AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Jaaaa jeg vet at man kan drite i alle og kjøre sin egen greie i feriene. Men har man familie med mann og barn så kan man ikke alltid være egoist. Jeg har vært bortskjemt med at jeg ofte får viljen min når det kommer til hvilken del av familien vi skal være hos/evnt bare være hjemme i høytidene. Mannen min har vært veldig grei der. På nyttårsaften var vi bare hjemme selv om vi ble invitert til svigers. På nyåret hadde han derfor et ønske om at vi denne påsken skulle være noen dager hos svigers. Jeg sa ja til det med en gang og det hørtes rimelig ut da. Men nå begynner jeg å grue meg. Svigers er veldig ulike min del av familien. Det er mye uteaktivitet, brettspill osv. Jeg har egentlig mest lyst til å bare sitte foran tv med en bolle popkorn når jeg først har ferie og fri. Sove lenge på morningen, og jeg er ofte ganske kort og småsur på morgenen. Da er det nesten provoserende med overblide folk, synes jeg, som er på vei ut døra med skøytene eller skiene rundt nakken eller på skuldra. Men barna har også lyst til å dra til min manns familie. Derfor må det bare bli sånn. Flere som gruer seg til påsken? Anonymkode: 49bc8...295 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Nei, gleder meg veldig mye. Etter julen er dette den beste familiehøytiden. Drar på hytta på fjellet sammen med storfamilien. Alltid koselig. Men, det er ingen små barn i vår familie. Våre hytteturer er rene fyllefester å regne. Kanskje derfor jeg synes det er morsomt? Blir jo ikke det samme med små barn løpende rundt. Anonymkode: ee35f...d65 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 For å si det sann, du høres ut some en veldig hyggelig, bortskjemt svigerdatter som burde ta seg sammen. Mange som har ingen som ville ha besøkt svigerfamilien din med glede. Det er jo BRA folk er ulike! Å kun ha lyst å sitte foran tv med popcorn- herlig. Det anbefaler jeg at du blir hjemme, og la mannen få ta med seg barna for å ha en kjempekoselig påske med hans mor/far og barnas besteforeldre. De sikkert har det hyggeligere uten din sutremunnen foran seg de dagene du er der. Anonymkode: 18e56...7dd 7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Jeg misunner deg. Foreldrene mine hadde veldig liten familie hvor de fleste er gått bort. Nå gikk min siste forelder bort nylig og jeg har ingen det er naturlig å feire noe med. Jeg ville gitt hva som helst for å være i din situasjon hvor folk nesten kranglet om å ville ha meg. Jeg vet det ikke er det samme og det kan ikke sammenlignes osv, men stopp opp og føl litt på at du er utrolig heldig. Anonymkode: 9f49c...c33 8 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Flere som gruer seg til påsken? Anonymkode: 49bc8...295 Nei. Påsken er alltid den mest innbringende tiden på året rent økonomisk. Jobbe jobbe jobbe. Kona og unga får kose seg på hytta. Syntes det er kjipere å jobbe i julen. Da skulle jeg gjerne hatt mer fri. Anonymkode: 1c0bc...895
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Nei...for det har jeg sluttet med. Vi har kjøpt egen hytte, langt unna snø. Dit skal jeg og mannen alene. Vi skal tusle i hagen, ta et glass vin alene, så med venner og bare kose oss Så får vi ungdommene over på påskehelga.. De får huset for seg selv, og vi får hytta ❤️ Alle er glade. Svigers er trygt plassert på egen hytte. Anonymkode: dcc41...7fb 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jaaaa jeg vet at man kan drite i alle og kjøre sin egen greie i feriene. Men har man familie med mann og barn så kan man ikke alltid være egoist. Jeg har vært bortskjemt med at jeg ofte får viljen min når det kommer til hvilken del av familien vi skal være hos/evnt bare være hjemme i høytidene. Mannen min har vært veldig grei der. På nyttårsaften var vi bare hjemme selv om vi ble invitert til svigers. På nyåret hadde han derfor et ønske om at vi denne påsken skulle være noen dager hos svigers. Jeg sa ja til det med en gang og det hørtes rimelig ut da. Men nå begynner jeg å grue meg. Svigers er veldig ulike min del av familien. Det er mye uteaktivitet, brettspill osv. Jeg har egentlig mest lyst til å bare sitte foran tv med en bolle popkorn når jeg først har ferie og fri. Sove lenge på morningen, og jeg er ofte ganske kort og småsur på morgenen. Da er det nesten provoserende med overblide folk, synes jeg, som er på vei ut døra med skøytene eller skiene rundt nakken eller på skuldra. Men barna har også lyst til å dra til min manns familie. Derfor må det bare bli sånn. Flere som gruer seg til påsken? Anonymkode: 49bc8...295 Jeg gruer meg. Men det er fordi vi skal på hytta med MIN familie. Anonymkode: 422ec...045
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): mest innbringende tiden på året rent økonomisk jobber du på påskefjellet? Anonymkode: 91363...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 Men kan ikke mannen reise med barna først, slik at du får noen dager alene til å kose deg, før du reiser etter? Anonymkode: 0f063...b16 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jobber du på påskefjellet? Anonymkode: 91363...02a Nei. Men alle de røde dagene er godt betalt. Jobber stort sett dobbelt igjennom hele påsken (helsevesen). Anonymkode: 1c0bc...895 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 har ingen familie å være sammen med, så idag har jeg bestilt meg en yoga-retreat 😊 Gleder meg veldig Anonymkode: 91363...02a 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 Synes ikke ditt problem var store greiene å sutre over. Slitsomt med blide mennesker?😅 Del opp ferien da vel og kom etter? Anonymkode: 4d9ee...ba0 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): dobbelt igjennom hele påsken (helsevesen). skjønner 😄 Beinbrudd, fylleskader og hjerteinfarkt/psykiske sammenbrudd pga for mye familietid ,.neida - overdriver. Er i det flåsete hjørnet ikveld Anonymkode: 91363...02a
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 Ja, gruer meg til å ta meg av mine eldgamle foreldre, men biter tenna sammen, står i det og gleder meg til ferien er over og jeg igjen kan gå på jobb og har unnskyldning for å slippe unna geriatrisk omsorg. Anonymkode: 6d12b...eb1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #15 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, gleder meg veldig mye. Etter julen er dette den beste familiehøytiden. Drar på hytta på fjellet sammen med storfamilien. Alltid koselig. Men, det er ingen små barn i vår familie. Våre hytteturer er rene fyllefester å regne. Kanskje derfor jeg synes det er morsomt? Blir jo ikke det samme med små barn løpende rundt. Anonymkode: ee35f...d65 Det er akkurat slik her også. Man er omtrent kanon hele påsken, og er ufattelig morsomt. Anonymkode: aa711...f46 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Skrevet 24. mars 2023 Nå har ikke vi barn ennå, så jeg gjør egentlig hva jeg vil. Samme med samboer. Kommer nok til å tilbringe noen dager med hver vår familie, men også turer og dager alene med samboer med pill og vin Gleder meg sykt til å treffe nieser og nevøer ❤️ Anonymkode: 0f063...b16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Skrevet 24. mars 2023 *spill, ikke piller Anonymkode: 0f063...b16 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): For å si det sann, du høres ut some en veldig hyggelig, bortskjemt svigerdatter som burde ta seg sammen. Anonymkode: 18e56...7dd Helt enig! Og også fullstendig uten tanke for at mannen hennes sannsynligvis tenker akkurat det samme om hennes familie, men likevel aksepterer at hun prioriterer dem. Anonymkode: c6333...2ad
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #19 Skrevet 24. mars 2023 Makan til sutring, ts. Bare vær glad du har familie. Men hvis det er så ille, så anbefaler jeg at du bare blir hjemme med popcorn og tv. Sånn for alles skyld. Anonymkode: 6f6ec...c0b 3 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #20 Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): *spill, ikke piller Anonymkode: 0f063...b16 Må innrømme at jeg leste posten din og tenkte at du er veldig chill om den påska ja 😅 Anonymkode: 9f49c...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå