Gå til innhold

Han er mye yngre enn meg og kler seg som en 18-åring..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 35 og jeg er 45. Foreløpig er det få som tenker det er nesten 10 års aldersforskjell mellom oss. Jeg er slank og godt trent. Går i ungdommelige klær uten at det virker påtatt. Trange jeans, t-shirts, strikkegensere eller jakker med hette osv. Lyst halvlangt hår.
Har sagt ærlig til ham at jeg velger disse  litt ungdommelige hverdagsklærne bevisst. Sammenmed andres små ting for å minke tegn som viser aldersforskjellen vår for godt. Har sagt rett ut at jeg håper han vil være litt bevisst på samme måte mht klesstil. Han er veldig pen og kler svært godt jeans og skjorte eller rocka t-skjorter. Passer godt mtp at han er svært musikkinteressert og har spilt i band. Han har flere plagg han ser voksen og sofistikert ut i. Klær som gjør at folk ville fått problemer med å gjette hvor mange år han er mellom 28-38. Jeg elsker når ham går med enkelte sånne plagg. Likevel har han nå blitt litt for glad i joggebuksene sine og fargerike hettegensere. Også når vi er ute sammen. Han har også noen fargerike regnjakker som ligner på sønnen vår sine..Han har litt barnslige trekk i ansiktet som virkelig blir fremhevet med disse klærne. 

Jeg har litt problemer med aldersforskjellen vår fra før, og må innrømme jeg sliter når han går med disse klærne. Både fordi jeg da syns aldersforskjellen mellom oss lyser opp sammen med ham. Men også fordi jeg virkelig føler meg som en gammel gris av en dame som er samboer med en mann som ligner på tenårings sønnen til venninnen min🙈

Er jeg urimelig og overfladisk som henger meg opp i klærne hans på denne måten? Noen som kan leve seg inn i og skjønne at jeg opplever vanskeligheter med dette slik jeg gjør? Det går så langt at jeg faktisk tenner mindre på ham i sånne klær. Og begynner nesten å fantasere om barske menn som er mye eldre enn meg. Han blir jo da rene guttungen i forhold😕

Vi har vært sammen i mange år og har barn sammen. Prøver å tenke at dette ikke burde bety noe og at jeg ihvertfall ikke gidde å henge meg opp i hva andre måtte tenke. Klarer det likevel ikke helt.

Hvordan ville dere tenkt her og evt gjort med saken?

Anonymkode: fd5cb...c6a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klesstil er en ting, men aldringstegn er en annen ting. Du vil ikke se yngre ut av at han kler seg annerledes. 

Anonymkode: 2586d...bc0

• Liker 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner deg, men vet ikke om det er så mye du kan gjøre hvis du har tydelig sagt ifra om dine preferanser og han ikke har endret noe, blir litt urimelig å kreve at partner skal gå i en viss type klær.

Jeg ville ha sagt til ham noe av det samme du har skrevet her, men la være å kalle ham guttunge, fokuser mest på det positive: at du liker, blir tent, av å se ham i den og den typen klær.

Anonymkode: e7c22...c26

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner deg, men vet ikke om det er så mye du kan gjøre hvis du har tydelig sagt ifra om dine preferanser og han ikke har endret noe, blir litt urimelig å kreve at partner skal gå i en viss type klær.

Jeg ville ha sagt til ham noe av det samme du har skrevet her, men la være å kalle ham guttunge, fokuser mest på det positive: at du liker, blir tent, av å se ham i den og den typen klær.

Jeg synes det er helt greit å si negative ting om daffeklær om han ofte går rundt i slappe joggebukser og lignende. Men ikke la det negative være hovedfokuset.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker han bør dumpe deg, for du høres veldig kjerring ut. Veldig slitsom.

Anonymkode: a3799...ca3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klesstil er en ting, men aldringstegn er en annen ting. Du vil ikke se yngre ut av at han kler seg annerledes. 

Anonymkode: 2586d...bc0

Tro meg, jeg aldringstegnene mine blir betydelig forsterket når han går i tenåringsklær.

Store frykten er at enkelte som ikke kjenner oss kan få tanker om jeg kan være moren hans…🙈

Det gjør de ikke om han slipper skjegget, fremhever de gråe hårene sine og kler seg som en voksen mann.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker han bør dumpe deg, for du høres veldig kjerring ut. Veldig slitsom.

Anonymkode: a3799...ca3

Haha, morsom du🤓

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å si negative ting om daffeklær om han ofte går rundt i slappe joggebukser og lignende. Men ikke la det negative være hovedfokuset.

Takk for supre råd!

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Haha, morsom du🤓

Best å ikke svare på råtne trollesvar med AB 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du mener han skal kle seg annerledes fordi han ikke vil se yngre ut enn deg. Du vil at han skal fremheve trekk hos seg som fremstiller han eldre enn det han er.

du forstår at problemet ligger hos deg? Du sliter med deg faktum at du eldes, og du ønsker derfor at han skal endre sin stil, og dermed personlighet, for å kompensere for at du blir eldre. Dette er noe du må håndtere på en annen måte.

Og du? Skinny jeans er ikke ungdommelig. Jeg bruker det selv, men mine tenåringsdøtre ville ALDRI gått i det. Jeg jobber med ungdom og ingen ungdommer bruker skinny jeans. Skinny jeans er for folk mellom 30 og 50 år.

Anonymkode: 45630...cf9

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tro meg, jeg aldringstegnene mine blir betydelig forsterket når han går i tenåringsklær.

Store frykten er at enkelte som ikke kjenner oss kan få tanker om jeg kan være moren hans…🙈

Det gjør de ikke om han slipper skjegget, fremhever de gråe hårene sine og kler seg som en voksen mann.

He he han er jo ungdom men det er ikke du, sånn er livet. Han skal vel ikke fremheve aldringstegnene for å stille deg i bedre lys?? Sånn er det når man velger yngre/eldre partner, lev med d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og du? Skinny jeans er ikke ungdommelig. Jeg bruker det selv, men mine tenåringsdøtre ville ALDRI gått i det. Jeg jobber med ungdom og ingen ungdommer bruker skinny jeans. Skinny jeans er for folk mellom 30 og 50 år.

Nettopp. Jeg er også i 40-årene og jobber med ungdom. Jeg går med skinny jeans og vet det er "gammeldags" slik unge ser det. Unge går jo baggy kledd (om de ikke flipper motsatt vei med "rumpeklemmetights"). Jeg er også litt eldre enn kjæresten min som ikke liker den nåværende moten særlig godt, han mener jeg går kledd som en "gammel sexy skolefrøken".  Jeg er ikke redd at noen skal "tro" at han er yngre, han er jo yngre. 

Anonymkode: 443d7...4d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Du mener han skal kle seg annerledes fordi han ikke vil se yngre ut enn deg. Du vil at han skal fremheve trekk hos seg som fremstiller han eldre enn det han er.

du forstår at problemet ligger hos deg? Du sliter med deg faktum at du eldes, og du ønsker derfor at han skal endre sin stil, og dermed personlighet, for å kompensere for at du blir eldre. Dette er noe du må håndtere på en annen måte.

Skinny jeans er på vei tilbake i moten nå

Anonymkode: b89b5...357

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes haugevis av menn som er samboer eller gift med damer som er ti år yngre (og mer). Ingen reflekterer over dette i det hele tatt.

Men, når det er en kvinne som er den eldste, da er det full panikk.

Gi nå blaffen i om noen "tror du er moren hans" eller hva naboen måtte prate om. Vær deg selv, og la han kle seg som han vil. Du kan selvsagt gi ham råd om han overhodet ikke eier smak hva angår klær, men han trenger ikke å prøve å se eldre ut på grunn av aldersforskjellen. Det er så dumt, at jeg mistenker trolling.

Anonymkode: a8766...5b0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det finnes haugevis av menn som er samboer eller gift med damer som er ti år yngre (og mer). Ingen reflekterer over dette i det hele tatt.

Men, når det er en kvinne som er den eldste, da er det full panikk.

Gi nå blaffen i om noen "tror du er moren hans" eller hva naboen måtte prate om. Vær deg selv, og la han kle seg som han vil. Du kan selvsagt gi ham råd om han overhodet ikke eier smak hva angår klær, men han trenger ikke å prøve å se eldre ut på grunn av aldersforskjellen. Det er så dumt, at jeg mistenker trolling.

Jeg ser hvordan det kan leses og virke svært overfladisk. Men jeg tiltrekkes først og fremst av den voksne modne personligheten hans. Jeg har egentlig alltid foretrukket eldre menn, både av utseende og modne hoder. Samboeren min har et modent hodet. Det  har han hatt siden vi møttes da han var 25. At han nå kler seg som han er yngre enn da jeg traff ham, sliter jeg altså med. På samme måte som kanskje de fleste andre kvinner over 40 ikke tenner på menn under 25 år.

Så helt ærlig. Nei jeg er ikke like tiltrukket av ham når han ser ut som en tenåring i stilen. Jeg liker  rollespill, men teenage rollespill er altså bare ikke mi greie😆

Rart ikke flere her klarer å leve seg inn i  dette dilemmaet mtp hvor mange som reagerer på stor aldersforskjell andre veien.

La oss bruke kjente elsempler. Hvordan hadde dere reagert om Petter Pilgaard kledde seg som en 18-åring i fargerike joggedresser/hettegensere. Jeg er sikker på at flere som ikke kjente han og Vendela ville tenkt at de kanskje var mor og sønn. Og tro meg, INGEN kvinner ønsker i det hele tatt tanken på at noen skal mistenke at hun er moren til kjæresten sin😅

AnonymBruker
Skrevet

Men det er like fullt bare ti år mellom dere.

Jeg skjønner fullt ut at slik han kler seg er dårlig stil, sånn du beskriver det nå. Da synes jeg at han kan legge fra seg den tenåringsstilen, for det er helt klart teit. Men da går det på rar klesstil, og ikke på at det er en aldersforskjell mellom dere, for den mener jeg ikke har noe å si. Du ville vel ha syntes det var like dumt om du var jevngammel.

Det må vel kunne gå an å snakke fornuft med ham. Han ville vel ikke ha likt det om du plutselig begynte å gå i veldig gammelmodige klær...

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg ha fokusert på at du blir glad når han pynter seg litt for deg, og ikke sagt noe om at han ser ut som en tenåring i de klærne. Understrek at det er viktig for seksuell tenning å flørte med hverandre og se litt fin ut for hverandre. 

Jeg synes heller ikke joggebukser er sexy, så jeg skjønner deg veldig godt.

Anonymkode: 7206f...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo spørre ham samtidig om hva han foretrekker at du går kledd i?

Anonymkode: 7206f...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Det er frivillig å være sammen med han.

Anonymkode: 11821...814

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg ser hvordan det kan leses og virke svært overfladisk. Men jeg tiltrekkes først og fremst av den voksne modne personligheten hans. Jeg har egentlig alltid foretrukket eldre menn, både av utseende og modne hoder. Samboeren min har et modent hodet. Det  har han hatt siden vi møttes da han var 25. At han nå kler seg som han er yngre enn da jeg traff ham, sliter jeg altså med. På samme måte som kanskje de fleste andre kvinner over 40 ikke tenner på menn under 25 år.

Så helt ærlig. Nei jeg er ikke like tiltrukket av ham når han ser ut som en tenåring i stilen. Jeg liker  rollespill, men teenage rollespill er altså bare ikke mi greie😆

Rart ikke flere her klarer å leve seg inn i  dette dilemmaet mtp hvor mange som reagerer på stor aldersforskjell andre veien.

La oss bruke kjente elsempler. Hvordan hadde dere reagert om Petter Pilgaard kledde seg som en 18-åring i fargerike joggedresser/hettegensere. Jeg er sikker på at flere som ikke kjente han og Vendela ville tenkt at de kanskje var mor og sønn. Og tro meg, INGEN kvinner ønsker i det hele tatt tanken på at noen skal mistenke at hun er moren til kjæresten sin😅

Jeg syns du blander litt. Er det for din skyld eller omgivelsene han skal kle seg annerledes?

Du sier at du ikke finner han tiltrekkende når han har på seg ungdomsstilen sin, men så sier du at du er redd for at andre rundt skal se at du har blitt gammel. 

Jeg syns du virker overflatisk og at du bryr deg om ting som ikke betyr noe, men dette er jo noe som plager deg så du må gjøre noe med deg selv. Du kan ikke kreve at han skal kle seg som du vil han skal, han må få lov til å ha på de klærne han føler seg komfortabel i. 

Hvis han hadde krevd at du skulle gå i rutete ulldrakt, ville du gjort det? Hvis han ba deg om å gå i joggedress for å "komme ned til hans nivå", ville du gjort det?

Anonymkode: f7dba...ef9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...