Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest christineemily
Skrevet

ops...er det 16-årsgrense på stjerneskudd??? :sjenert: Det har barna mine fått holde siden de var knøtt... Men jeg er helt enig, - det er alt for mye uvettig bruk av fyrverkeri! Der vi var prøvde de fleste å holde ungene unna rakkettene, mens det ene foreldreparet lot 6-åringen sin tenne på!!! Kunne ikke dy meg for å nevne for dem at jeg kanskje ikke syns det var helt smart, selvom mora ble dr.... sur :frustrert: ... Et annet barn sto å dytta fyrverkeriet sitt oppi ansiktet til flere av de andre barna som sto ute. Og foreldrene sto rett ved siden av uten å snakke til ham! Det måtte vi andre voksne gjøre. Skal ikke påstå at jeg gjør alt riktig,for det gjør jeg ikke, men hipp hurra tenker jeg noen ganger :sur: !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er 16 års grense ved kjøp av stjerneskudd ja

Gjest Carmensita
Skrevet
Så da går jeg utifra at du ikke gir barna dine stjerneskudd før de er 16?

Jeg satte det i parentes. Ble faktisk litt overrasket over akkurat den aldersgrensa. Den har ikke jeg vært klar over, og sikkert ikke alle andre heller. Så lenge voksne overvåker det, syns jeg ikke stjerneskudd er like farlig som fyrverkeri. ;)

Skrevet

Nei, fyll og raketter hører ikke sammen. Klarer ikke folk å holde seg edru nok til å fyre opp raketter så får en heller bare forby det.

Dessuten blir det jo altfor mye av det gode, særlig her i Oslo... jeg mener et offentlig fyrverkeri er på sin plass. Velarrangert og greier så det virkelig går ann å nyte det :)

Skrevet

Jeg er helt enig i forslagene om ETT, velorganisert fyrverkeri i regi av kommunen e.l. (Så kan heller bedrifter e.l. lignende gå sammen om å sponse dette for fattige kommuner.)

Dette forslaget syns jeg er lurt av flere grunner:

* Vi unngår personskader som følge av uvettig fyrverkeri.

* Vi unngår branner og materielle skader.

* Vi unngår at folk "blakker seg" på kjøp av moro som varer i 10-15 sekunder.....

* og sist, men ikke minst, jeg tror vi vil få en mye flottere opplevelse av fyrverkeriet. Slik det er nå, så blir det oppskutt rakketter i hytt og pine og man får ikke med seg alt. Den ene slår den andre i hjel, på en måte. Rakettene starter allerede tidlig på formiddagen og varer til langt uti neste uke..... :forvirret:

For noen år siden feiret jeg nyttår på et hotell langt inne på fjellet. Det var en proff pyrotekniker som sto for fyrverkeriet som ble oppskutt og i og med at dette var langt til fjells så var det helt mørkt og stille rundt.

Det er det flotteste fyrverkeriet jeg noengang har opplevd!

:icon_smile:

Skrevet

at folk blakker seg på kjøp er da deres egen feil.

Ingen som tvinger dem akkuratt.

Skrevet

og skal en hel nasjon bli "straffet" for at noen idioter ikke vet hvoran man skal håndere fyrverkeri. Trist med branner og personskader. Men i 99,9 % av tilfellene er dette selvforskynt

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Det beste hadde vært å forby alle private "rekett-fester" på nyttårsaften..jeg synes vi heller kunne hatt offentlige oppskytninger, som forgår under sikre forhold der noen "proffesjonelle" utforer dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...