AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #1 Skrevet 22. mars 2023 Min x og far til mine to barn bombarderer barna med oppringning til alle døgnets tider. Ved frokosten, når de er på skolen, med en gang de kommer hjem fra skoe/sfo, ettermiddagen og ved kveldstid. Og dette er utrolig forstyrrende i hverdagen vår. På travle morgener så må alt stoppe opp fordi de skal prate, det samme under middag, eller når vi er på vei til trening, midt i leggerutinene osv. Jeg har alltid tenkt at jeg ikke skal nekte barna å svare, men nå begynner dette å gå på nervene. Han er sårbar narsissist og tar alltid offerrollen. Samtalene handler bare om hvor mye han savner dem (han har valgt å ikke ha dem mer en 10%). Ungene er lei av det, men svarer fordi de synes synd på faren. Før tok det 2 minutter bare å legge på for dem, fordi han drar ut "hade, pappa elsker deg, hadet, legg på du først, ååå du legger ikke på og det er fordi du savner pappa,pappa savner deg også, hade," uten at han legger på. Jeg måtte lære barna å legge på ved første hadet ved å fysisk hjelpe dem. Dette har de takket meg for flere ganger når jeg har gjort det, fordi de synes det er vanskelig. Men nå vil jeg ha faste ringetider. Eller at barna selv ringer når de har behov for å prate med han. Det vil jeg aldri sette en stopper for. Men når jeg setter en grense, så får det konsekvenser, ved at han nekter dem å ta kontakt med meg når de er hos han. Selv om samtalene jeg har med dem ofte handler om å trygge dem hos han når de er hos han. Jeg ringer så og si aldri dem når de er hos han, men de kan alltid ringe meg sier jeg, det vet de. Hvordan kan jeg sette grenser for at han slutter å terrorisere barna med telefonoppringningen? Alle tips tas imot med stor takk.. Anonymkode: 89cda...319
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #2 Skrevet 22. mars 2023 Det er kanskje litt viktig her hvor gamle barna er, men kanskje f.eks at barna ikke har telefonen før de er hjemme om ettermiddagen og ikke har den på morgenen før skolen. Hvis barna er tenåringer må de på et tidspunkt lære seg å sette grenser selv ovenfor en slik forelder, og det eneste som funker (snakker av egen erfaring her med en forelder som er psykisk syk på samme vis) hvis far faktisk har narsissistisk personlighetsforstyrrelse er at man må la være å svare. Det er dessverre av egen erfaring slik at det er ingenting annet som fungerer. Det fungerer ikke å si at man skal slutte å sende meldinger eller ringe osv. Anonymkode: 6a42f...c6d 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #3 Skrevet 22. mars 2023 Støtter den over her. Slutt å svare. Anonymkode: c5c6a...dc1 3
Trolltampen Skrevet 22. mars 2023 #4 Skrevet 22. mars 2023 Støtter svaret du har fått. Begrens muligheten til å svare. Fast telefontid for barna kanskje? 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2023 #5 Skrevet 22. mars 2023 Regel: Kun barna får ringe den andre forelderen når de er hos en av dere. Annet forslag: Få barna til å ha på lydløs. Enda et forslag: Fortell barna at når de er hos deg er det du som bestemmer når de får lov til å snakke i tlf. Og at dette har ikke far noe med, de får bare si til faren sin at de var opptatte. Ville forøvrig også kontaktet politiet og bedt om råd, da dette absolutt er det jeg vil kalle trakassering. Politiet kan ringe far og fortelle at så mye og hyppig kontakt vil kunne ende med kontaktforbud utenom samvær om han ikke bremser. Anonymkode: ba3b7...c44
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #6 Skrevet 23. mars 2023 Lær barna om at man trenger ikke ta telefonen om man ikke har lyst, heller ikke svare på meldinger Anonymkode: 94447...566 4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #7 Skrevet 23. mars 2023 Send han en melding. Og en liste på tidspunkt det er ok å ringe. Skriv noe sånt som at barna blir hundret i å rekke skole osv, fordi det blir for mye tlf samtaler på feil tidspunkt, samt forstyrrer liggetiden og måltider. Og at det er innført flymodus på tlf i de tidspunktene. End med at jeg håper du kan se det fra vår side og ta hensyn til barnas hverdag Anonymkode: 40df6...cfb
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #8 Skrevet 23. mars 2023 Hvor gamle er barna deres? Anonymkode: 7e35c...3ee
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #9 Skrevet 23. mars 2023 Barna ringer ham, og de ringer deg. Dere voksne har ikke utgående linje til dem. Anonymkode: 07b3f...a21
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2023 #10 Skrevet 23. mars 2023 Ingen konkrete tips😬 Hvis han er sårbar narsissist, anbefaler jeg deg å bruke youtube eller Tiktok/Insta, for tips! vær spesifik når du søker!! - Co parent with covert narc - Divorce covert narc - Setting boundries parenting with covert narc Eks. Mannen min er også mange sårbar narc trekk! Og hvis han har de trekkene, så er det viktig at du har konkrete setninger å si! Å bare la barna droppe å svare, funker nok helt fint på andre, men ikke på den sårbare narsissisten! Jeg bruke 4 år! På å planlegge hvordan jeg skulle skilles på en måte som HAN følte han kom ‘’seirende’’ ut av det… Jeg ‘’klarte’’ det og vi sammarbeidet bra om barna… Men det er bare for det at jeg er død invendig i møte med han! ( Har 5 år med terapi bak meg❤️) Anonymkode: d2230...7d2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #11 Skrevet 24. mars 2023 Her i huset får ingen bruke telefon ved bordet. Så hadde sagt til barna at de kan skru tlf på lydløs. Hadde sagt til barnas far at det er fint han vil ha kontakt, men at du har gitt beskjed om at telefoner skal vere av når vi spiser, og at frokost og middagstid er dårlige tidspunkt å ringe på. Anonymkode: f09be...187 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2023 #12 Skrevet 24. mars 2023 Skjer samme her. Moren ringer og ringer, en gang så jeg bort på telefonen midt i ringekaoset og det var 9! tapte anrop. Gidder ikke datter (14) svare så går ferden over til storebroren, og svarer ikke han heller så kommer det flere meldinger til meg om at jeg må be ungene ringe henne. Helt sinnsykt! Anonymkode: 02823...2de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå