Gjest LoisLane Skrevet 30. desember 2005 #1 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Jeg bor på et sted som preges av en del handlende på vei til hytta i helgene (week-endene). Disse hyttefolkene gjenkjennes lett, særlig på grunn av påkledningen - nikkers og en dyr, industristrikket kofte. Dessuten har de høye stemmer og blikk som aldri treffer andre mennesker. Eller er det bare det at de prøver å overse meg på grunn av den grønnsaksformede nesa mi? Endret 31. desember 2005 av LoisLane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 30. desember 2005 #2 Del Skrevet 30. desember 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. desember 2005 #3 Del Skrevet 30. desember 2005 Hehe! Har lagt merke til mange fjonge vestkantfruer i nikkers og lusekofte, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. desember 2005 #4 Del Skrevet 30. desember 2005 (endret) Merkelig syn egentlig, menn i nikkers og lusekofte som snakker høyt om aksjekurser i sin bluetooth-handsfree. Endret 30. desember 2005 av Rosin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2005 #5 Del Skrevet 30. desember 2005 Vestkant-folk ser fremmede i øynene i mindre grad enn østkantfolk. Bønder og andre landsens folk stirrer fremmede inn i øynene og gaper høyt mens de bruker et kvarter på å tenke ut et ord som de ønsker å grynte fram etter å ha tenkt seg nøye om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 30. desember 2005 #6 Del Skrevet 30. desember 2005 Jeg har selv vært en av disse, men jeg må innrømme at jeg har lagt de fleste lusekoftene på hyllen etter at David Toska ble plaggets mest avbildede ambassadør. Nikkersene, derimot, bærer jeg med stil og stolthet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 31. desember 2005 #7 Del Skrevet 31. desember 2005 Bønder og andre landsens folk stirrer fremmede inn i øynene og gaper høyt mens de bruker et kvarter på å tenke ut et ord som de ønsker å grynte fram etter å ha tenkt seg nøye om. ← Heldigvis har vi internett der vi kan grunne lenge og vel før vi legger inn et innlegg. Og uten at noen ser potetnåsån våres åsså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #8 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg tror ikke jeg kan noe for det, men jeg synes det ser utrolig teit ut at byfolk ikler seg nikkers og lusekofte så fort noen sier hytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dagoberta Skrevet 31. desember 2005 #9 Del Skrevet 31. desember 2005 Så fantastisk, jeg ser for meg horder av menn som ligner han Montebello-karakteren til Rolv Kirkvaag Det med blikket skal du forresten ikke føle deg truffet av, jeg har lagt merke til at folk ser hverandre i øynene lengre jo lengre man er fra hovedstaden. Jeg er fra tjukkeste bygda ganske langt mot nord, og ofte når jeg drar til Oslo er det en eller to fremmede som sier hei til meg på gata første dagen fordi jeg glemmer at man ikke kan se på folk i Oslo når de er nærmere enn 50 meter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 31. desember 2005 #10 Del Skrevet 31. desember 2005 (endret) (week-endene). weekendene Endret 31. desember 2005 av Catwoman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 31. desember 2005 #11 Del Skrevet 31. desember 2005 Jeg fortjener vel all rettskrivingspepper jeg kan få... *bøyer meg i støvet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2006 #12 Del Skrevet 1. januar 2006 har dere ikke hørt om nikkersadelen? dette er en etablert utrykk. Vi har jo ingen ordentlig adel i Norge, og alle må jo være så folkelig og framstå som så rotekte norske, derfor vi ser disse holmenkollfolka løpe rundt i nikkers Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 1. januar 2006 #13 Del Skrevet 1. januar 2006 Liten digresjon: I USA (tror det var der?) kan urbane påfarten-mennesker med digre terrengbiler (med safarigrill ) som aldri kjører på annet enn asfalt,i indre bysone, få kjøpt møkk(!!) på boks. (til å ta på safarigrillen og ellers her&der på bilen).For å gi den rette looken. Kanskje det kan være noe å spe på inntekten med, Lois Lane?! Selge autentisk skit&møkk så de nikkerskledde får en enda bedre hyttefeeling, som de også kan kose seg med utenfor sesongen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 1. januar 2006 #14 Del Skrevet 1. januar 2006 Nikkers er da et av de mest undervurderte plaggene vi har - men jeg kan styre meg for lusekoften - spesielt de masseproduserte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 2. januar 2006 #15 Del Skrevet 2. januar 2006 Nikkers er da et av de mest undervurderte plaggene vi har ← Spesielt nikkers av type eple- (heter det ikke egentlig knikkers?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2006 #16 Del Skrevet 2. januar 2006 Men ikke skjær alle oss "byfolk" over samme kam da, pliis! Husker ikke sist jeg hadde på meg lusekofte, og har aldri eid en maskinstrikka en. Nikkers er et fint turplagg syns jeg, men jeg tar det ikke på for å dra på en hytte (som jeg ikke har) som har varmekabler i oppkjørselen og vinkjøleskap på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 2. januar 2006 #17 Del Skrevet 2. januar 2006 Jeg fortjener vel all rettskrivingspepper jeg kan få... *bøyer meg i støvet* ← hehe... jeg måtte bare.... fordi jeg mener å huske at du er ganske nøye på rettskrivning.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 4. januar 2006 #18 Del Skrevet 4. januar 2006 Uff, jeg føler jeg er i et dilemma når jeg en sjelden gang blir bedt på hyttetur..; jeg har jo bare koffert!! Det ser teit ut eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #19 Del Skrevet 5. januar 2006 Kun hvis du må gå en time på ski med kofferten i hånda for å komme frem til hytta. Ellers er da koffert på hytte helt greit, mer oversiktlig enn sekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 5. januar 2006 #20 Del Skrevet 5. januar 2006 Kun hvis du må gå en time på ski med kofferten i hånda for å komme frem til hytta. Ellers er da koffert på hytte helt greit, mer oversiktlig enn sekk. ← Ser for meg nikkerskledd urban byperson med kofferten i den ene hånda, skistavene i den andre og bluetooth handsfreen i øret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå