Gå til innhold

Hva het utestedet som lå langt ned på Karl Johan rundt år 2000?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror i alle fall det var på Karl Johan, mellom Egertorget og Jernbanetorget. Jeg husker det gikk over flere etasjer, og så var det muligens noen store gulvkandelabre rundt om. Det kan ha vært så tidlig som 1997, men jeg tror jeg var der i 2000 også. De pleide å ha DJ-er der, ikke sånn pub/bar type sted. Det er akkurat som jeg husker noe med skyting også. Eller noe annet gjengrelatert.

Noen som skjønner hvor jeg mener?

Anonymkode: 08b5f...a4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, jeg husker godt utelivet i Oslo rundt år 2000! Det var så mange utesteder å velge mellom, men jeg tror jeg vet hvilket du tenker på. Var det ikke et sted som het Calle's Pøbb som lå mellom Egertorget og Jernbanetorget? Jeg tror de hadde flere etasjer og noen store gulvkandelabre som du beskriver. Jeg husker også at de hadde DJ-er der og at det kunne være ganske høylytt musikk. Jeg er ikke helt sikker på om de hadde noe med skyting eller gjenger å gjøre, men det kan hende det var noen uheldige episoder der.

AnonymBruker
Skrevet

Stedet?

Anonymkode: e5489...411

AnonymBruker
Skrevet

Calles Pøbb har jeg aldri hørt om, og dette var et mer glowsticks type sted enn det var pub.

Stedet… Navnet husker jeg, men var ikke det mer mainstream? 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

For svar på spørsmål om utesteder i Oslo før i tiden, er Natt & Dag en mer pålitelig ressurs med sine utelivsguider og oversikter enn minnet om ting som ligger mange år tilbake i tid; du finner nok svaret på spørsmålet ditt i Nasjonalbibliotekets nettarkiv:

https://www.nb.no/search?mediatype=tidsskrift&seriestitle="Natt %26 dag"

Anonymkode: 31a53...68e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Calles Pøbb har jeg aldri hørt om, og dette var et mer glowsticks type sted enn det var pub.

Stedet… Navnet husker jeg, men var ikke det mer mainstream? 

Ts

Var dette et sted hvor det var en veldig åpenhet i forhold til tida? Mener jeg husker det var mange homofile der, eller at jeg muligens var der på gay-night.

Husker en stoor bar i første ja, og et utested hvor det var mange både små og store rom.

Anonymkode: 9b78e...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var definitivt ikke målgruppen da, men gikk mye ut i området på grunn av So What!/Garage, Rockin, Elm Street m.m.

Anonymkode: 9b78e...c3e

AnonymBruker
Skrevet

Gikk under navnet "Knulleriet" på folkemunnet.

Anonymkode: 7b93b...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Tiger Tiger?

Anonymkode: 74f34...b5e

• Liker 1
Skrevet

Baren? Tv-konsept og utested en liten periode. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Tiger Tiger?

AnonymBruker
Skrevet

Jackson?

Anonymkode: 7e721...bbb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Millers?

Anonymkode: af88e...03d

AnonymBruker
Skrevet

Stravinsky? Ikke i Karl Johan, men   Rosenkrantz gate like ved 

Anonymkode: 6c2c4...7ee

Skrevet

I Kirkegaten lå det to steder, det en lå der Bikbok ligger nå og het Bozo, det andre het Big Apple. 

AnonymBruker
Skrevet

Skyting var det vel på Baronen og Baronessen, men det lå i Stortingsgaten.

Anonymkode: 2d440...6bd

• Liker 1
Skrevet

Mener det var noe over flere etasjer som het Broadway.

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke navn, men husker et sted som passer godt med beskrivelsen, fra den samme tidsperioden. Det lå på venstre hånd når man gikk oppover fra Oslo S, og strakk seg over tre (?) etasjer, i hvert fall et par.

Anonymkode: 59da8...097

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker ikke navn, men husker et sted som passer godt med beskrivelsen, fra den samme tidsperioden. Det lå på venstre hånd når man gikk oppover fra Oslo S, og strakk seg over tre (?) etasjer, i hvert fall et par.

Anonymkode: 59da8...097

Ja! Det er det stedet jeg mener! 🏆 

Ts

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...