Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt leilighet og skal overta 01.05. Dette var en hardt dato for selger og noe vi godtok. Eneste problemet er at terminen min er 02.05, og jeg er litt beskymret for å ikke være i form, eventuelt i aktiv fødsel, under overtagelsen. 

Mannen og jeg skal eie 50% hver og er gift. Kan han stille på overtagelsen for oss begge? :P

Anonymkode: e0183...542

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har i hvert fall tatt overtakelse alene en gang. Husker ikke det praktiske, men det gikk fint 😊 Ta kontakt med megleren 😊

Anonymkode: 7875c...da8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg har i hvert fall tatt overtakelse alene en gang. Husker ikke det praktiske, men det gikk fint 😊 Ta kontakt med megleren 😊

Anonymkode: 7875c...da8

Tusen takk for svar! :)

AnonymBruker
Skrevet

I verste fall må du gi han en fullmakt, men det tror jeg du slipper.

Anonymkode: 84da8...ca6

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte leilighet i fjor (nybygg), og jeg hadde ikke mulighet til å ta meg fri fra jobb.

Mannen stilte på overtakelse alene, og det gikk helt fint. Vi ga bare beskjed på forhånd.

Anonymkode: eafbe...a0b

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg solgte var ingen av kjøperne med på overtagelsen. De hadde gitt fullmakt til et familiemedlem.

Anonymkode: 35c0f...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Sist måtte vi begge signere overtakelseprotokollen og den var elektronisk. Så hvis din mann har din bank-id info og kan signere for deg ... Eventuelt snakke med megler hvordan du kan signere på forhånd så mannen din signerer kun på selve overtakelsen.  

Anonymkode: 4c8d1...af5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sist måtte vi begge signere overtakelseprotokollen og den var elektronisk. Så hvis din mann har din bank-id info og kan signere for deg ... Eventuelt snakke med megler hvordan du kan signere på forhånd så mannen din signerer kun på selve overtakelsen.  

Anonymkode: 4c8d1...af5

Det er ikke lov å bruke noen andres Bank-id. Å gi passord til bankid til ektefelle er brudd på betingelsene for bankid og kan føre til at bankid blir sperret.

Anonymkode: b9013...aff

AnonymBruker
Skrevet

Ingen er nødt til å møte. Vi har hatt flere overtakelser der vi bare har sendt inn protokoll uten å møtes. 

Anonymkode: 93ce8...52d

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har kjøpt leilighet og skal overta 01.05. Dette var en hardt dato for selger og noe vi godtok. Eneste problemet er at terminen min er 02.05, og jeg er litt beskymret for å ikke være i form, eventuelt i aktiv fødsel, under overtagelsen. 

Mannen og jeg skal eie 50% hver og er gift. Kan han stille på overtagelsen for oss begge? :P

Om du er i aktiv fødsel, så vil vel mannen din være med på det, eller? I såfall går det an å skaffe en fullmakt til noen andre, som flere nevner. Jeg ville kanskje hatt en i bakhånd om fødselen ikke er gjennomført før overtakelse. 

AnonymBruker
Skrevet

Begge må signere med sin bank brikke, så send med han bankbrikka di og en fullmakt 

Anonymkode: fdbf8...0bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...