Gå til innhold

Redd for å ikke finne det riktige huset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi flyttet for 5 år siden til et rekkehus litt utenfor byen. Vi trives på selve stedet men jeg har aldri følt meg helt hjem i rekkehuset. Det har hele tiden føltes midlertidig. Så jeg har holdt øye med boligannonsene på finn med et halvt øye nesten helt siden vi flyttet. De to siste årene har jeg fulgt med med to vidåpne øyne.

Vi lider på ingen måte noen nød. Men vi kjenner behov for en større bolig, eller at planløsningen er annerledes. Har også behov for et ekstra rom samt at vi har andre ønsker som ikke er mulige her hvor vi bor (peis, badekar, større baderom, vaskerom )Vi er også litt lei av å ha naboer vegg i vegg.

Men vi har enda ikke iløpet av disse årene sett noe hus som har hatt alt. Jeg forstår at vi mest sannsynlig må påberegne noe oppussing/endringer, det er ok. Men jeg har enda ikke sett en boligannonse hvor jeg har tenkt; SHIT dette MÅ vi ha, dette kan vi fikse slik at det blir bra! 

Dette gjør at jeg føler jeg ikke kommer til å bli fornøyd uansett hva...

Folk kjøper jo hus over en lav sko føler jeg. Følte også at vi også forhastet oss litt sist gang og at jeg derfor har gått med denne følelsen av midlertidighet i disse årene. Nå er jeg mer stressa for at det ikke skal føles riktig nok ut.

Overtenker jeg? Hvordan vet man at det huset er riktig?

Andre som har/har hatt slike tanker? Hvordan "håndterte" dere det?

Anonymkode: cd860...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bygg et hus, når du har såpass med krav at ingenting på markedet tilfredstiller, så er jo det den naturlige løsningen.

Anonymkode: 0da69...e16

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bygg et hus, når du har såpass med krav at ingenting på markedet tilfredstiller, så er jo det den naturlige løsningen.

Anonymkode: 0da69...e16

😅 Vi har vært inne på tanken. Vært såpass inne på tanken at vi har funnet et firma som kan bygge den type hus vi ønsker. Men så er det altså ikke flust med tomter her da.. Og tomteprisene kan være ganske høye 😞 Har varsel på finn-annonser med tomter til salgs i området, vi snakker om 1-2 tomter pr 4 mnd liksom.

Har også vært i kontakt med kommunen men de hadde ikke noe tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå på visninger og se på mulighetene. Du ser dem bedre der enn i annonsen.

Jeg skulle ikke bo i dette borettslaget ihvertfall, men jeg gikk for å se....kom inn og "måtte bare ha denne boligen"

Anonymkode: b13e8...f29

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skulle ikke bo i dette borettslaget ihvertfall, men jeg gikk for å se....kom inn og "måtte bare ha denne boligen"

Åh så deilig å få den følelsen! 

Ja du har nok rett..man bør kanskje dra mer på visning for å kjenne mer på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig, selve følelsen for huset/leiligheten og et nabolag får man ved å dra dit!

Anonymkode: b42b5...ad5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi kan jo hjelpe deg! 😁 Bare si hvilket område du leter i, og hvilke kriterier du har. Oppussing må til for å få et drømmehjem når man ikke bygger nytt, men for noen er det mye enklere å se for seg hva det kan bli og ikke bare hva det er.

Anonymkode: 60fd1...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener. Vi har lett nå i snart 3 år og vært på en del visninger. Vi har vært i to budrunder, men ellers har jeg vært så distansert på visningene og hengt meg opp i hva boligen mangler .

Her vi bor nå er det minst to soverom for lite på lang sikt, men likevel virker her vi bor nå mye bedre enn nesten alle alternativene. 

Mitt problem nå er ikke at vi ikke skal finne noe, men de rundt oss orker ikke høre mer om huskjøp. jeg skjønner dem jo godt, så jeg føler meg litt ensom i denne prosessen.... Mannen sier jeg er for kresen, men han har nå heller ikke funnet noen objekter som passer og foreslått til meg. 

Jeg har prøvd å fire ned på kravene også, men jeg greier det ikke, greier ikke bestemme meg for hvilket krav som er "viktigst". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Einus skrev (1 minutt siden):

Hvor i landet er dette da?

Paranoid som jeg er så tør jeg ikke å svare på det 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

OK, men da må du se etter hvilken beliggenhet du vil ha. Det er det eneste du ikke får endret. Og så skader det ikke om rominndelingen er grei, at man slipper å flytte vegger. Fasade og overflater inne kan enkelt fornyes. 

Anonymkode: 60fd1...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Einus skrev (5 minutter siden):

😳

Tror ikke folk kommer å dreper meg altså, liker bare ikke å ha noia for at folk skal skjønne hvem jeg er 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel tro at du har ganske god kontroll på det som er lagt ut av boliger, og at folk her inne ikke har noen forutsetninger for å finne deres drømmehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjenner meg igjen i det du skriver. Sett på Finn omtrent daglig siden vi flyttet inn for tre år siden. 

I tillegg til lite aktuelle hus, så bygges området rundt oss ned med «funkisbokser» på enhver ledig hageflekk, så antall aktuelle boliger synker og synker (ett av ønskene våre er å få mer hage/tomt..). 

Nå begynner største barnet etter hvert på skolen, og jeg frykter at vi blir værende her i 15-20 år til 🙈

Anonymkode: 5d332...d7f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fortunatus skrev (35 minutter siden):

Vil vel tro at du har ganske god kontroll på det som er lagt ut av boliger, og at folk her inne ikke har noen forutsetninger for å finne deres drømmehus.

Nei men det spør jeg jo heller ikke etter da 😅 Spør om prosessen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Einus skrev (1 time siden):

Kirkenes eller Kristiansand ….?

Mellom de to byene 😁

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kjenner meg igjen i det du skriver. Sett på Finn omtrent daglig siden vi flyttet inn for tre år siden. 

I tillegg til lite aktuelle hus, så bygges området rundt oss ned med «funkisbokser» på enhver ledig hageflekk, så antall aktuelle boliger synker og synker (ett av ønskene våre er å få mer hage/tomt..). 

Nå begynner største barnet etter hvert på skolen, og jeg frykter at vi blir værende her i 15-20 år til 🙈

Anonymkode: 5d332...d7f

Ja vi er heller ikke så glad i disse smale funkishusene på minst mulig tomt 🙈 

Vurderer så mye nå føler jeg; bygging av hus, flytte til et helt annet sted (hva med jobb, hva med barna som skal på skole snart), kjøpe gammelt hus som vi pusser opp (klarer vi det da?). Blir helt koko i hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...