AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Hei dere, Jeg har muligheten til å bli stylet opp som en dragqueen til en ESC-fest jeg skal på i mai. Ca 20 gjester, overvekt kvinner (i 30-årene). Jeg synes dette høres gøy og spennende ut, samtidig ser jeg litt rundt på nettet at drag kan virke litt krenkende for noen kvinner. Folk sidestiller det med blackface, osv... Jeg ønsker jo ikke å støte noen... Bør jeg droppe dette, eller synes dere at det er innafor? M36 Anonymkode: cd1df...44f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Er jo folk som skal bli krenket for alt, så helt sikkert noen som synes det. For min del elsker jeg drag og ser på det som en hyllest til kvinner! At man er "mann" nok til å kle seg i drag er et ekstra pluss. Anonymkode: 01588...fd9 14 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 Jeg synes ikke at det er krenkende 🙂 Anonymkode: 3abbe...9f8 9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Har aldri tenkt tanken på at jeg skal bli krenket av drag! Kjære vene, dette krenkehysteriet må ta slutt. Style deg opp, det blir sikkert råkult! Anonymkode: 69e19...a06 11 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Absolutt ikke støtende. Anonymkode: 64ea3...90b 5
Tanuki Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Drag er bare gøy, kle deg opp og kos deg du:) 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Nei det får da være måte på til krenkelsefest.. Drag er bare gøy og folk som blir såret av dette bør nesten ikke gå ut av sitt eget hus men sitte å være sur, gretten og krenket i fred bak sin egen inngangsdør. Rupaul's drag race er super populært av en grunn😉 Ha det gøy og kos deg.. Anonymkode: 5ddf9...d3c 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 Nei, kan ikke si meg krenket av det. Bare har lurt litt på hvorfor kvinnelige menn er så overdrevet kvinne egentlig. Utover det lurer jeg ikke på noe eller bryr meg om hva de holder på med Anonymkode: b8ac1...9ab 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Du kler deg vel ikke opp i drag fordi du tenker det er klovnedrakt og nå skal du gjøre narr av kvinner? Så nei, drag er ikke krenkende mot kvinner, det er en utrykkskunst og morro, Kjør på og KOS deg! Hva blir drag-navnet ditt ? Anonymkode: e1164...b02 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har faktisk tenkt på det at menn i drag fremstiller kvinner som hjernedøde sminkedukker. Men jeg blir jo ikke krenket, sikkert fordi jeg ikke er en hjernedød sminkedukke. Anonymkode: f39dc...8d8 5 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 Oi, dette var overveldende!🙈☺️ 10 svar, og alle sier "kjør på!". Det var overraskende, jeg hadde egentlig begynt å slå fra med ideen, men skjønner jo nå at min bekymring var overdreven...☺️ Anonymkode: cd1df...44f 1 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 Ja det er det. Womanface. Anonymkode: c70eb...dc6 5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Du kler deg vel ikke opp i drag fordi du tenker det er klovnedrakt og nå skal du gjøre narr av kvinner? Så nei, drag er ikke krenkende mot kvinner, det er en utrykkskunst og morro, Kjør på og KOS deg! Hva blir drag-navnet ditt ? Anonymkode: e1164...b02 Nei, hvis jeg ender opp med å gjøre det, så gjør jeg det for å hylle dere kvinner... ikke gjøre narr.☺️ Ikke tenkt på navn ennå... hadde egentlig begynt å droppe greiene...☺️ Anonymkode: cd1df...44f 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #15 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja det er det. Womanface. Nope. Du kan ikke sitte å være krenka på mine vegne å kaste ut buzzword som "womanface". Da må du i såfall forklare litt mer en det. Forklar NØYAKTIG hvorfor du blir krenka, Anonymkode: e1164...b02 6 1
Million Skrevet 23. mars 2023 #16 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har aldri tenkt tanken å skulle føle meg krenket av dragqueens. 4
Sofakona Skrevet 23. mars 2023 #17 Skrevet 23. mars 2023 Nope...jeg bare sjalu på de som driver med dragshow..for de klarer å kle seg og sminke seg 1000 ganger bedre en meg 🤣🤣😍 11
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #18 Skrevet 23. mars 2023 Du må skille baby og badevann, her. DU, rent personlig, har rett til å kle deg akkurat slik du vil. Hvis du har lyst, gjør det! Du trenger ikke legge noe politisk i det, og hvis noen føler seg støtt av dine valg, er det dem det er noe galt med. ...Men! Hvis du VIRKELIG vil undersøke drag som fenomen, er det mange meninger rundt dette. Radikalfeminister kan mene at de overdrevne faktene, sminken og klærne karikerer kvinner, og impliserer at kvinner er bimboer som kun er opptatte av glitter og lange negler. På den andre siden er drag som utrykksform (tradisjonelt og nå) en viktig arena for menn og transkvinner i skapet, der de kan utforske "den andre siden" og finne ut hvor de står. De færreste tror at en transkvinne i skapet velger å kle seg som en drag queen når hun står fram som trans. Jeg kan ikke si det aldri har skjedd, men det tilhører sjeldenhetene. De fleste transkvinner ønsker kun å passe inn som det kjønnet de føler seg som. Så, kort sagt - gjør som du vil, og les deg opp om det fenger Anonymkode: bb300...a9e 2
AprilLudgate Skrevet 23. mars 2023 #19 Skrevet 23. mars 2023 (endret) Nei. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei dere, Jeg har muligheten til å bli stylet opp som en dragqueen til en ESC-fest jeg skal på i mai. Ca 20 gjester, overvekt kvinner (i 30-årene). Jeg synes dette høres gøy og spennende ut, samtidig ser jeg litt rundt på nettet at drag kan virke litt krenkende for noen kvinner. Folk sidestiller det med blackface, osv... Jeg ønsker jo ikke å støte noen... Bør jeg droppe dette, eller synes dere at det er innafor? M36 Anonymkode: cd1df...44f Om man er CIS hetero og kommer i dårlig gjort drag fordi «kvinner/drag er latterlig» så synes ikke jeg det et spesielt festlig. Men om man er nysgjerrig på drag, liker å veksle mellom kjønnsuttrykk eller ønsker utforske drag - kjør på. Jeg skjønner at noen trekker parallell til blackface som konsept om man som CIS hetero mann uten ekte fascinasjon for drag kommer slik utkledd for «moro». Enten må man være interessert i det, eller, at man gjør det på en event for å vise støtte til spesifikke hendelser (la oss si at en mannlig kjendis kler seg slik for å gi et fuck you til de som hetser og trakasserer). Om du har lyst til å kle deg ut til MPG uten å ha en personlig nysgjerrighet for drag hadde jeg heller valgt noe glitter og stas. Dress og boa, paljett osv. Kjøre noe glitter i hår eller kinn. Ikke kjole og full drag. Endret 23. mars 2023 av AprilLudgate 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har aldri møtt noen kvinner som synes drag er størende på noen som helst måte. Alle (meg selv inkludert) synes enten at det er gøy, eller er nøytrale. Kjør drag!! Anonymkode: e03ba...772 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå