AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #21 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber jo alt på sykehjem og får lønn fra kommunen for å studere 50% og jobbe 50% så da får jeg vel uansett lønn i praksistiden? Og kan ikke være verre enn å være pleieassistent Anonymkode: 25790...b42 Du kommer til å ha mer ansvar en du har som pleieassistent jo, vet ikke om det er det du mener når du sier «verst» Anonymkode: c1e31...b27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mitch92 Skrevet 23. mars 2023 #22 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jobber jo alt på sykehjem og får lønn fra kommunen for å studere 50% og jobbe 50% så da får jeg vel uansett lønn i praksistiden? Og kan ikke være verre enn å være pleieassistent Anonymkode: 25790...b42 Men du tenkte da du skal jobbe 50% samtidig som du går 4 dager i uken i praksis? Det blir vanskelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 23. mars 2023 #23 Del Skrevet 23. mars 2023 Sykepleierstudiet krever mye tid, men det virker jo som ar du er motivert. Med den erfaringen du har fra sykehjem vil du ta teorien velsig mye lettere. Jeg synes du skal hoppe i det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #24 Del Skrevet 23. mars 2023 Automagisk skrev (6 timer siden): Når jeg tenker på de jeg kjenner/ vet av som er sykepleiere kan dette studiet umulig være særlig vanskelig.. Det var et nedlatende svar. De sykepleierne jeg kjenner er stort sett rimelig oppegående. da jeg tok utdannelsen på 90-tallet var det dessuten høye krav/snitt for å komme inn, jeg hadde f.eks. godt over 5 i snitt. Vi tenkte på jobbmuligheter den gang. Og det lå i kortene at lønnen ville stige. Jeg er også utdannet ingeniør(innen it), synes faktisk sykepleiestvudiet var mest krevende alt i alt med praksis og det hele. Anonymkode: bf16b...6bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #25 Del Skrevet 23. mars 2023 En av de enkleste studiene du kan ta. Anonymkode: 3d9a2...902 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 23. mars 2023 #26 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En av de enkleste studiene du kan ta. Anonymkode: 3d9a2...902 Rart at så mange faller fra da. Det er ikke et enkelt studie,.Men det er mye enklere når du har knagger å henge ting på, som ts har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #27 Del Skrevet 23. mars 2023 Jeg har gjort som du evt skal, deltid på 4 år. Hadde barn fra før, fikk barn underveis og fortsette studiet. Teorien er enkel, praksis er kjempetungt. Går ut med sterk B i snitt. Jeg tok det gjennom kommunen, måtte jobbe helgene mine i praksis og fikk ulønnet permisjon for resten av stillingen min de periodene. Resulterer i at man er fattig og utslitt etter hver praksisperiode. Vært mange ganger jeg har hatt lyst til å hoppe av, men det er fordi studiet er så bredt og det er mye som er totalt uinteressant for meg (geriatri og sykehjemspraksis for eksempel). Det er VELDIG tungt de periodene det er tungt. Ellers er det motivasjon det står på. Og pass på at du får en god kontrakt med kommunen og tenk nøye over om evt bindingstid i ettertid er noe du kan leve med. Anonymkode: 9a2db...12e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmer Skrevet 23. mars 2023 #28 Del Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har fått tilbud gjennom jobben (jobber på sykehjem som ufaglært pleieassistent) om å ta studie dekket av kommunen på 4 år, med permisjon og være i jobb samtidig 50%. Tilbudet er å studere sykepleier som jeg blir oppfordret til, men jeg er usikker på hvor tungt det er? Har små barn men mann som hjelper mye. Ønsker å klatre meg oppover i karrieren og lønn. Har tidligere studert litt på universitetet men ikke fullført pga begynte jobbe og følte ikke studiet ga meg videre muligheter. Hva er viktig å være flink på når studerer sykepleie? Osv.. Anonymkode: 25790...b42 Du har et ønske om å klatre deg oppover i karrieren og lønn. Men som ufaglært pleieassistent er du på "bunnen" både lønnsmessig og kompetansemessig. Nå har du fått et tilbud der en arbeidsgiver dekker utdanningen din, og du er garantert jobb etterpå. Du kommer til å stige en del i lønn, men så spørs det om det å bli sykepleier er karriere for deg? Mulighetene dine til å gjøre karriere som noe annet enn sykepleier er begrenset dersom du blir værende som ufaglært pleieassistent uten å ta utdanning/bygge opp noe eget. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 23. mars 2023 #29 Del Skrevet 23. mars 2023 De jeg kjenner som både har gått sykepleie og andre studier sier at sykepleier var vanskeligst. Det skyldes at de ofte hadde teori, praksis og deretter eksamen i teoriemnet de hadde før praksisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #30 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Synes det var dødsenkelt. Tok det med flere små barn hjemme. Anonymkode: c1e31...b27 Neppe.. 🤣 Anonymkode: efa82...989 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå