Gå til innhold

Samboerskap  

187 stemmer

1. 1. Hva ville dere gjort?

• Forventet at han forteller dem at han trenger samboer
      38
    • Bo hver for seg på ubestemt tid
      119
    • Avslutte forholdet
      16
    • Noe annet
      12
    • Vet ikke
      2

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 31. mars 2023, 09:29

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 2 år som kjærester var planen å flytte sammen, men hans 2 barn på 17 og 15 vil ikke ha meg boende i huset hans.
Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 8a8d1...96a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han hvis han velger å la barna bestemme hvem som skal bo i huset. De er store nå og burde takle at far har et liv.

Anonymkode: 36fe0...6b3

• Liker 9
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi vet jo ingenting om verken barna eller stemor. Kanskje er stemor skikkelig kjip. Kanskje endrer far personlighet når hun er der. Kanskje er barna forferdelige. Ikke så greit å uttale seg da.

Anonymkode: b47f8...e96

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

De er jo snart voksne uansett, hvorfor ikke bare vente? Jeg forstår dem godt. 

Anonymkode: 611dc...919

• Liker 37
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Forsett som særboere. 😊

Barn kommer alltid først, og du vil ikke komme i mellom å ødelegge det, men er vel en årsak de ikke kommer overens med deg? 

Anonymkode: afe4a...d8e

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Hadde forblitt særboer.

Anonymkode: b01de...053

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri gjort det når barna er såpass store, for så vidt ikek om de var yngre heller, så lenge de ikke ønsket det. Har selv barn i den alderen, og har selv vært barnet som måtte bo med en jeg ikke likte. Jeg flyttet ut så snart jeg kunne, rett etter ungdomsskolen (bodde ikke i et område hvor det var vanlig).

Anonymkode: 76551...f44

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Etter 2 år som kjærester var planen å flytte sammen, men hans 2 barn på 17 og 15 vil ikke ha meg boende i huset hans.
Hva ville dere gjort?

Ventet med å flytte sammen til minst den eldste er flyttet ut. 

Anonymkode: 7d391...127

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ventet. Kommet på besøk en stund å sett hvordan det gikk seg til. Å flytte rett inn ,blir jo bare drama

Anonymkode: e129e...c8b

• Liker 2
Skrevet

Barna bør alltid komme først, så jeg hadde forblitt særboer. Jeg hadde selv valgt det dersom jeg og mannen skulle gå fra hverandre, hadde ikke kommet noen andre inn i huset her før etter at ungene evt var flyttet ut. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er bare å vente et par år. Skjønner godt at barna ikke ønsker et fremmed menneske inn i huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha forventet at han snakket med dem, og prøvde finne en løsning som alle kunne leve med. 
Overkjøre dem å si "jeg trenger en samboer" vil kunne føre til konflikter, og gjøre vondt verre. 
Greit nok at barn ikke skal få diktere foreldrenes liv, men det er snakk om tenåringer, tenåringer er hormonfylte, og man kan virkelig ødelegge forholdet mellom barn og far, og barn og stemor, ved å overkjøre dem. 

Anonymkode: 46405...9d8

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si når det vil skje, begge blir antagelig hjemmeboende under studier.

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi vet jo ingenting om verken barna eller stemor. Kanskje er stemor skikkelig kjip.

Barna oppgir ikke noen spesiell grunn, de vil bare ikke ha meg der.

AnonymBruker
Skrevet
LillaGorilla<3 skrev (35 minutter siden):

Barna bør alltid komme først, så jeg hadde forblitt særboer. Jeg hadde selv valgt det dersom jeg og mannen skulle gå fra hverandre, hadde ikke kommet noen andre inn i huset her før etter at ungene evt var flyttet ut. 

Vel, jeg hadde ikke latt store tenåringer (eller små barn for den saks skyld), bestemme over mitt voksne liv. 

Klart, ikke tre mnd etter et brudd, men etter en stund kan ikke mine barn diktere meg om hva jeg skal gjøre. Sånne store avgjørelser tar jeg helt selv. 

Anonymkode: 2c381...f4f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville dere gjort?

Bedt mannen gro seg baller. At så store barn bestemmer over en voksen henger ikke på greip! 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Umulig å si når det vil skje, begge blir antagelig hjemmeboende under studier.

Barna oppgir ikke noen spesiell grunn, de vil bare ikke ha meg der.

Det kan de jo ikke da.

Er dette et overlappingsforhold siden de har så voldsom aversjon? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt lyst til å bo med noen som ikke vil ha meg der. 

Anonymkode: 469eb...9eb

• Liker 20
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vel, jeg hadde ikke latt store tenåringer (eller små barn for den saks skyld), bestemme over mitt voksne liv. 

Klart, ikke tre mnd etter et brudd, men etter en stund kan ikke mine barn diktere meg om hva jeg skal gjøre. Sånne store avgjørelser tar jeg helt selv. 

Og hos meg kommer hjemmeboende barns beste før en mann. Så akkurat det hadde jeg bestemt helt av meg selv. 

• Liker 16
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri hatt en boende i huset barna mine ikke kom overrens med. 

Har han de 50/50 evt bo sammen annenhver uke og helg da?  Det er ikke ålreit å påtvinge barn andre boende voksne de ikke vil ha der. 15 år , er jo en sårbar alder.  Og du kom inn når dette barnet var 13, og det andre 15? 

Kjæresten din trenger ingen samboer, men barna hans trenger en trygg far,  sett de barna først.  Er kun noen år igjen, og de blir større, finner på mer og mer uten foreldre,  så dere får jo masse tid sammen. 

Anonymkode: afe4a...d8e

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AprilLudgate said:

Er dette et overlappingsforhold siden de har så voldsom aversjon?

Min kjæreste ble skilt for 10 år siden og vi har altså vært sammen i 2 år.

25 minutter siden, LillaGorilla<3 said:

Og hos meg kommer hjemmeboende barns beste før en mann. Så akkurat det hadde jeg bestemt helt av meg selv. 

Så du vil være alene mesteparten av året (særboer) på ubestemt tid fordi barna vil ha det sånn?

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Har han de 50/50 evt bo sammen annenhver uke og helg da?  Det er ikke ålreit å påtvinge barn andre boende voksne de ikke vil ha der. 15 år , er jo en sårbar alder.  Og du kom inn når dette barnet var 13, og det andre 15?

Ja. Og de har ingen kontakt med mor, far har aleneomsorg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...