Gå til innhold

Hvorfor stopper ikke denne renteøkningen? Hva vil politikerne oppnå? DET ER NOK NÅ!!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja nå skal jentene økes atter en gang. Jeg kjenner jeg begynner bli møkk lei. Hva er målet til de som styrer Norge i dag? Strømmen er dyr, maten er dyr, renovasjon og kommunale avgifter økes EU har bestemt at innen 2033 skal alle oss og oppusset de gamle husene sine til energi klasse C eller bedre. Flere og flere vil arbeidsledig, bedriften går konkurs, Folk jobber det var så få ting til å gå rundt. Mellom mellom

folk jobber som fy til å gå rundt.

Hvorfor midt dette kaotiske Norge med alle disse avgiftene vanskelige kår, sees det fortsatt behov for å øke rentene? Er det ikke nok nå? Folk er desperate! Jeg angrer som fy at vi gikk fra rekkehus til enebolig ikke mange måneder før denne rente økningen startet. Vi var dumme, Vi skulle ha blitt i vårt godt isolerte rekkehus

Anonymkode: d8520...b11

• Liker 12
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kort svart vil det stanse når økonomien er sunn - det vil si når folk flest slutter sløse med penger de ikke har... 

Anonymkode: 2627b...9c4

• Liker 26
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

På tide å våkne opp og se at verden er større enn Norge. Se også hvordan økonomien i våre naboland er, og resten av Europa, siden du åpenbart tror at dette er et fenomen som kun skjer i vårt land.

Politikere som ønsker at vi er en del av det større samfunnet, EU, kraftkabler og mer til, har selvsagt en påvirkning her, og de har låst oss fast i en situasjon det er vanskelig å komme ut av.

Anonymkode: adc66...a68

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja nå skal jentene økes atter en gang. Jeg kjenner jeg begynner bli møkk lei.

Problemet er, vi har en levestandard som er høyere enn vår produktivitet kan forsvare. 

Vi lever for lenge, og har for høye standarder, regnestykket går ikke opp. Vi har løst dette med enorm gjeld hos husholdninger, så en kan fortsette, men det utsetter bare problemet, det er som å være arbeidsledig og trekke kredittkortet for å "løse" problemet med for lite inntekt. 

Det er ikke noe artig, men det er ingen andre muligheter, å utsette problemet enda mer i fremtiden og ødelegge enda mer for kommende generasjoner er ikke greit.

Skattesatsene må opp, rentene må opp, levestandarden må ned, forventet levealder må ned. Regnestykket går bare ikke opp med å leve å gjeld...

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

Anonymkode: aec4c...e47

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Regjeringen styrer ikke Norges Bank. De er uavhengige.

Det Norges Bank gjør nå er nødvendig på grunn av Solberg-regjeringens pengesløseri under pandemien. Det ble delt ut penger i øst og vest.

Og nå må sentralbanken svare på det og øke rentene for at vi ikke skal havne samme situasjon som Argentina, Pakistan og andre land med ødelagt økonomi.

Renten skal mye høyere. Så det er bare å stålsette seg.

Under pandemien var det ingen som klaget på all pengebruken. Men når regningen nå kommer i form av økte renter så kommer klagene.

Som man reder ligger man. Etter den søte kløe kommer den sure svie.

Anonymkode: 35ea7...218

• Liker 25
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Så levealderen må også ned... Men vi skal ha vaksiner og lockdowns, vi skal reddes fra alt...? Det er jo dem som gjør oss eldre...? 

Anonymkode: 36f23...4d8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

«Alt henger sammen med alt» for å sitere fru Brundtland.

Anonymkode: 60a4d...4f7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så levealderen må også ned... Men vi skal ha vaksiner og lockdowns, vi skal reddes fra alt...? Det er jo dem som gjør oss eldre...? 

Tror ikke det er offisiell politikk, enda, at forventet levealder må ned er min mening basert på matematikk. Inn = ut. 

I Canada og sånn så driver de jo med å "avslutte" folk for å spare penger, så er ikke helt umulig at det kommer hit også men det får vi se. Covid, som definitivt ikke var menneskeskapt, bidro jo også litt i den retningen tilfeldig vis, som jo er meget tilfeldig og helt tilfeldig 😛 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vaksiner er frivillig og lockdowns har vi ikke hatt.

Anonymkode: 6df86...c5b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Etter vaksineringen gikk dødstallene opp... så de gjør oss i hvert fall ikke eldre ;)

Anonymkode: 51ca4...5d5

• Liker 9
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

You will own nothing and be happy 😂

Anonymkode: 46059...4eb

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ja nå skal jentene økes atter en gang. Jeg kjenner jeg begynner bli møkk lei. Hva er målet til de som styrer Norge i dag? Strømmen er dyr, maten er dyr, renovasjon og kommunale avgifter økes EU har bestemt at innen 2033 skal alle oss og oppusset de gamle husene sine til energi klasse C eller bedre. Flere og flere vil arbeidsledig, bedriften går konkurs, Folk jobber det var så få ting til å gå rundt. Mellom mellom

folk jobber som fy til å gå rundt.

Hvorfor midt dette kaotiske Norge med alle disse avgiftene vanskelige kår, sees det fortsatt behov for å øke rentene? Er det ikke nok nå? Folk er desperate! Jeg angrer som fy at vi gikk fra rekkehus til enebolig ikke mange måneder før denne rente økningen startet. Vi var dumme, Vi skulle ha blitt i vårt godt isolerte rekkehus

Rentene økes for å dempe prisveksten og inflasjonen i samfunnet 

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

You will own nothing and be happy 😂

Anonymkode: 46059...4eb

Funker for meg iallefall:-)

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Inflasjonen i samfunnet skyldes pandemien og krigen i Ukraina.

Renteøkninger fungerer ikke på noen av disse.

Men sentralbanken har ingen andre verktøy.

Økonomene bruker gamle løsninger på nye moderne problemer. Det fungerer ikke. Men de vet ikke om annet.

Anonymkode: 69244...385

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Økonomene bruker gamle løsninger på nye moderne problemer. Det fungerer ikke. Men de vet ikke om annet.

Du som vet bedre, hva ville du gjort?

Anonymkode: de535...003

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet du om noen annen løsning? 

Anonymkode: 77bde...ab4

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ønsket politikk å få opp arbeidsledigheten, for mange er sysselsatt visst nok.

Med økte renter blir også bedrifter berørt, både med høyere rente for de, men også redusert kjøpekraft (les: mindre salg). Det betyr også at flere mister jobben.

På den måte (en av de) mener de at inflasjonen skal reduseres… men grunnen til inflasjonen får ingen her i landet gjort noe med…. 

Anonymkode: 1f5be...8e7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror ikke det er offisiell politikk, enda, at forventet levealder må ned er min mening basert på matematikk. Inn = ut. 

I Canada og sånn så driver de jo med å "avslutte" folk for å spare penger, så er ikke helt umulig at det kommer hit også men det får vi se. Covid, som definitivt ikke var menneskeskapt, bidro jo også litt i den retningen tilfeldig vis, som jo er meget tilfeldig og helt tilfeldig 😛 

Aha 😜

Vel, jeg ser hva du mener.. Men det fins mye de kjemper om.. Fedme, tobakk skader, osv.. Det er mye som skaper lavere levealder men som det ser ut som de ønsker å fikse.. Kanskje jeg skulle lagt trykk på " ser ut som.." 🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Funker for meg iallefall:-)

Fungerer kjempebra hvis du blir så gammel at du blir pensjonist og skal dekke husleie og livsopphold på halv inntekt.

Anonymkode: e01cc...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Velkommen til den nye verdensordningen. NWO.

Anonymkode: fa7d1...92f

• Liker 6
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...