AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #1 Skrevet 23. mars 2023 Hvorfor står det ikke mer om det i media? Og hvorfor legger de ned fødeavdelinger hele tiden? 🤯 Anonymkode: 0a9de...37e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #2 Skrevet 23. mars 2023 Hvor har du hørt det? Nå ble jeg nysgjerrig. At de legger ned fødeavdelinger er bare helt tragisk og er usikker på om det er noen som skjønner noe av det. Vi får vel høre med Kjerkol… Anonymkode: 2046a...aa3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #3 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor har du hørt det? Nå ble jeg nysgjerrig. At de legger ned fødeavdelinger er bare helt tragisk og er usikker på om det er noen som skjønner noe av det. Vi får vel høre med Kjerkol… Anonymkode: 2046a...aa3 Har hørt det fra to høygravide venninner. Anonymkode: 0a9de...37e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #4 Skrevet 23. mars 2023 Det er i hvert fall statistisk sett høytid for å føde. Ser at "alle" barna i barnehagen skal feire bursdag helg etter helg fra midten/slutten av mars til begynnelsen av mai:) Jeg fikk selv i april, og da måtte jeg vente på ledig rom når jeg kom inn til fødeavdelingen. Nå blir det novemberbaby, så da er det vel litt mer stille i gangene da kanskje;p Anonymkode: 74962...426 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #5 Skrevet 23. mars 2023 Var greit å føde i desember kjenner jeg 😅 var så rolig på avdelinga at de tok babyen om natta så jeg og pappaen fikk sove 😅 Anonymkode: 59082...5ea 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Det var fult når jeg fødde i oktober. Jeg ble sendt hjem etter 16 timer mot min vilje fordi det var kø på barsel. Jeg fødte i Oslo. Anonymkode: a3c66...bdb
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var fult når jeg fødde i oktober. Jeg ble sendt hjem etter 16 timer mot min vilje fordi det var kø på barsel. Jeg fødte i Oslo. Anonymkode: a3c66...bdb Jeg fødte i november, da var det lite fødende i Oslo og på ingen måte fullt på barsel. Anonymkode: 0d28a...27d
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 Har ikke hørt noe, men tviler sterkt på at det er fullt på Kongsberg sykehus? Har alltid vært rolig der når jeg eller venner har født der. Anonymkode: beb85...c2f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 Fødte på Kalnes i Juli. Merket ikke noe til at det var fullt, og fikk til og med tilbud om å være en natt til om vi ønsket det. Anonymkode: 81f31...338
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Hvilke sykehus har du hørt er fulle? Anonymkode: 0403d...dd5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #11 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg fødte i november, da var det lite fødende i Oslo og på ingen måte fullt på barsel. Anonymkode: 0d28a...27d Det kan komme en liten boom av fødende når som helst på året. Jeg har også født en i november i Oslo, da var det ganske fullt. Og en i juli, som er en travel sesong som regel, men da var det færre fødende da jeg fødte. Anonymkode: 2183f...b87
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #12 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er i hvert fall statistisk sett høytid for å føde. Ser at "alle" barna i barnehagen skal feire bursdag helg etter helg fra midten/slutten av mars til begynnelsen av mai:) Jeg fikk selv i april, og da måtte jeg vente på ledig rom når jeg kom inn til fødeavdelingen. Nå blir det novemberbaby, så da er det vel litt mer stille i gangene da kanskje;p Anonymkode: 74962...426 Så man bør egentlig forsøke på termin utenom mars/april for å få en trygg fødsel i dette landet? Anonymkode: a81db...d68
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #13 Skrevet 23. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Så man bør egentlig forsøke på termin utenom mars/april for å få en trygg fødsel i dette landet? Anonymkode: a81db...d68 Selvsagt ikke. Herregud. Jeg har tre barn født på våren, og jeg har aldri opplevd fulle sykehus eller utrygge fødsler. Sies det ikke uansett at det er "verst" om sommeren pga ferieavvikling? Tror uansett det er trygt å føde i Norge jeg. Ikke hør på influensere som lager drama og klager over "fulle sykehus". Anonymkode: 0403d...dd5 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #14 Skrevet 23. mars 2023 I termingruppe for februar/mars 23 meldes det om fullt de fleste steder, noen fra Oslo ble flyttet til Lillehammer. Ei venninne flere på St.Olavs (Trondheim) nylig og hun fikk siste rommet på barsel, sykehushotellet var fullt og de måtte gjøre ekstra plass på nyfødtintensiv. Kalnes sliter visst også med kapasiteten, har jeg skjønt. Anonymkode: 87822...24c 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #15 Skrevet 23. mars 2023 Presset på fødeavdelingen varierer mer fra dag til dag enn den gjør fra måned til måned. Du kan oppleve høyt press på 'lavsesong' og motsatt. Det skal mye til at man blir avvist ved et sykehus når man først har fått fødeplass, disse tilhører unntakene. Men det er klart at den generelle kapasiteten en gitt dag kan gi litt utslag på hvor hektisk det føles og hvor ivaretatt man føler seg. Fødte i januar i Oslo og selv om fødselsopplevelsen generelt var veldig god, så følte jeg veldig på dårlig kapasitet da jeg var på sykehuset før fødsel (gikk over termin og ble igangsatt). Mye folk og lang ventetid. Anonymkode: bf289...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #16 Skrevet 23. mars 2023 Det er verre enn jeg trodde: «Arbeidsforholdene var krevende fra før. Allerede i høst opplyste sykehuset at det manglet 56 jordmorårsverk, og det var før ABC-jordmødrene forsvant. I januar gikk tillitsvalgte ut og varslet om en så hektisk arbeidshverdag at de verken rekker å gå på do eller spise. Ille for de ansatte, og forferdelig for de fødende, som under travle tidspunkter risikerer å tilbringe timer i korridorene før de får plass i en fødestue.» https://www.dagensmedisin.no/fodselsomsorg-i-fritt-fall/556867?fbclid=IwAR3X8Paj5TsdSEdNz638X7cT4vdJH_MRh2Yy2omNqNm6XsjkzAYzl8rlY5s Når skal vi ta til gatene? Jeg er klar! Anonymkode: 0a9de...37e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #17 Skrevet 23. mars 2023 Jeg har 3 små høstbarn og har fått enerom store deler av tiden fordi det var så få fødsler. Anbefaler høstbarn! Anonymkode: 9392c...8a8 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #18 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er verre enn jeg trodde: «Arbeidsforholdene var krevende fra før. Allerede i høst opplyste sykehuset at det manglet 56 jordmorårsverk, og det var før ABC-jordmødrene forsvant. I januar gikk tillitsvalgte ut og varslet om en så hektisk arbeidshverdag at de verken rekker å gå på do eller spise. Ille for de ansatte, og forferdelig for de fødende, som under travle tidspunkter risikerer å tilbringe timer i korridorene før de får plass i en fødestue.» https://www.dagensmedisin.no/fodselsomsorg-i-fritt-fall/556867?fbclid=IwAR3X8Paj5TsdSEdNz638X7cT4vdJH_MRh2Yy2omNqNm6XsjkzAYzl8rlY5s Når skal vi ta til gatene? Jeg er klar! Anonymkode: 0a9de...37e Det har man allerede gjort lenge. Hjelper lite dessverre, når politikere ikke gidder å ta tak.. Anonymkode: 2183f...b87
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #19 Skrevet 23. mars 2023 Jeg ble igangsatt ved Ahus i august og fikk beskjed om at vi måtte ta pause fra modningspillene grunnet føden var full. Men fødselen startet uansett og da fant de jo plass til meg, heldigvis.. Anonymkode: e03a3...b3f
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #20 Skrevet 23. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det var fult når jeg fødde i oktober. Jeg ble sendt hjem etter 16 timer mot min vilje fordi det var kø på barsel. Jeg fødte i Oslo. Anonymkode: a3c66...bdb Da jeg fødte i tidlig oktober var det veldig lite folk. Var på dobbeltrom på observasjonsdelen av barsel da jeg ble igangsatt, men hadde rommet alene i over to døgn. Fikk også enerom på barsel etter fødsel og så på hotell. Anonymkode: 124fc...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå