frøkna Skrevet 23. mars 2023 #61 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke invitert han,han som spurte om å få bo her i en kort periode som han sa. Anonymkode: 72ece...64f Jeg skjønner. Anbefaler deg å snakke med han mer konkret om når han skal flytte ut. Hva er planen hans da? Sparer han til et depositum til et leieforhold? Egenkapital for å kjøpe kan jo ta lang tid å spare opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #62 Del Skrevet 27. mars 2023 frøkna skrev (På 23.3.2023 den 18.34): Jeg skjønner. Anbefaler deg å snakke med han mer konkret om når han skal flytte ut. Hva er planen hans da? Sparer han til et depositum til et leieforhold? Egenkapital for å kjøpe kan jo ta lang tid å spare opp. I går snakket jeg litt om dette med han. For det første spurte jeg om når han har tenkt å betale 2000kr for mars måned. Da sa han at kanskje i dag, han får "se an." Da ble jeg veldig irritert og spurte om hva han mener med å se det an? Han skal da betale 2000kr hver måned. Da var svaret at jeg visstnok bare "rager" som han sier. Og videre sa han at 2000kr er litt "heftig" for et et lite rom, var jeg ikke enig i det? Bare finn deg en hybel eller rom i bofellesskap du, sa jeg, tviler på at du finner noe så billig som 2000 kr. Da begynte han med at det er jo bare et rom jeg uansett ikke ville "tjent" noe på, jeg ville jo ikke leid ut det rommet uansett, sa han. Er ikke det et litt ekstremt "argument"? Å først begynne å kverulere om at 2000kr er for mye for et "lite rom" per måned, og så gå videre med at jeg uansett ikke ville tjent noe på rommet, indirekte at selv kanskje 500kr ville vært enn 0 og bedre enn ingenting. Kjenner jeg blir provosert, og når han i tillegg skylder meg flere titusen kroner fra tidligere, som han ikke engang har begynt å tibakebetale så blir det for mye. Når jeg nevnte dette, sa han at jeg var "usaklig" og kommer med "hatske rants." Er så lei av at han aldri tar noe ansvar, og setter seg i en slags falsk offerposisjon og at jeg er "den slemme" fordi å forvente 2000kr per måned for at han bor på et gjesterom er for heftig visstnok. Er 2000 "for heftig" og for grådig å kreve som leie for et lite gjesterom? Anonymkode: 72ece...64f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #63 Del Skrevet 27. mars 2023 frøkna skrev (På 23.3.2023 den 18.34): Jeg skjønner. Anbefaler deg å snakke med han mer konkret om når han skal flytte ut. Hva er planen hans da? Sparer han til et depositum til et leieforhold? Egenkapital for å kjøpe kan jo ta lang tid å spare opp. Glemte å kommentere direkte punktene du nevner: Han påstår at planen er å spare til egenkapital, ikke depositum for å leie. Når jeg iblant viser han annonser fra finn fra området, f.eks. så jeg et billig rekkehus og en rimelig leilighet, så var svare at nei, han skal kjøpe enebolig! Ikke noe leilighet eller rekkehus. Det er jo totalt urealistisk! Han har aldri eid/kjøpt bolig tidligere, og så forventer han å bare kunne bo her så lenge at han har nok egenkapital til enebolig. Blir så irritert. Normale folk skjønner da at man kan starte med en leilighet, og om målet er enebolig så kan man pusse opp og selge for mer enn man kjøpte og gradvis spare opp egenkapital også slik. Men nei, ikke han nei. Anonymkode: 72ece...64f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars 2023 #64 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I går snakket jeg litt om dette med han. For det første spurte jeg om når han har tenkt å betale 2000kr for mars måned. Da sa han at kanskje i dag, han får "se an." Da ble jeg veldig irritert og spurte om hva han mener med å se det an? Han skal da betale 2000kr hver måned. Da var svaret at jeg visstnok bare "rager" som han sier. Og videre sa han at 2000kr er litt "heftig" for et et lite rom, var jeg ikke enig i det? Bare finn deg en hybel eller rom i bofellesskap du, sa jeg, tviler på at du finner noe så billig som 2000 kr. Da begynte han med at det er jo bare et rom jeg uansett ikke ville "tjent" noe på, jeg ville jo ikke leid ut det rommet uansett, sa han. Er ikke det et litt ekstremt "argument"? Å først begynne å kverulere om at 2000kr er for mye for et "lite rom" per måned, og så gå videre med at jeg uansett ikke ville tjent noe på rommet, indirekte at selv kanskje 500kr ville vært enn 0 og bedre enn ingenting. Kjenner jeg blir provosert, og når han i tillegg skylder meg flere titusen kroner fra tidligere, som han ikke engang har begynt å tibakebetale så blir det for mye. Når jeg nevnte dette, sa han at jeg var "usaklig" og kommer med "hatske rants." Er så lei av at han aldri tar noe ansvar, og setter seg i en slags falsk offerposisjon og at jeg er "den slemme" fordi å forvente 2000kr per måned for at han bor på et gjesterom er for heftig visstnok. Er 2000 "for heftig" og for grådig å kreve som leie for et lite gjesterom? Anonymkode: 72ece...64f Hvor lenge har du tenkt å godta dette? Han kan jo prøve å finne seg et rom et annet sted for kr 2000,-. Avtalen var kr 2000,-. Om han nå i ettertid synes det var heftig eller ikke er jo ikke relevant for avtalen dere har, men kan jo være et tema for senere forhandling. Men det er usaklig å ta det opp nå som du etterlyser leie for mars måned (som snart er over). Broen din utnytter deg. Jeg tror ikke han sparer noe som helst til egenkapital men utnytter deg til å bo rimelig. Og når du må MASE på å få avtalt leie så mener han at du "rager" og er usaklig. Han burde strengt tatt legge seg paddeflat og si "oi, er det 26 mars allerede - jeg skal overføre ASAP! Beklager, det var virkelig ikke meningen. Jeg skal ikke glemme det neste måned!". Kast han ut. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #65 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): I går snakket jeg litt om dette med han. For det første spurte jeg om når han har tenkt å betale 2000kr for mars måned. Da sa han at kanskje i dag, han får "se an." Da ble jeg veldig irritert og spurte om hva han mener med å se det an? Han skal da betale 2000kr hver måned. Da var svaret at jeg visstnok bare "rager" som han sier. Og videre sa han at 2000kr er litt "heftig" for et et lite rom, var jeg ikke enig i det? Bare finn deg en hybel eller rom i bofellesskap du, sa jeg, tviler på at du finner noe så billig som 2000 kr. Da begynte han med at det er jo bare et rom jeg uansett ikke ville "tjent" noe på, jeg ville jo ikke leid ut det rommet uansett, sa han. Er ikke det et litt ekstremt "argument"? Å først begynne å kverulere om at 2000kr er for mye for et "lite rom" per måned, og så gå videre med at jeg uansett ikke ville tjent noe på rommet, indirekte at selv kanskje 500kr ville vært enn 0 og bedre enn ingenting. Kjenner jeg blir provosert, og når han i tillegg skylder meg flere titusen kroner fra tidligere, som han ikke engang har begynt å tibakebetale så blir det for mye. Når jeg nevnte dette, sa han at jeg var "usaklig" og kommer med "hatske rants." Er så lei av at han aldri tar noe ansvar, og setter seg i en slags falsk offerposisjon og at jeg er "den slemme" fordi å forvente 2000kr per måned for at han bor på et gjesterom er for heftig visstnok. Er 2000 "for heftig" og for grådig å kreve som leie for et lite gjesterom? Anonymkode: 72ece...64f Du virker ikke til å ta tak i dette. Hvorfor ikke bare kaste han ut? Send han vippskrav nu. Og si at han skal være ute innen en måned. Anonymkode: eeef3...b4f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 27. mars 2023 #66 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 11.52): Er i 30-årene. Anonymkode: 72ece...64f Da burde han vel greie seg selv egentlig eller? Synes det er dårlig gjort av en voksen mann å ikke greie å lytte til dere. Heldig er han som får bo der så billig og. Respektløst gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #67 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 23.3.2023 den 11.35): Lillebroren min bor hos oss i en periode, og betaler 2000 i måneden. Han bor på gjesterommet. Han har hjemmekontor (er koder/programmerer), og har bodd her i tre måneder for å spare litt egenkapital. Jeg har sagt at jeg ikke under noen omstendighet aksepterer hverken røyking eller vaping innendørs. For et par måneder siden mens vi var bortreist en helg, fikk jeg varsel om brannalarm. Stod i appen at det var fra 2.etasje. Ringte broren min, han sa røykvarsler ble utløst fordi han brente en pizza. Men, komfyren er i kjøkkenet som er i 1.etasje, med egen røykvarsler. Røykvarsleren som ble utløst var altså i gangen i 2.etasje, hvor soverommene er. Så, en åpenbar løgn. Så, i går kveld etter at jeg kom hjem sent etter å ha vært hos kjæresten, hørte jeg lavmælt snakking fra inne i boden (som er en del av garasjen, men adskilt som eget rom, isolert og med egen dør. Åpnet, og der satt broren min og røyket og snakket i telefonen! Hva faen? Dette er jo noe jeg direkte har sagt at IKKE er lov, å røyke inne. Han svarte at "det regnet jo, og dette er ikke i huset." Altså, når jeg sier det skal røykes inne så gjelder det jo alle steder i mitt hjem! Blir så sykt provosert. Det er da ingen unnskyldning for å røyke i boden at det regner ute! Nå er jeg irritert og stresset, og bekymrer meg når jeg er på jobb og han er hjemme alene. Når og hvor røyker eller vaper han neste gang? Jeg har jo lyst til å kaste han ut, for dette synes jeg er totalt uakseptablet. Er jeg for streng, eller ikke? Skal også sies at han har tatt seg til rette med småting iblant også. F.eks. oppdaget jeg at kaviartuben var tom/brukt opp, mills kaviar/vanlig kaviar, og så lå det en first price kaviar der istedet. Altså, du må jo erstatte det du har brukt, ikke med en annen, billigere type? Han sier at first price er da like god. Men, om den er det, hvorfor ikke spise den selv, og la den jeg har kjøpt være i fred? Han begynte også å bruke joggeskoene jeg har kjøpt til sønnen min, fordi de bruker samme størrelse og sønnen min ikke bruker dem nå fordi det er vinter og han bruker vinterskoene. Men altså, han sa at de var så like skoene han selv hadde, så han tenkte ikke over det i starten. Men selv etter at han oppdaget det, fortsatte han bare å bruke dem! Ikke et tema engang at han kan kjøpe nye f.eks., neida. Sønnen min synes onkelen er kul og sier det er greit, fordi han likte ikke de skoene så godt uansett?! Neivel, men synes broren min skal kjøpe nye sko til sønnen min når det nærmer seg sommer. Er det kravstort av meg? Ser for meg at han sier at skoene er jo ikke ødelagt, at sønnen min bare kan begynne å bruke dem når han vil....Likevel, de var jo nye, kjøpt til sønnen min, og nå er de jo brukt. Uff, ble litt lenger enn planlagt dette. Håper noen har noen innspill, om jeg er urimelig eller ikke, og hvordan jeg burde håndtere dette. Anonymkode: 72ece...64f Tydelig at lillebroren din er oppvokst med lite grensesetting og regler, han gjør som han vil fordi han ikke har respekt for deg. Du er ikke moren hans, men du lar han bo hos deg. Du har gitt han mange sjanser nå og jeg ville tatt en alvorlig prat med han å sagt at dette fungerer ikke lengre, han er nødt til å flytte ut. Anonymkode: 92aec...729 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #68 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): I går snakket jeg litt om dette med han. For det første spurte jeg om når han har tenkt å betale 2000kr for mars måned. Da sa han at kanskje i dag, han får "se an." Da ble jeg veldig irritert og spurte om hva han mener med å se det an? Han skal da betale 2000kr hver måned. Da var svaret at jeg visstnok bare "rager" som han sier. Og videre sa han at 2000kr er litt "heftig" for et et lite rom, var jeg ikke enig i det? Bare finn deg en hybel eller rom i bofellesskap du, sa jeg, tviler på at du finner noe så billig som 2000 kr. Da begynte han med at det er jo bare et rom jeg uansett ikke ville "tjent" noe på, jeg ville jo ikke leid ut det rommet uansett, sa han. Er ikke det et litt ekstremt "argument"? Å først begynne å kverulere om at 2000kr er for mye for et "lite rom" per måned, og så gå videre med at jeg uansett ikke ville tjent noe på rommet, indirekte at selv kanskje 500kr ville vært enn 0 og bedre enn ingenting. Kjenner jeg blir provosert, og når han i tillegg skylder meg flere titusen kroner fra tidligere, som han ikke engang har begynt å tibakebetale så blir det for mye. Når jeg nevnte dette, sa han at jeg var "usaklig" og kommer med "hatske rants." Er så lei av at han aldri tar noe ansvar, og setter seg i en slags falsk offerposisjon og at jeg er "den slemme" fordi å forvente 2000kr per måned for at han bor på et gjesterom er for heftig visstnok. Er 2000 "for heftig" og for grådig å kreve som leie for et lite gjesterom? Anonymkode: 72ece...64f Kast han ut. Han høres ut som en tenåring, men han er dessverre 30-år. Har han noen gang hatt kjæreste? Han er sikkert en Incel siden han behandler deg på den måten, han er jo manipulerende! Anonymkode: 92aec...729 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #69 Del Skrevet 27. mars 2023 Hadde kastet han ut, og sgat han får betale full leiepris frem til han flytter. Samt betale inn depositum innen dagen er omme på minst 30 000, og behold det dersom han røyker inne en gang til. Bruk vartfall uansett en del av det til å betale for full husvask av både veggen og tak. Anonymkode: 6d5ac...0c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #70 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Glemte å kommentere direkte punktene du nevner: Han påstår at planen er å spare til egenkapital, ikke depositum for å leie. Når jeg iblant viser han annonser fra finn fra området, f.eks. så jeg et billig rekkehus og en rimelig leilighet, så var svare at nei, han skal kjøpe enebolig! Ikke noe leilighet eller rekkehus. Det er jo totalt urealistisk! Han har aldri eid/kjøpt bolig tidligere, og så forventer han å bare kunne bo her så lenge at han har nok egenkapital til enebolig. Blir så irritert. Normale folk skjønner da at man kan starte med en leilighet, og om målet er enebolig så kan man pusse opp og selge for mer enn man kjøpte og gradvis spare opp egenkapital også slik. Men nei, ikke han nei. Anonymkode: 72ece...64f Slutt å dull med han, kast han ut. Si han må betale for utvask fordi han har røyket inne, og flytte ut neste mnd. Be han logge inn på nettbanken mens du er der og se at han fører over penger til deg. Anonymkode: 6d5ac...0c8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #71 Del Skrevet 27. mars 2023 Hadde gitt ham beskjed om å flytte. Han utnytter deg og respekterer deg ikke. Det er tydeligvis hvorfor fyren trenger å snylte på familie for å ha et sted å bo… Anonymkode: 043ca...e49 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars 2023 #72 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde kastet han ut, og sgat han får betale full leiepris frem til han flytter. Samt betale inn depositum innen dagen er omme på minst 30 000, og behold det dersom han røyker inne en gang til. Bruk vartfall uansett en del av det til å betale for full husvask av både veggen og tak. Anonymkode: 6d5ac...0c8 Ville vært litt forsiktig der. Full leiepris er kr 2000,- siden det er det som er avtalt når han flyttet inn. Det jeg tror du mener er gjengs leie, og har noen regler knyttet til seg i husleieloven. Depositum er heller ikke avtalt, så det skal en og være forsiktig med å si noe om. Grunnen til at jeg sier dette er at TS og broren har et leieforhold pr dags dato og både TS og broren har rettigheter og plikter i henhold til husleieloven. Dersom TS får han inn på de baner så kan jo broen bli en riktig så kjip leieboer plutselig. Det beste er å få broren ut og være ferdig med det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 27. mars 2023 #73 Del Skrevet 27. mars 2023 Jeg tror dette heter «arrested development» på engelsk. Når en person blir behandlet som et lite barn, ikke satt krav til, og ikke lært opp til å håndtere livet. Det beste du kan gjøre for broren din er å få han ut og la han stå på egne bein. Finne ut av ting selv, uten å surfe på andres ressurser. Det er det dine foreldre skulle gjort, men de har sviktet han fullstendig. Å dulle med «store barn» er å gjøre dem en stor skade! Ikke la dette fortsette. Pengene dine tror jeg dessverre du kan se langt etter. Han har ingen planer om å betale. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #74 Del Skrevet 27. mars 2023 Hvorfor er du så vag og utydelig. Kast ham ut. Om så er så skift lås. Anonymkode: 90894...8c3 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #75 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du virker ikke til å ta tak i dette. Hvorfor ikke bare kaste han ut? Send han vippskrav nu. Og si at han skal være ute innen en måned. Anonymkode: eeef3...b4f Han hadde aldri i verden etterkommet noe vippskrav. Ingen sjanse. Dessverre. Anonymkode: 72ece...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars 2023 #76 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han hadde aldri i verden etterkommet noe vippskrav. Ingen sjanse. Dessverre. Anonymkode: 72ece...64f Javel? Og dette godtar du? Hvor lenge...? Har du forresten et ledig rom til overs for en sikker betaler? 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #77 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kast han ut. Han høres ut som en tenåring, men han er dessverre 30-år. Har han noen gang hatt kjæreste? Han er sikkert en Incel siden han behandler deg på den måten, han er jo manipulerende! Anonymkode: 92aec...729 Han har hatt flere kjærester, men har tidvus utnyttet dem også. Var en fortvilet dame som kontaktet meg for noen år siden .Hun hadde lånt han bilen sin, men så hadde han ikke kommet tilbake med den. Han har liksom ingen ansvarsfølelse. Jeg måtte jo si at han skulle levere tilbake bilen til denne dama, men da var det visst både jeg og henne som var masete og laget krangel?! Anonymkode: 72ece...64f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 27. mars 2023 #78 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har hatt flere kjærester, men har tidvus utnyttet dem også. Var en fortvilet dame som kontaktet meg for noen år siden .Hun hadde lånt han bilen sin, men så hadde han ikke kommet tilbake med den. Han har liksom ingen ansvarsfølelse. Jeg måtte jo si at han skulle levere tilbake bilen til denne dama, men da var det visst både jeg og henne som var masete og laget krangel?! Anonymkode: 72ece...64f Fin bror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #79 Del Skrevet 27. mars 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor er du så vag og utydelig. Kast ham ut. Om så er så skift lås. Anonymkode: 90894...8c3 Det er litt vanskelig når det er familie, dessverre. Han har aldri bodd et sted hvor han har måttet betale leie selv, bortsett fra studietiden men da var det jo stipend og lån som betalte dette for han. Senere har han bodd tidvis hos kjærester, en samboer han hadde over mange år, og så en periode hos meg for noen år siden, og nå igjen. Anonymkode: 72ece...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2023 #80 Del Skrevet 27. mars 2023 Snublefot62 skrev (1 minutt siden): Fin bror! Det plager meg veldig at han aldri tar ordentlig ansvar for noe. Bortforklarer og bagatelliserer små og store ting, ingenting er hans feil. Nå er visst jeg grådig og "rager" fordi jeg mener han må betale 2000kr for mars.Et rom jeg uansett ikke ville tjene noe på sier han. Anonymkode: 72ece...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå