AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Del Skrevet 23. mars 2023 Hei! Jeg har de siste mnd begynt å få en veldig stram lukt under armene. Har ikke begynt å spise noe nytt. Jeg har både svamp og vaskeklut med meg i dusjen men selv om jeg gnikker til jeg nesten blir sår,så går det ikke vekk. Jeg kjenner også det på dynetrekket når jeg legger meg. Noen gode tips? Gode såper, deodoranter? Har prøvd stopp 24 uten særlig virkning. Ellers har jeg brukt Bioterm sin lyseblå i mange år. Er så fortvilende. Anonymkode: 54210...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Del Skrevet 23. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Jeg har de siste mnd begynt å få en veldig stram lukt under armene. Har ikke begynt å spise noe nytt. Jeg har både svamp og vaskeklut med meg i dusjen men selv om jeg gnikker til jeg nesten blir sår,så går det ikke vekk. Jeg kjenner også det på dynetrekket når jeg legger meg. Noen gode tips? Gode såper, deodoranter? Har prøvd stopp 24 uten særlig virkning. Ellers har jeg brukt Bioterm sin lyseblå i mange år. Er så fortvilende. Anonymkode: 54210...330 Anbefaler en serie fra apoteket, CeraVe. Deres cleansers (jeg bruker SA smoothing cleanser) kan brukes under armene for å motvirke svettelukt! La den virke i 2-3 minutter både på ansikt og under armene. Den er også veldig god for nuppete armer! armer! Anonymkode: d5656...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Del Skrevet 23. mars 2023 Anbefaler lymfebehandlinger hos refleksolog. Hvordan føles nakke/bryst, er du stiv/øm? Jeg var det, tok et par behandlinger hos kiropraktor, og svettelukten ble betydelig mindre. Anonymkode: d370d...94b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Del Skrevet 23. mars 2023 Du kan prøve Sterilan såpe (motvirker svettelukt) Men ikke bruk klut, svamp eller skrubb så du blir sår i huden. Er du veldig svett, kan du la den virke før du skyller. Anonymkode: e754c...59f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Del Skrevet 23. mars 2023 Det kan være at du har fått nedsatt svetteproduksjon slik at svetten er mer konsentrert? Anonymkode: a0d06...4c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 23. mars 2023 #6 Del Skrevet 23. mars 2023 Ta magnesium. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 23. mars 2023 #7 Del Skrevet 23. mars 2023 Pleier å bli bedre når man blir voksen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #8 Del Skrevet 24. mars 2023 Dropp klut og svamp Anonymkode: 45966...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #9 Del Skrevet 24. mars 2023 Husk at nervøs svette lukter sterkere enn feks svette etter trening. Er du engstelig eller nervøs forming i hverdagen for tiden? Husk at slik svettelukt også,setter seg i tøyet og det er ikke lltod det får helt bort ved vask. Lukten kommer sterkt tilbake med en gang du svetter til tross for at svetten er fersk. Det skjer en kjemisk prosess i tøyet sammen med svettelukten. Har du slike plagg er det bare å kvitte seg med dem først som sist for du blir aldri kvitt det. Prøv å tenke på hvilke skjorter, t snirtet osv du har på deg mår du kjenner sterk svettelukt. Kjenn etter om det kan være en sammenheng. Anonymkode: ddb73...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #10 Del Skrevet 24. mars 2023 Husk at nervøs svette lukter sterkere enn feks svette etter trening. Er du engstelig eller nervøs for noe i hverdagen for tiden? Husk at slik svettelukt også setter seg i tøyet og det er ikke alltid det går helt bort ved vask. Lukten kommer sterkt tilbake med en gang du svetter til tross for at svetten er fersk. Det skjer en kjemisk prosess i tøyet sammen med svettelukten. Har du slike plagg er det bare å kvitte seg med dem først som sist for du blir aldri kvitt det. Prøv å tenke på hvilke skjorter, t-skjorter osv du har på deg når du kjenner sterk svettelukt. Kjenn etter om det kan være en sammenheng. Anonymkode: ddb73...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Del Skrevet 24. mars 2023 Andro skrev (8 timer siden): Pleier å bli bedre når man blir voksen Er 42🤣 Anonymkode: 54210...330 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dropp klut og svamp Anonymkode: 45966...842 Har ikke brukt det før men når jeg ikke fikk det vekk med å bare bruke hender når jeg skummet meg inn,så måtte jeg finne sterkere skytts😄😄 Anonymkode: 54210...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #13 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Anbefaler lymfebehandlinger hos refleksolog. Hvordan føles nakke/bryst, er du stiv/øm? Jeg var det, tok et par behandlinger hos kiropraktor, og svettelukten ble betydelig mindre. Anonymkode: d370d...94b Jeg har så vondt I nakke,skuldre og rygg. Kan ikke huske en dag uten. Går til fysio og har vært sykemeldt. Kan det ha en sammenheng altså? Anonymkode: 54210...330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vendetta Skrevet 24. mars 2023 #14 Del Skrevet 24. mars 2023 Gå til legen for en sjekk🌼 Endringer i kroppen, feks hormoner, kan gi endringer i lukt/svette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 24. mars 2023 #15 Del Skrevet 24. mars 2023 Vask normalt med vanlig såpe. Bytt type deo innimellom når du synes den du har ikke virker så bra. Drikk nok vann. Husk at hormoner kan påvirke. Svettelukt setter seg best i mørke klær av en eller annen grunn synes jeg. Jeg har måttet kaste mørke t-skjorter men har kunnet beholde lyse som har vært like gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #16 Del Skrevet 24. mars 2023 Jeg slet med sterkere og sterkere svettelukt for par år siden. Det satt seg i klærne og var ganske så håpløst. Byttet deo og det endret seg med en gang. Jeg hadde brukt en fra apoteket i årevis, 24 eller noe sånt, som skal være rågod på sterkere svette. Jeg byttet til Palmolive. Natt og dag i pris, og nå er det ikke noe problem. Har klær som er «ødelagt» da, for den gamle svettelukten sitter i dem. Har kastet det meste, men har en tykkere genser jeg enda har, men burde bare kaste den også, for føler meg jo ikke vel når jeg bruker den. Jeg er rundt 40 selv. Jeg prøver å være nøye med å vaske meg etter jeg har blitt svett/klam, og ta på ny deo. Om det er nødvendig alltid vet jeg ikke, men føler meg mer vel da. Jeg skrubber ikke, men vasker av. Typisk når jeg har gått en rask tur, og jeg ikke akkurat trenger en dusj, men er litt varm og skal videre på noe. Frisk svette lukter jo normalt ikke. Om det er helt nyoppstått kan det være hormonelt og noe du kan vurdere å ta med lege, men jeg hadde nok først byttet deo, og kastet klær med gammel svette i. En føler seg jo ikke så fresh med sånn lukt, så føler med deg. Anonymkode: 05276...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #17 Del Skrevet 24. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har så vondt I nakke,skuldre og rygg. Kan ikke huske en dag uten. Går til fysio og har vært sykemeldt. Kan det ha en sammenheng altså? Anonymkode: 54210...330 Absolutt sammenheng. Jeg ville gått til kiropraktor, kanskje du har låsninger som må knekkes opp i. Finn også ut hvorfor du har vondt, om det er stress, eller om evnt du må ha ny hodepute/madrass. Behandling hos refleksolog gir jeg også tommel opp for, jeg har bedre effekt av det enn fysio. Men for låsninger; først kiropraktor. Anonymkode: d370d...94b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #18 Del Skrevet 24. mars 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Husk at nervøs svette lukter sterkere enn feks svette etter trening. Er du engstelig eller nervøs forming i hverdagen for tiden? Husk at slik svettelukt også,setter seg i tøyet og det er ikke lltod det får helt bort ved vask. Lukten kommer sterkt tilbake med en gang du svetter til tross for at svetten er fersk. Det skjer en kjemisk prosess i tøyet sammen med svettelukten. Har du slike plagg er det bare å kvitte seg med dem først som sist for du blir aldri kvitt det. Prøv å tenke på hvilke skjorter, t snirtet osv du har på deg mår du kjenner sterk svettelukt. Kjenn etter om det kan være en sammenheng. Anonymkode: ddb73...e7b Legg dem i bløt i eddikvann i en times tid før vask, og bruk litt eddik i klesvasken også. Lukta forsvinner fullstendig Anonymkode: d5656...0e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Del Skrevet 25. mars 2023 Du barberer deg sikkert under armene. Det kan «kapsle» seg litt svette i porene der som setter seg. Prøv å klem litt med fingrene under armen og se om det kommer noe ut «ala» hudorm. Det kan være det siden det ikke går bort. og bruk skrubb når du dusjer deg av og til. Anonymkode: 78457...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Del Skrevet 25. mars 2023 Da jeg var ca 47 opplevde jeg endret svettelukt. Tror det var hormonelle endringer/begynnende overgangsalder. Byttet deo flere ganger. Kan ikke lenger bruke gensre med polyester, kun bomull, ull, lin. Jeg var også veldig stresset og hadde store søvnproblemer på den tiden. Det roet seg etterhvert, jeg endte med deostick fra Rituals, sånn som er litt tørre. Ingen topper i syntetiske materialer. Anonymkode: 04a51...e2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå