AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Sønnen min (7,5 år) vil ikke overnatte med far lengre. Etter snart tre mnd uten helgasamvær kom det frem at far blir «rar på kvelden», «ser svimmel ut når han går» og «husker ikke hva han sa på kvelden, dagen etter». Uten å gå for mye i detalj, så er det en mistanke jeg har hatt ei stund, og den ble nå bekreftet av sønnen min. Far benektet mine mistanker i fjor høst selv, mens kollegaer og venner av han har nå tatt kontakt med meg og har ytret sin bekymring. Så vi tar utgangspunkt i at dette er en reell sak, både pga omgangskretsen sin oppfatning og fars historie. Jeg har time med familievernkontor i morgen, og sønnen min har begynt i samtaler hos helsesøster på skolen. Far vet ikke hva barnet har fortalt, da jeg vet han har en tendens til å ytre til barnet hva han føler om den saken. Far er dermed ikke konfrontert med dette enda, da jeg vet det blir benektet. Har noen vært borti dette før? Hva kan forventes fremover? Det ble slutt mellom oss når barnet var tre pga alkoholproblem, men det har sett ut som at han har holdt det i sjakk frem til nå nylig igjen. Før jeg fikk vite grunnen til sønnen min, prøvde vi på ei overnatting. Endte med at jeg kjørte til far å henta han rundt midnatt, da han hulket og ville hjem. Når jeg kom dit var det tydelig at far hadde drukket. På vei hjem den kvelden kom sannheten frem på eget intiativ. Sønnen min ser (heldigvis?) ikke sammenhengen mellom alkohol og farens endring i atferd. Sønnen min har ikke vært der siden, annet enn noen timer på besøk en formiddag. Han sier han fint kan være hos pappa på dagen, men ønsker ikke under noen omstendighet å være der mer. Det er forståelig og kommer selvfølgelig til å tas hensyn til. Burde jeg kreve testing? Tilsyn? Kun dagsamvær? Jeg er helt blank, og ønsker å ta opp dette på best mulig måte for alle parter. Faren er en veldig snill mann, og jeg får vondt på hans vegne også. Får nok veiledning hos familievernkontoret i morgen, men fint med erfaringer og eventuelle råd til en fortvilt mamma 💔 Anonymkode: 53347...41e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Ta kontakt med advokat med en gang. Anonymkode: 39d8b...5ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå