AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Noen som har tips til ferie for meg og datteren min på 15? Vi har lyst på sol og varme, er mer opptatt av opplevelser enn shopping (hun snakker fortsatt om da vi var på Nasjonalmuseet i fjor sommer). Budsjett er 10-15.000 for begge to. (Tenkte å lage 2 måltider selv og kjøpe enten lunsj eller middag. Evnt lage 1 måltid om vi havner et sted med frokostbuffe). Aktiviteter/opplevelser KAN kanskje komme i tillegg - da det er kultur er noe jeg ønsker å prioritere for datteren min og det ikke nødvendigvis koster tusenvis av kroner.... Noen som har forslag? Det må da skje i skolens sommerferie..... Anonymkode: d1bdd...98c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Det er ganske lavbudsjett. Fra Oslo? Både fly og hotell/leilighet har steget myyye i pris siste året. På det budsjettet kan kanskje Polen være aktuelt? Greie flypriser og fine hotell til halve prisen i forhold til andre europeiske byer. Krakow er en veldig fin by. Nydelig arkitektur, lite og oversiktelige bysentrum. Man kan besøke Auschwitz og Saltgruvene. Har vært der med min datter da hun var på den alderen, det var en fin ferie. Evt Gdansk. Også en fin by, mulighet for bading rett utenfor byen. Anonymkode: 0cedc...84a
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Budapest 😍 Mange severdigheter og superbillig opphold. Og om dere ønsker.en annen aktivitet anbefales dette https://www.palatinusstrand.hu Severdigheter https://www.budapest.no/attraksjoner Anonymkode: f083c...356 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #5 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 26.3.2023 den 22.46): Det er ganske lavbudsjett. Fra Oslo? Både fly og hotell/leilighet har steget myyye i pris siste året. På det budsjettet kan kanskje Polen være aktuelt? Greie flypriser og fine hotell til halve prisen i forhold til andre europeiske byer. Krakow er en veldig fin by. Nydelig arkitektur, lite og oversiktelige bysentrum. Man kan besøke Auschwitz og Saltgruvene. Har vært der med min datter da hun var på den alderen, det var en fin ferie. Evt Gdansk. Også en fin by, mulighet for bading rett utenfor byen. Anonymkode: 0cedc...84a Som ufør alenemor har man ikke råd til dyr ferie...og har lyst på ferie i år som ikke bate innebærer familiehytta eller dagsturer... Osloområdet er utgangspunktet ja. Er det langt mellom Gdansk og krakow? Anonymkode: d1bdd...98c
Kjetil E Skrevet 28. mars 2023 #6 Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som ufør alenemor har man ikke råd til dyr ferie...og har lyst på ferie i år som ikke bate innebærer familiehytta eller dagsturer... Osloområdet er utgangspunktet ja. Er det langt mellom Gdansk og krakow? Anonymkode: d1bdd...98c Omtrent som mellom Oslo og Trondheim. Gdansk ligger ved kysten i nord. Mens Krakow ligger helt syd i Polen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå