan liksom ikke vente for lenge med tanke på barn.. Før jul fikk jeg melding av en tidligere date. Vi hadde det veldig fint, men på grunn av ting i livet ble det ikke mer da. Nå vil han møtes, og han sier han ønsker seg i et forhold alt det jeg savner. Barn, mer fysisk kontakt.. Jeg har selvsagt ikke møtt han, og vil ikke være utro så klart. Men merker følelsene for samboer har endret seg litt. Føler meg liksom ikke så interessert lenger. Hjelp! Andre som har det sånn? Er det naturlig det går opp og ned sånn? Anonymkode: 77a49...122 Hate to break it to you honey — du er allerede utro! Anonymkode: ce24e...589 5
Anonym-bruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hate to break it to you honey — du er allerede utro! Anonymkode: ce24e...589 Hvordan er jeg utro?? 2 2
Anonym-bruker Skrevet 23. mars 2023 #18 Skrevet 23. mars 2023 Ava+, skrev (28 minutter siden): Gresset er garantert ikke grønnere på andre siden. Jeg ville heller ha jobbet med det forholdet jeg allerede var i. Nei, det skjønner jeg og. Men jeg vet ikke om jeg kan være lykkelig i et forhold uten sex. Og ikke barn.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Skrevet 23. mars 2023 Anonym-bruker skrev (49 minutter siden): Tenkte liksom det var utroskap å møte han. Tenkte det er utroskap å skrive meldinger med han også. Jeg er hvertfall klar for at ting forandrer seg. I mine øyne går du langt over streken i både og møte han og skrive meldinger med han så lenge det ikke er vennskapelig men på et mer flørtete/se hva som skjer grunnlag. Ærlig talt.. hva om samboeren din hadde gjort det samme? Kommuniser nå med mannen. Si hva du savner! Anonymkode: 4867b...b8e 4 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 Anonym-bruker skrev (3 minutter siden): Nei, det skjønner jeg og. Men jeg vet ikke om jeg kan være lykkelig i et forhold uten sex. Og ikke barn. Du virker veldig usikker på alt, så bli single. Etterhvert kan du finne deg en som er slik du ønsker; en du passer sammen med. Som har samme mål i et forhold. På veien til dette kan du date og ha sex, kose deg med det. Men ikke inngå noe forhold før du er klar for det, med rett person. Anonymkode: 1550c...983 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå