Gå til innhold

Vil jeg angre om jeg gjør det slutt pga lite sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sammen i 5 år, ingen barn. 30+ begge to. 

Siste 6 mnd har vi ikke hatt sex. Ikke antydning. Sjelden for også, men likevel litt oftere. Ble sånn etter vi kjøpte hus, da er det plutselig mye viktigere å holde på med huset, som jo er bra. Men om kvelden orker han ingenting. Eller har en eller annen teit unnskyldning.

Nå begynner jeg å bli så lei. Savner sec og nærhet. Har lyst på barn også. 

Snakket med han om det, da sier han bare at han ikke har behov for noe oftere. Han vil ha barn, men ikke enda. Jeg har ikke så mye tid å vente liksom 🤷‍♀️ sier vi skal ha sex oftere, men det skjer aldri noe.

Hva skal jeg gjøre? Hva ville du gjort? Er det dårlig grunn å bryte forholdet?

Anonymkode: 36ed9...cd4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle har ansvar for egen lykke og eget sexliv. Det er en god nok grunn til å gå om du ønsker sex og ikke får det i forholdet. Man bestemmer selv over sitt eget sexliv og ingen andre har rett til å ta avgjørelsen om at du skal leve livet ditt uten sex. Å leve uten sex er selvsagt helt ok, men det er opp til deg og din avgjørelse. Ingen andre.

Anonymkode: 505e0...cb7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at 6 mnd er litt vel lenge uten sex i forhold.  Hadde gått hvis det ikke var barn involvert 

Anonymkode: 3a40e...e76

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Han vil ha barn, men ikke enda.

Dette tror jeg ikke på ett eneste sekund. Han vil ikke ha barn, men vet du går hvis han sier det rett ut.

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Siste 6 mnd har vi ikke hatt sex. Ikke antydning. Sjelden for også, men likevel litt oftere. Ble sånn etter vi kjøpte hus, da er det plutselig mye viktigere å holde på med huset, som jo er bra. Men om kvelden orker han ingenting. Eller har en eller annen teit unnskyldning.

Snakket med han om det, da sier han (...) vi skal ha sex oftere, men det skjer aldri noe.

Konklusjon: Han vil ikke ha sex, og han sier ting han ikke mener. 

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Vært sammen i 5 år, ingen barn. 30+ begge to. 

Begge deler (sex, barn) er overordentlig gode grunner til å forlate ham. Ser ikke hvorfor du skulle bli, faktisk. 

Anonymkode: 77dfa...acc

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså🙄

Hva du skal gjøre vet du og kun du. Hvorfor i all verden spør du en million anonyme på KG om hva du skal gjøre. Dette vet kun du.

Jeg ville blitt i forholdet.

Det er en like god/dårlig grunn til å bryte forholdet som alle andre grunner. Det kommer 100% an på deg.

Hvor mange tråder skal du starte om det samme egentlig?

Anonymkode: 7018c...25e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har en mann som ikke vil ha barn selv om dere har fått hus, han har sluttet å ha sex med deg og ifølge ham har dere ikke problemer en gang. Her er det bare å kutte tråden, det blir neppe et godt liv.

Anonymkode: 41e2d...b49

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Altså🙄

Hva du skal gjøre vet du og kun du. Hvorfor i all verden spør du en million anonyme på KG om hva du skal gjøre. Dette vet kun du.

Jeg ville blitt i forholdet.

Det er en like god/dårlig grunn til å bryte forholdet som alle andre grunner. Det kommer 100% an på deg.

Hvor mange tråder skal du starte om det samme egentlig?

Anonymkode: 7018c...25e

Er litt uenig her! For barn i et forhold er noe man ofrer seg for og noe som er nobelt så lenge de er barn. Gir de en trygghet og stabilitet og ofrer seg litt for dette selv om sexen ikke er til stede. Om alt annet er bra i forholdet kan det gå i en tid. Men det betinger at man ønsker dette, og vil ofre akkurat det. Men i TS sitt tilfelle er det ikke noe barn inne i bildet. Og da er det litt i en annen gate. Er alt annet greit ? Ja så kan det jo gå, men om behovet for sex er der, og denne mangelen er noe som gjør en ulykkelig ? Da gir svaret seg selv. Spesielt når partner gir blaffen og det ikke er noe sykdom inne i bildet. Som sagt det gir seg selv, og da er det bare å gjøre noe med det ut i fra hva man selv ønsker. Og som du så godt sier, det er helt opp til TS selv og ikke noe som andre kan svare på.

Anonymkode: 5bdc6...944

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis sex betyr mye for deg, og du ikke er mer enn drøyt 30 år, bør du alvorlig vurdere å gå. Dere har jo heller ingen barn å ta hensyn til. Hadde du vært 50+, ville jeg nok vurdert det annerledes. Da har jo sex for de aller fleste lavere prioritet.

Anonymkode: ced9b...806

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å få barn med en mann som ikke vil ha sex mer enn maks en gang i halvåret.

Han er ikke interessert lenger, eller han har lurt deg tidligere og latt som om han var interessert i sex og barn, noe han åpenbart ikke er.

Vil du ha barn må du bli singel og heller finne deg en mann som ønsker det samme og vil ha sex med deg.

Anonymkode: 97487...b9c

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvis sex betyr mye for deg, og du ikke er mer enn drøyt 30 år, bør du alvorlig vurdere å gå. Dere har jo heller ingen barn å ta hensyn til. Hadde du vært 50+, ville jeg nok vurdert det annerledes. Da har jo sex for de aller fleste lavere prioritet.

Veldig uenig med deg at de aller fleste i 50+ årene har mindre sex. Vet ikke hvor du har dette fra. Men forstår argumentet bortsett fra dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Einus skrev (Akkurat nå):

Veldig uenig med deg at de aller fleste i 50+ årene har mindre sex. Vet ikke hvor du har dette fra. Men forstår argumentet bortsett fra dette. 

Det finnes det overveldende empirisk belegg for. Hvis du er interessert, kan du fx sjekke den relativt ferske danske befolkningsundersøkelsen om sexvaner, verdens største undersøkelse i sitt slag. Rapporten ligger på nett. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kommer ikke til å få barn med ham der. Det blir han aldri klar til.
Han er i mål i livet, og din lykke var aldri målet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (55 minutter siden):

Du kommer ikke til å få barn med ham der. Det blir han aldri klar til.
Han er i mål i livet, og din lykke var aldri målet.

Det må vel i rettferdighetens navn sies at det er ytterst få mennesker som har andres lykke som sitt mål i livet. (Det gjelder selvsagt et unntak for egne barn).

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er glad når min partner er lykkelig.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det må vel i rettferdighetens navn sies at det er ytterst få mennesker som har andres lykke som sitt mål i livet. (Det gjelder selvsagt et unntak for egne barn).

Ehh, når man er et par så er jo målet av begge skal være lykkelige.🧑‍🤝‍🧑

6 hours ago, Andro said:

Jeg er glad når min partner er lykkelig.

Det var jeg også, var ingenting som gledet meg mer enn å se henne være lykkelig, da vet man at man har gjort noe rett. Og gjør man partneren lykkelig, så blir man jo ofte mer lykkelig selv også.🤗

• Liker 2
Skrevet
Useless skrev (2 timer siden):

Og gjør man partneren lykkelig, så blir man jo ofte mer lykkelig selv også.🤗

Nettopp! (Med mindre man er psykopat)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (40 minutter siden):

Nettopp! (Med mindre man er psykopat)

Useless skrev (2 timer siden):

Ehh, når man er et par så er jo målet av begge skal være lykkelige.🧑‍🤝‍🧑

Det var jeg også, var ingenting som gledet meg mer enn å se henne være lykkelig, da vet man at man har gjort noe rett. Og gjør man partneren lykkelig, så blir man jo ofte mer lykkelig selv også.🤗

Det er vel ingen som ikke gleder seg over at partner er lykkelig, og normalt vil det være enbetingelse for at man selv skal ha det det bra. Men partners lykke kan ikke være et livsmål hvis det ikke er forenlig med egen lykke. Å påstå noe sånn klinger særdeles hult.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er vel ingen som ikke gleder seg over at partner er lykkelig, og normalt vil det være enbetingelse for at man selv skal ha det det bra. Men partners lykke kan ikke være et livsmål hvis det ikke er forenlig med egen lykke. Å påstå noe sånn klinger særdeles hult.

Er enig i det, hvis jeg blir ulykkelig av å gjøre partner lykkelig så kan man jo ikke over tid leve på den måten🤔. Poenget mitt var at jeg ikke har noe problem med å leve for å gjøre partner lykkelig, da det i utgangspunktet vil gjøre meg lykkelig.🤗

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...