AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Del Skrevet 23. mars 2023 Lillebroren min bor hos oss i en periode, og betaler 2000 i måneden. Han bor på gjesterommet. Han har hjemmekontor (er koder/programmerer), og har bodd her i tre måneder for å spare litt egenkapital. Jeg har sagt at jeg ikke under noen omstendighet aksepterer hverken røyking eller vaping innendørs. For et par måneder siden mens vi var bortreist en helg, fikk jeg varsel om brannalarm. Stod i appen at det var fra 2.etasje. Ringte broren min, han sa røykvarsler ble utløst fordi han brente en pizza. Men, komfyren er i kjøkkenet som er i 1.etasje, med egen røykvarsler. Røykvarsleren som ble utløst var altså i gangen i 2.etasje, hvor soverommene er. Så, en åpenbar løgn. Så, i går kveld etter at jeg kom hjem sent etter å ha vært hos kjæresten, hørte jeg lavmælt snakking fra inne i boden (som er en del av garasjen, men adskilt som eget rom, isolert og med egen dør. Åpnet, og der satt broren min og røyket og snakket i telefonen! Hva faen? Dette er jo noe jeg direkte har sagt at IKKE er lov, å røyke inne. Han svarte at "det regnet jo, og dette er ikke i huset." Altså, når jeg sier det skal røykes inne så gjelder det jo alle steder i mitt hjem! Blir så sykt provosert. Det er da ingen unnskyldning for å røyke i boden at det regner ute! Nå er jeg irritert og stresset, og bekymrer meg når jeg er på jobb og han er hjemme alene. Når og hvor røyker eller vaper han neste gang? Jeg har jo lyst til å kaste han ut, for dette synes jeg er totalt uakseptablet. Er jeg for streng, eller ikke? Skal også sies at han har tatt seg til rette med småting iblant også. F.eks. oppdaget jeg at kaviartuben var tom/brukt opp, mills kaviar/vanlig kaviar, og så lå det en first price kaviar der istedet. Altså, du må jo erstatte det du har brukt, ikke med en annen, billigere type? Han sier at first price er da like god. Men, om den er det, hvorfor ikke spise den selv, og la den jeg har kjøpt være i fred? Han begynte også å bruke joggeskoene jeg har kjøpt til sønnen min, fordi de bruker samme størrelse og sønnen min ikke bruker dem nå fordi det er vinter og han bruker vinterskoene. Men altså, han sa at de var så like skoene han selv hadde, så han tenkte ikke over det i starten. Men selv etter at han oppdaget det, fortsatte han bare å bruke dem! Ikke et tema engang at han kan kjøpe nye f.eks., neida. Sønnen min synes onkelen er kul og sier det er greit, fordi han likte ikke de skoene så godt uansett?! Neivel, men synes broren min skal kjøpe nye sko til sønnen min når det nærmer seg sommer. Er det kravstort av meg? Ser for meg at han sier at skoene er jo ikke ødelagt, at sønnen min bare kan begynne å bruke dem når han vil....Likevel, de var jo nye, kjøpt til sønnen min, og nå er de jo brukt. Uff, ble litt lenger enn planlagt dette. Håper noen har noen innspill, om jeg er urimelig eller ikke, og hvordan jeg burde håndtere dette. Anonymkode: 72ece...64f 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 23. mars 2023 #2 Del Skrevet 23. mars 2023 (endret) Jeg røyker selv, han burde bare se å komme seg ut! Og det er respektløst av ham, når du har sagt det ikke er tillatt å røyke inne. Min yngre bror har også oppført seg sånn mot meg. Gitt blanke i hva som har vært gjeldende regler og bare tenkt på seg selv. Endret 23. mars 2023 av Einus 14 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg hadde blitt rasende. Hadde ikke akseptert røyking på egen tomt en gang. Kjenner det når moren til naboen er på besøk, da hun røyker på altanen som er ca 20 meter fra vårt hus. Så i en bod, inne i selve huset, så vil lukten sette seg. Anonymkode: 8fc46...19a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 23. mars 2023 #4 Del Skrevet 23. mars 2023 At du ikke vil ha røyking innendørs, bør han respektere. Men når du begynner å lage et nummer av hvilken kaviarmerke han kjøper, framstår du som veldig pirkete og smålig, og det er lettere å trosse en man oppfatter som urimelig. Velg dine kamper. 36 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde blitt rasende. Hadde ikke akseptert røyking på egen tomt en gang. Kjenner det når moren til naboen er på besøk, da hun røyker på altanen som er ca 20 meter fra vårt hus. Så i en bod, inne i selve huset, så vil lukten sette seg. Anonymkode: 8fc46...19a Ja, er jo det jeg er redd for! At det kan senke verdien på boligen. Når/om jeg skal selge en gang f.eks., og så kjennes det røyklukt i veggene i boden. Anonymkode: 72ece...64f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Del Skrevet 23. mars 2023 La fyren vape. Hangsen ejuice lukter ingenting Anonymkode: 447ef...11f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Del Skrevet 23. mars 2023 Daria skrev (Akkurat nå): At du ikke vil ha røyking innendørs, bør han respektere. Men når du begynner å lage et nummer av hvilken kaviarmerke han kjøper, framstår du som veldig pirkete og smålig, og det er lettere å trosse en man oppfatter som urimelig. Velg dine kamper. Tja, vil jeg si. Jeg antar det ikke er et engangstilfelle, da ville jeg forstått. Men om gode produkter stadig blir spist opp og erstattet med dårligere produkter er det på ingen måte ok. Jeg ville nok også blitt litt irritert der og da. Elsker mills kaviar, men liker ikke andre varianter jeg har smakt, hverken rimeligere eller dyrere. Anonymkode: 8fc46...19a 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Del Skrevet 23. mars 2023 Han tøyer grenser, og han lyver. Skjerper han seg ikke, er det på tide at du plutselig får et tvingende behov for å bruke gjesterommet selv tenker jeg. Anonymkode: 10930...096 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Del Skrevet 23. mars 2023 Daria skrev (Akkurat nå): At du ikke vil ha røyking innendørs, bør han respektere. Men når du begynner å lage et nummer av hvilken kaviarmerke han kjøper, framstår du som veldig pirkete og smålig, og det er lettere å trosse en man oppfatter som urimelig. Velg dine kamper. Ja, mulig det er pirkete. Men det med røyking er helt uakseptabelt. Anonymkode: 72ece...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): La fyren vape. Hangsen ejuice lukter ingenting Anonymkode: 447ef...11f Han kan gjerne vape, men kun utendørs. Anonymkode: 72ece...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 23. mars 2023 #11 Del Skrevet 23. mars 2023 Hvor gammel er han? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Del Skrevet 23. mars 2023 Kenelz skrev (2 minutter siden): Hvor gammel er han? Er i 30-årene. Anonymkode: 72ece...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenelz Skrevet 23. mars 2023 #13 Del Skrevet 23. mars 2023 Just now, AnonymBruker said: Er i 30-årene. Anonymkode: 72ece...64f Kast han ut. 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Del Skrevet 23. mars 2023 Nye sko må han kjøpe til sønnen din, siden de var helt nye og ubrukte? Og nå bruker han de? Send vipps krav på nye sko... ikke kjøp nye før sønnen din skal begynne å bruke. 30 år.... og betaler 2000 kr mnd... ehm ... dekker knapt strømforbruket sitt hans da... Anonymkode: 5ff40...871 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 23. mars 2023 #15 Del Skrevet 23. mars 2023 Sikkert ikke greit. Men kan for såvidt forstå at han velger å gå bak bak ryggen din først som sist, når han er fristet til å ta seg litt til rette. Mistenker at å spørre deg om lov til noe som helst uansett møtes med et rungende NEI!!!. Er sikkert han temmelig sikker på også. Men ok, du bestemmer... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #16 Del Skrevet 23. mars 2023 Du har sagt røyking er uakseptabelt innendørs, men han har valgt å ikke høre på det du sier. Du har da valget om hans valg får konsekvenser eller ikke. Jeg vet hva jeg hadde gjort. Anonymkode: eeef3...b4f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Del Skrevet 23. mars 2023 Hadde klikket totalt. Anonymkode: 132b4...9c1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krist1an Skrevet 23. mars 2023 #18 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Han svarte at "det regnet jo, og dette er ikke i huset. Reagerte mest på dette. Dette utsagnet er respektløst. Når han leier til dere så har han sine rettigheter og må regne med å gå hverandre litt på nervene, men hvis mat og sko ikke ikke er innkludret i husleien og han bare tar for seg så gjør det ikke ting lettere. Høres ut som om han er en umoden kverulant og trenger en oppstramming. Han bør virkelig strammes opp eller kastes ut. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Del Skrevet 23. mars 2023 PITTY skrev (45 minutter siden): Sikkert ikke greit. Men kan for såvidt forstå at han velger å gå bak bak ryggen din først som sist, når han er fristet til å ta seg litt til rette. Mistenker at å spørre deg om lov til noe som helst uansett møtes med et rungende NEI!!!. Er sikkert han temmelig sikker på også. Men ok, du bestemmer... Så du synes synd på han fordi jeg ikke aksepterer røyking innendørs? Er vel de færreste som forventer et JA til å røyke inne... Anonymkode: 72ece...64f 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 23. mars 2023 #20 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så du synes synd på han fordi jeg ikke aksepterer røyking innendørs? Er vel de færreste som forventer et JA til å røyke inne... Anonymkode: 72ece...64f Røyking inne hadde ikke jeg godtatt heller.. Vaping derimot, ingen lukt. Virker da noe nevrotisk å se for seg en stupende salgsverdi i så fall. Nei, har bare på følelsen at du er av den mer rigide sorten, over all.. Slikt sett synes jeg bare litt synd på dere begge. Søsken-forskjeller kan være vanskelig. Og kommer søsken virkelig skjevt ut og ingen er ydmyke eller på kompromiss så varer gjerne en slik verre og ræva relasjon livet ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå